Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 07:11
Medlem
F0ck-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstroLindgren
Kanske inte bara var fruns eget beslut att flytta söderut? Gissar att socialtjänst varit inblandade med tanke på barnen. Men det gör ju också en flytt tillbaka nu så kort tid låter orimlig? Nä, familjen blir nog kvar där nere. Men huset måste väl tömmas och säljas. Med sju barn att försörja lär det väl behöva frigöras kapital.

Ryktet säger att frun ärvt ett hus av sin far (?) Och att det ska nu säljas + huset dom har i Malå för att köpa ett annat hus i Malåkommun.
Vilket låter skitdumt kan jag tycka. Behåll huset du ärvt och stanna där.

Gubben och äldsta sonen är iaf i ett hus i en liten by som heter Brännberg. Det är info som kommer från boende i byn. Så dom kommer åtminstone att bo här. Om resten av familjen kommer efter återstår att se. Men jag tycker det vore dumt av frun att återvända med unghopen.
Citera
Idag, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F0ck-it
Ryktet säger att frun ärvt ett hus av sin far (?) Och att det ska nu säljas + huset dom har i Malå för att köpa ett annat hus i Malåkommun.
Vilket låter skitdumt kan jag tycka. Behåll huset du ärvt och stanna där.

Gubben och äldsta sonen är iaf i ett hus i en liten by som heter Brännberg. Det är info som kommer från boende i byn. Så dom kommer åtminstone att bo här. Om resten av familjen kommer efter återstår att se. Men jag tycker det vore dumt av frun att återvända med unghopen.
Hur är det med försörjning? Varifrån kommer medel att klara vardagen? Det måste ju också spela in för val av bostadsort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in