Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-22, 22:14
  #1
Avstängd
Det är så att jag skapade en blogg hos blogg.se för några månader sedan och undrar när den kommer synas på Google. Har kollat varje dag men hittar den inte. Känns som att blogg.se och Nouw är fejk hemsidor som inte fungerar. Fungerar på att radera konto och hejdå. Har även varit medlem där sedan 2010 och jag tröttnar, raderade den bloggen sen skapade ett nytt.
Citera
2023-02-22, 22:31
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilovesummer
Det är så att jag skapade en blogg hos blogg.se för några månader sedan och undrar när den kommer synas på Google. Har kollat varje dag men hittar den inte. Känns som att blogg.se och Nouw är fejk hemsidor som inte fungerar. Fungerar på att radera konto och hejdå. Har även varit medlem där sedan 2010 och jag tröttnar, raderade den bloggen sen skapade ett nytt.

Vad är målet med att den ska synas hos blogg.se?

Blogg.se och nouw.se är lastgamla skitsidor utan någon vidare SEO-ranking idag.

Du gör bättre i att skapa en Wordpress-blogg istället. Den kommer ranka.
Citera
2023-02-22, 23:03
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ELKARTELL
Vad är målet med att den ska synas hos blogg.se?

Blogg.se och nouw.se är lastgamla skitsidor utan någon vidare SEO-ranking idag.

Du gör bättre i att skapa en Wordpress-blogg istället. Den kommer ranka.
Då skapar jag ett wordpressblogg, onödigt att ha konto hos nouw som jag har försökt att ta bort tre gånger.
Citera
2023-02-22, 23:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilovesummer
Då skapar jag ett wordpressblogg, onödigt att ha konto hos nouw som jag har försökt att ta bort tre gånger.

Google värderar ju ditt innehåll också såklart. Det måste vara unikt innehåll.

Om du gör inlägg med massa saker som Google klassar som spam, tex lägger in texter/copy som redan finns på andra sidor, kommer du inte ranka ngt vidare på Google.

Du kan inte copy/pastea över inlägg från blogg till wordpress och tro att du kommer ranka bra. Bara så du är med på det
Citera
2023-02-22, 23:25
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ELKARTELL
Google värderar ju ditt innehåll också såklart. Det måste vara unikt innehåll.

Om du gör inlägg med massa saker som Google klassar som spam, tex lägger in texter/copy som redan finns på andra sidor, kommer du inte ranka ngt vidare på Google.

Du kan inte copy/pastea över inlägg från blogg till wordpress och tro att du kommer ranka bra. Bara så du är med på det
Okej, då kopierar jag inte texter från blogg.se
Citera
2023-02-22, 23:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilovesummer
Okej, då kopierar jag inte texter från blogg.se

Du kan inte kopiera texter från någonstans på nätet. Google rankar UNIKA texter.

Tror du får läsa på lite om basic SEO, se ett YouTube-klipp vettja.
Citera
2023-02-23, 18:23
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ELKARTELL
Du kan inte kopiera texter från någonstans på nätet. Google rankar UNIKA texter.

Tror du får läsa på lite om basic SEO, se ett YouTube-klipp vettja.
Okej då gör jag det.
Citera
2023-03-15, 22:17
  #8
Avstängd
Det går framåt nu för Wordpress bloggen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback