Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-12-14, 06:54
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Från artikel i Ystads Allehanda:
"Lena Natt och Dag har vid flera tillfällen tagit emot ungdomar från Mauritius på Akka Ridcenter. Hon menar att de var där för att lära sig hantera hästar, men att mannen som förmedlade dem lurade henne.

– Nu går drevet mot mig, säger hon och berättar att hon alls inte gett upp. Hennes mål är att komma igång med sin verksamhet igen."

I kommentarsfältet på YAs fejja finns intressanta anekdoter från tidigare deltagare. Bl a: "Lena är en hemsk människa som aldrig mer borde få vara i närheten av djur. Jag va traumatiserad efter hennes ridläger. Jag som 10 åring fick dela rum med två stycken 48 åriga män. Gjorde man ett litet misstag så skrek hon öronen av en. Hästarna var halta och magra, stod i gammalt bajs i små spiltor. Låg både öl och spritflaskor över hela anläggningen samt fimpar. Vissa kvällar serverades det flugor i maten som man fick pilla bort. Min kompis som var med fick hemlängtan och åkte hem efter 2:a kvällen och Lena var väldigt arg och upprörd över detta.

Detta är bara en del av det som jag upplevde. Har hört mycket värre historier från gamla lägerbarn."

https://m.facebook.com/story.php?sto...00063573613630

finns ju en galning som stalkat ägaren i flera år. Sjuk man som bor i Askim.
Citera
2023-12-14, 12:19
  #26
Medlem
B´stards avatar
Vem har hon varit gift med? Hon är inte född "Natt och dag" så sent som år 2000 var hon ogift. Låter helt osannolikt att hon som 40+ fått en adelsman på kroken - särskilt så knepig som hon verkar vara.
Citera
2023-12-16, 01:38
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Låter helt osannolikt att hon som 40+ fått en adelsman på kroken - särskilt så knepig som hon verkar vara.

Hon är för närvarande ogift. Uppenbarligen har någon mindre nogräknad broder på riddarhuset låtit henne få ett adelsnamn.
Citera
2023-12-16, 02:51
  #28
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Vem har hon varit gift med? Hon är inte född "Natt och dag" så sent som år 2000 var hon ogift. Låter helt osannolikt att hon som 40+ fått en adelsman på kroken - särskilt så knepig som hon verkar vara.
Sunkiga adelsmän som tror att de ska leva vidare på enbart sitt namn går det väl tio på dussinet av. De icke sunkiga förstår att de måste jobba för egen maskin om pappa baron gått i kk 10 ggr..
Citera
2023-12-19, 02:16
  #29
Medlem
B´stards avatar
Grävde lite mer, hennes systerson har bytt efternamn till "Natt och dag", så efternamnet finns i släkten sedan tidigare.
Citera
2024-04-17, 07:10
  #30
Medlem
Häst folk är vad dom är. Oerhört knepiga på alla vis, bodde själv i en hästby för något år sen, liten trång väg där 2 bilar ej kunde mötas.... Nog fan skulle hästfolket rasta sina havremopeder på min tomt (5000 kvadrat) då speciellt när 2 bilar skulle mötas, resultatet blev att hamburgarna sket på min infart så jag skulle vara tvungen att köra i skiten, mer än en gång erbjöd jag ryttarna sopsäck o låna skyffel och ta med sig skiten men det kunde dom INTE.....

Fram tills den gången jag följde efter och såg var hamburgaren blev av, hem igen o ner med skiten i säck och åter bort till stallet o skyffla ner skiten utan säck i brevlådan där post Nord precis lagt dagens post, av nån anledning försökte ägaren till stallet ta ton..... Gick sådär men min poäng gick fram iaf att man skiter inte på nån annans tomt ostraffat
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback