• 1
  • 2
2023-03-02, 11:06
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Här blev det otroligt tydligt. Hon blev mer kvinnlig när pannan och vikarna blev mindre.

Hår övanför hakan är generellt mer av ett kvinnligt drag. Estrogen ger mycket skallhår, fluff osv.
Som Farrah fawcett. Testo ger skallighet, sideeffect av steroider bland annat. Transpersoner blir ofta flintis när de börjar ta T.

https://www.pinterest.se/pin/406449935116244259/
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2023-03-02 kl. 11:13.
Citera
2023-03-02, 14:37
Medlem
poirotmoss avatar
Ja vem fan vill jobba långpanna?
Citera
2023-03-02, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poirotmos
Ja vem fan vill jobba långpanna?

Ja, män med väldigt mycket hår på huvudet skulle väl egentligen kunna kategoriseras som kvinnor.
Speciellt i vår tid då allt kan "kategoriseras".
Citera
2023-03-02, 19:20
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Alltså tanken om neandertalare är inte tillämplig här. De var en annan "art" eller vad man skall säga.
Deras pannor var generellt mindre, men även där så hade antagligen hanarna större pannor än honorna. Störra flikar osv.

Precis tvärtom.
Män har mycket större pannor. Män har ofta v-format hårfäste istället för runt hårfäste.
https://duckduckgo.com/?q=arnold&atb...it%2F150326910

https://duckduckgo.com/?q=game+of+th...ain%2BGlen.jpg

https://duckduckgo.com/?q=male+femal...lehairline.jpg
Tydligt här.
Män som har vikar (alltså tunnhårighet) har v-format ja. Men jag håller väl med om att det brukar skilja sig mellan män och kvinnor.

Jag har själv aldrig hört talas om män som gör hårtransplantationer för att få pannan att se kortare ut. Det låter ganska orimligt.

Lång panna är ju förknippat med intelligens
Citera
2023-03-02, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Män som har vikar (alltså tunnhårighet) har v-format ja. Men jag håller väl med om att det brukar skilja sig mellan män och kvinnor.

Jag har själv aldrig hört talas om män som gör hårtransplantationer för att få pannan att se kortare ut. Det låter ganska orimligt.

Jo, sett flera exempel. Några får vikar och får panik. Finns extremfall där de drar ner hairline till mitt på pannan. Unga killar 17-18. Mongo.
De vill typ se ut som barbiedockor.
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2023-03-02 kl. 19:28.
Citera
2023-03-02, 19:35
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Jo, sett flera exempel. Några får vikar och får panik. Finns extremfall där de drar ner hairline till mitt på pannan. Unga killar 17-18. Mongo.
De vill typ se ut som barbiedockor.
Hann se klippet innan du redigerade bort den och det såg riktigt B ut ja.

Fast dom flesta fixar ju vikarna och i många fall försöker få till en naturlig look. Verkar ändå vara extremt ovanligt med män som drar ner hårlinjen längre ner än vad den var ifrån början.

Verkar vara vanligare bland kvinnor dock. Snacka om helt meningslös operation för ingenting
Citera
2023-03-02, 19:45
Medlem
Citat:
Hann se klippet innan du redigerade bort den och det såg riktigt B ut ja.

Fast dom flesta fixar ju vikarna och i många fall försöker få till en naturlig look. Verkar ändå vara extremt ovanligt med män som drar ner hårlinjen längre ner än vad den var ifrån början.

Verkar vara vanligare bland kvinnor dock. Snacka om helt meningslös operation för ingenting

Japp, pallade inte göra reklam och ville inte hänga ut, men precis. Det var väldigt lågt ner.
Inte så ovanligt som du tror. Alltså det är ju inte vanligt stort sett i populationen, men verkar ändå finns vissa som gör det där det är totalt omotiverat. Så konstigt behov också. Varför vill man ha såhär småbarnskontur på ansiktet.
Citera
2023-03-02, 19:57
Medlem
Citat:

Alltså även män med tjockt har vikar. Många många. Kolla Pierce Brosnan gamla 007.
Nej förresten alla har visst det. https://duckduckgo.com/?q=all+007&at...ONDINTRO-1.jpg

Fast där kan man faktiskt snacka om social konstruktion. För en gångs skull håller jag med postmodernisterna. Manligt håravfall räknas rent biologiskt som frisk fysiologi. Det är typ som stora bröst. Inte egentligen något som borde behöva åtgärdas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in