Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2024-05-05, 16:51
Medlem
jenniferruless avatar
jag har haft det jobbigt med att våga gå ut och då har benzo hjälpt.
Men att få det utskrivet är ju bara glömma.

Jag övar på att gå ut utan benzo och kan gå och handla men vågar inte gå till biblioteket. Dit skulle jag vilja gå.
Citera
2024-05-05, 18:00
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenniferrules
jag har haft det jobbigt med att våga gå ut och då har benzo hjälpt.
Men att få det utskrivet är ju bara glömma.

Jag övar på att gå ut utan benzo och kan gå och handla men vågar inte gå till biblioteket. Dit skulle jag vilja gå.

Du måste ha ett helvete nu med de nya "postala rutinerna"!?? Sitter iofs själv i samma sits, hade Imovane utskrivet tror det var 08 till 11, det var så jag hamnade i bensträsket.

Förvisso OT (sorry för det!) men har du testat någon typ av terapi, alltså icke-farmakologisk lösning??? Låter som ett helvete rent ut sagt... (För egen del blev bens ett "lyxproblem" -> att kunna jobba, leva ett normalt liv för hålla alkoholen i schack.).
Citera
2024-05-05, 21:27
Medlem
karbolexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleksandr
Man pratar mycket om att man aldrig ska börja knarka, benso tas max i en vecka etc. Men om man vänder om, finns det folk som tror eller tycker att droger räddade ens liv?

Det korta svaret är; Ja. Hade det inte varit för benzo hade jag inte levt idag. Att äta benzo var en absolut nödvändighet under flertalet specifika perioder av mitt liv för att jag inte skulle avsluta det. Samtidigt som de ställt till med extremt mycket skit, förstörda relationer, fängelsestraff, ekonomiska problem mm.

Ångrar jag att jag någonsin började använda droger från första början? Ja. Men samtidigt är jag tacksam att jag hade det hjälpmedlet för annars hade jag inte suttit här.
Citera
2024-06-15, 17:34
Medlem
Jag hade en period för 20år sedan, jag mådde fruktansvärt dåligt psykiskt och vågade knappt gå utanför dörren. Jag hade turen att få träffa en läkare i Uppsala som var mänsklig. Han ställde mig på Stesolid 1tab 3ggr dagligen. Och till natten fick jag flunitrazepam 1tablett. Jag stod på det i 3år och sen fick jag hjälp att trappa ned. Jag hade aldrig överlevt utan dessa 2 preparat. Tyvärr märker jag idag att läkare i stort sett hellre låter patienten ta sitt liv, än att påbörja medicinering av dessa preparat. Det är skrämmande hur tex region Västmanland behandlar patienter. Jag är tacksam för hjälpen jag fick
Citera
2024-06-15, 17:56
Om det är något positivt man kan säga om missbruk är det att det i vissa fall hjälpt folk att överleva. Snackar om sådana sällsynta fall där personen i fråga överväger självmord eller likande.

Tror man kan se på missbruk som en form av ”spiritual practice”. En väldigt dysfunktionell sådan men ändå.
Citera
2024-06-15, 22:34
Bannlyst
Gjort mig till en gladare och kåtare person mer hängiven till livet.
Citera
2024-12-01, 13:09
Medlem
Blir elak av benzo

Nästan varje gång jag tar för många säger jag riktigt elaka saker till personerna jag är med. Oftast kommer jag inte ihåg vad jag har sagt utan får det återberättat varför blir det så?
Citera
2024-12-01, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaylaBuffalo66
Nästan varje gång jag tar för många säger jag riktigt elaka saker till personerna jag är med. Oftast kommer jag inte ihåg vad jag har sagt utan får det återberättat varför blir det så?

Sluta ta skiten då!
Citera
2024-12-01, 13:16
Medlem
"In benso veritas"!

Frågat dig hur du mår innerst inne och om du mår bra i din bekantskapskrets på senaste?
Citera
2024-12-01, 13:54
Moderator
Morfar-52s avatar
"Blir elak av benzo" infogad./mod
Citera
2024-12-03, 10:48
Medlem
Ja benso första 10 åren va väl gamechanging men överlag blir jag en iskall tjuv/rånare så fort ja käkat 5 blå eller vad som så baxae jag en bil eller moped. Jag menar verkligen varje gång. I början fick de en att känna son "normal" människa. Vågade ta för sej på jobb osv. Nu är det bara kaos, man blir zombie så jag tycker läkarna gör rätt i att vara väldigt restriktiva med det. Det finns andra vägar att vandra.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in