Citat:
Ursprungligen postat av
utforskaren
Jävlar vad den här tråden är fullproppad av idioter. Det är ju så man häpnar, till och med för att vara på Flashback.
Jag hoppas nästan att ni är anlitade av någon rysk trollfabrik, och inte att våra svenska medborgare faktiskt är såhär mentalt efterblivna.
Låt mig bara klargöra:
• Spioner finns. Även i Sverige.
• Det finns anledning för andra stater att spionera på Sverige.
• Nej, påståendet ”Ryssland vet redan allt de behöver veta om Sverige” stämmer inte.
• Nej, påståendet ”Om Ryssland ville ha Sverige så hade de redan tagit landet” stämmer inte.
• Att vara vaksam mot ryska spioner är inte detsamma som att förfölja, smutskasta eller diskriminera ryssar.
• Man kan arbeta mot terrorism, gängkriminalitet, pedofiler OCH spioner samtidigt. Det ena utesluter inte det andra.
• Västerländsk media rapporterar vad som faktiskt sker i världen. Rysk media rapporterar det Kreml vill att de ska rapportera. Väst har fri media som skyddas av lagar. I Ryssland blir du gripen om du rapporterar kritiskt gentemot staten. Det är sen gammalt.
• Det är fortfarande Ryssland som startade krig genom att invadera ett annat land. Ryssland är fortfarande boven.
• Era konspirationsteorier om covid och förintelsen har inget i sådanahär trådar att göra.
Välkommen till forumet, och kul att du gillar Ryssland!
Trollar du eller du saknar iq?
Att det finns är inte samma sak som att man borde spamma sönder problemet och låtsas som det är något vanligt fenomen. Det är undantag om det så finns. Och om det skulle finnas så är Ryssland nog rätt långt ner på listan, med tanke på att det bor väldigt få ryssar i Sverige i jämförelse med andra etniciteter, länder som varit eller är i konflikt med Sverige.
I Sverige och media(även på flashback) så har man smutskastat, förlöjligat och diskriminerat ryssar, för att dom är ryssar och inte något annat, varför förnekar du detta?
Visst det är kanske inte extremt utspritt och sker i skymundan och beroende på vem och vilket sätt.
Tycker man skriver groteska och riktigt hatiska saker mot ryssarna ibland här, ofta så skrivs dessa kommentarer av någon som aldrig känt en ryss på riktigt i hela sitt liv, och vet ingenting om Ryssland men bildat sin uppfattning av hatiska grupperingar som spytt galla på dom.
Man behöver inte gilla Ryssland för att tycka att ryssar behandlas orättvist ibland samt att media hycklar när det gäller dom ibland och speciellt kriget som vi och media vet inte så mycket om då propagandakriget i media är i full rullning.
Vad har det med saken att göra? Dom flesta ryssar i Sverige har varit kritiska mot Putins invasion och Putin överlag, detsamma gäller med många ryssar i Ryssland, som även öppet varit kritiska trots det kan leda till repressalier.
Media är nästan lika vinklad här som där, visst bättre här men ändå inte alls så bra som du låtsas att det är.
Och det är media som säger det. Många hävdar att det är Ukraina som började konflikten(eller varit delaktiga i den och trappade medvetet upp den), men Rysslands regim som inlett invasionen. Vi vet inte sanningen(inte jag heller), inte media som är partisk heller. Även om media skulle vetat sanningen så ser jag inte varför dom behöver rapportera sanningen när dom uppenbart partiska här och styrs av makter som styr eu, Nato osv.
Jag står på ukrainska människors sida och är emot Putin, krig och dylikt, men jag har svårt och tro att ryssarna skulle invadera dom utan några svåra anledningar. Det är inte alls så svartvitt som media rapporterar det.
Dom enda konspirationsteorier som finns är att ryssar skulle vara spioner i någon nämnvärd utsträckning och att degenerater som du tror på riktigt att det är någon konspirationsteori, sanningen som kommit fram angående misslyckad massvaccination med giftiga vacciner och ofarligt virus, samt att alla dessa firmor och instanser jobbar i maskopi(och tjänat sjukt många miljarder dollar), gör dom öppet.
Sedan är det officiell statistik som bekräftar att vaccinen är misslyckade, viruset ofarligt för dom flesta (gamlingar och svårt sjuka är dom enda som borde erbjudits vaccinen), deras egna studier och biverkningar som rapporterats bl.a.
Men dårar som du kallar det för konspirationsteorier eftersom ni inte vill erkänna att ni är en flock får som är naiva och låtit sig injiceras med icke fungerande gifter flera gånger helt i onödan. Samma dårar tyckte det lät bra med ett vaccinpass och kallade folk som varnade för detta några år för konspirationsteoretiker.
Man blev censurerad om man sa sanningen i media om covid, det har blivit bättre nu då många människor protesterade. Så även om vi har säkerligen bra bättre media här så finns det uppenbart saker att jobba på.
Eller precis nästan allting som "konspirationsteorier" påstått har visat sig att vara sant när det gäller covid. Det enda som visat sig att vara falskt är provaxxdårar(som låtsas vara antivaxxare) som ljuger och sprider nonsens om att chip i vaccinen, plattjord och dylikt, ingen kritisk snackar om detta.
Vad förintelsen skulle ha med detta och göra vet jag inte, snarare rysshatare som skulle vara förintelseförnekare om något, sluta vända på korten och blanda in annat oväsentligt.
Den mest mentalt efterblivna är den som tror på riktigt på detta med trollfabriker, rysstrolls och dylikt (om det skulle existera så är det nog en miljarden). Ni tror alla är nazister, spioner och rymdödlor också. Psykiatrin kan hjälpa er, jag lovar. Era vanföreställning kommer att lätta när ni berättar om era symptom och ni får mediciner insatta.