Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-02-17, 12:52
  #13
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldNux
Det här är inget jag tänkt göra, uppenbarligen. Men hur skulle det funka rent teoretiskt?
Om man bodde nära en sjö och under många år ville få upp mängen fisk i sjön.
Är det en komplicerad process även om man har tillgång till levande fisk?

Det blir ju på ett sätt som ens egna akvarium, och det systemet måste man ju ha kontroll över och har ansvar över balansen i sjön. Vore ju synd att rubba det som redan finns om man var helt opåläst.

Med det sagt, bara en tanke och inget jag skulle orka eller vilja göra på riktigt!

Allt gott!

Prova. Trevligt projekt. Gjort det själv men bor inte på orten längre så jag har ingen aning om utfallet. Hålla truten är bättre än att fråga.
Citera
2023-02-17, 22:28
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nugattimackan
Coolt att det funkar så faktiskt. Men så är det ju så, fiskar måste acklimatiseras. Men jag visste inte att de gjorde på det sättet med laxen, trodde att finnarna hade egen laxodling.

Vilket jag antar du menar eftersom den leker i älven.

Finnarna har laxodlingen i Boden och pga av att de hämtar vattnet till den från rätt älv så "hittar" de hem.
Citera
2023-02-17, 22:37
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Finnarna har laxodlingen i Boden och pga av att de hämtar vattnet till den från rätt älv så "hittar" de hem.

Jo du sa det, varför berätta igen? trevlig helg.

Och vad jag menade var att JAG trodde de hade det inomlands, inte utomlands..
Citera
2023-04-05, 20:23
  #16
Medlem
TarmeBaisses avatar
Jag planterade in kräftor i en damm när jag var liten. Slängde i matresterna när jag käkat. Blev mycket kräftor efter 5 år.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback