Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-05-12, 23:58
  #13
Medlem
not_reallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hima
Hej,
Jag är en frontend utvecklare som har 1 år och 3 månader erfarenhet. Jab jobbar med Vue, CSS, javascript.
Jag får 30,000kr just nu och jobbar i samma företag som jag gjorde praktik i Stockholm. Det är en startup bolag och har inte budget att höja lönen.
Undrar vad tjänar en frontend utvecklare som har liknande erfarenhet.

30 000 är ok i början, men sök andra jobb under tiden. Löneutvecklingen är potentiellt väldigt hög, man ska inte nöja sig och bli bekväm för tidigt. Det är lätt att man blir ett enkelt och billigt byte för IT pamparna. Undersök vad din kompetens och erfarenhet egentligen är värd.
Citera
2023-05-15, 12:12
  #14
Medlem
not_reallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hima
Hej,
Jag är en frontend utvecklare som har 1 år och 3 månader erfarenhet. Jab jobbar med Vue, CSS, javascript.
Jag får 30,000kr just nu och jobbar i samma företag som jag gjorde praktik i Stockholm. Det är en startup bolag och har inte budget att höja lönen.
Undrar vad tjänar en frontend utvecklare som har liknande erfarenhet.

Hade redan svarat i denna tråden, såg jag.
__________________
Senast redigerad av not_really 2023-05-15 kl. 12:13. Anledning: redan svarat
Citera
2023-05-15, 20:29
  #15
Medlem
myrdals avatar
Du skriver inte riktigt vad du har för utbildning. Det spelar också roll. Beroende på utbildning så skulle jag säga att din lön antigen är okej, eller dålig.
Citera
2023-05-17, 02:47
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myrdal
Du skriver inte riktigt vad du har för utbildning. Det spelar också roll. Beroende på utbildning så skulle jag säga att din lön antigen är okej, eller dålig.

Hur hade utbildingen spelat roll. Låt oss säga att ena personen har en utbildning som högskoleingenjör i datateknik och den andra hade en utbildning i Systemvetenskap. Frågar nu för mig personligen men hur hade löneskillnaderna sett ut här?
Citera
2023-05-20, 04:54
  #17
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakob127
Hur hade utbildingen spelat roll. Låt oss säga att ena personen har en utbildning som högskoleingenjör i datateknik och den andra hade en utbildning i Systemvetenskap. Frågar nu för mig personligen men hur hade löneskillnaderna sett ut här?
Generellt har civilingenjörer högre lön om man tittar på statistiken. Dock kan jag inte säga mer än det, det kanske beror på att de har mer driv, tar mer ansvar, får högre positioner, eller vad vet jag.
Citera
2023-05-20, 12:37
  #18
Medlem
Om du bor i sthlm så är det en OK ingångslön. du bör ligga betydligt högre än så efter 1 år enligt mig. Dock är det ju så som du säger att startups inte har pengarna till att höja löner särskilt mycket.
__________________
Senast redigerad av pcfreak 2023-05-20 kl. 12:40.
Citera
2023-05-21, 19:00
  #19
Medlem
myrdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakob127
Hur hade utbildingen spelat roll. Låt oss säga att ena personen har en utbildning som högskoleingenjör i datateknik och den andra hade en utbildning i Systemvetenskap. Frågar nu för mig personligen men hur hade löneskillnaderna sett ut här?
Hade nog skilt åtminstone 5000kr emellan, beroende på hur bra personerna är på att förhandla. Men det krymper sen.
Citera
2023-05-21, 19:35
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myrdal
Hade nog skilt åtminstone 5000kr emellan, beroende på hur bra personerna är på att förhandla. Men det krymper sen.

Så en högskoleingenjor hade tjänat mer då alltså, och lönerna jämnar ut sig med tiden?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback