Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-05, 15:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tror inte på slumpen.

Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Kan flickan även vara från MENA, det finns gott om sådana även i Nederländerna?
Var hon verkligen randomutvald eller kan det finnas något mer bakom?

Jag tror att det ligger något bakom denna knivattack och inte en slump.

Tror att det fanns en anledning till knivattacken från hans sida.
Senast redigerad av Skaraborg2 2023-03-05 kl. 15:14.
Citera
2023-03-05, 15:36
Medlem
Citat:
Vilket fruktansvärt minne för flickan, och även hennes mormor, har fått från sitt besök här.

Väl hemma i Nederländerna har de nog ingen större lust att komma på besök igen till Sverige. Så klart att den knivgalne mannen "inte minns något".

Mormodern bor i Göteborg. Flickan, som bor i Amsterdam, var här på besök. Gissningsvis är mamman svensk och har flyttat till Holland och bildat familj där.

Citat:
Kan flickan även vara från MENA, det finns gott om sådana även i Nederländerna?
Var hon verkligen randomutvald eller kan det finnas något mer bakom?

Det syns tydligt på de klipp som det länkats till i tråden att flickan och mormodern är blonda och ljusa.

Flickan var nog random utvald på så sätt att det inte finns någon som helst koppling mellan henne och GM. Tror dock inte att det var en slump att han högg en ljus flicka, utan det var ett rasistiskt hatbrott.

(Off Topic: Nu får väl Judith Kiros eller någon annan genusvetare rätta mig och påpeka att det inte går att vara rasist mot vita. Även när de vill mörda oss för att vi är vita är det inte hat. Hat är när vi tittar på dem på fel sätt eller uttalar deras namn fel eller andra hemskheter i den stilen.)
Citera
2023-03-05, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Mormodern bor i Göteborg. Flickan, som bor i Amsterdam, var här på besök. Gissningsvis är mamman svensk och har flyttat till Holland och bildat familj där.

Det syns tydligt på de klipp som det länkats till i tråden att flickan och mormodern är blonda och ljusa.

Flickan var nog random utvald på så sätt att det inte finns någon som helst koppling mellan henne och GM. Tror dock inte att det var en slump att han högg en ljus flicka, utan det var ett rasistiskt hatbrott.

(Off Topic: Nu får väl Judith Kiros eller någon annan genusvetare rätta mig och påpeka att det inte går att vara rasist mot vita. Även när de vill mörda oss för att vi är vita är det inte hat. Hat är när vi tittar på dem på fel sätt eller uttalar deras namn fel eller andra hemskheter i den stilen.)

Rasism mot vita finns. Vita är också en ras så vitt jag vet.
Åker vi till Pakistan och dem ropar jävla viting och jagar har dem emot vår färg och ursprung därmed emot vår ras ras-ism. Dumheter säga annat.
Så mycket rasism mot svenskar här så det inte är klokt.
Rasism mot båda hållen borde ses över och... kommer man till ett land som tar emot en BETER man sig!
Citera
2023-03-05, 15:46
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:

Ok, så det är 100% klart att flickan och dess anhörig inte har ursprung från MENA?
Citera
2023-03-05, 16:40
Medlem
Jag har inte läst hela tråden. Men hela historien känns tragisk, både gärningsman och offer. I Göteborg är i stort sett ALL psykvård nedlagd, därför finns det oändligt med psykfall och missbrukare som är tickande bomber ute på våra gator. Jag vet om massor om människor som borde vara inlåsta på institutioner, problem är att det inte finns några kvar...jag tror att detta är grundproblemet, inte vilken härkomst gm har. Mördaren i Högsbo var en liknade tickande bomb som samhället borde haft i förvar redan. Tragiskt för hela samhället.
Citera
2023-03-05, 17:06
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyron
Enligt polisen är flickan hemmahörande i Nederländerna, och var på besök hos släktingar i Sverige.
Källa: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-begars-haktad

Har en bekant som är från Nederländerna och enligt honom så stod det rätt mycket i media om slappheten att gärningsmannen var på fri fot trots alla brott som han var dömd för.
Citera
2023-03-05, 17:08
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Ok, så det är 100% klart att flickan och dess anhörig inte har ursprung från MENA?

Tror inte det är bekräftat men baserat på hudfärg och hårfärg så är det inte troligt att det var någon mena
Citera
2023-03-05, 17:09
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12v
Jag har inte läst hela tråden. Men hela historien känns tragisk, både gärningsman och offer. I Göteborg är i stort sett ALL psykvård nedlagd, därför finns det oändligt med psykfall och missbrukare som är tickande bomber ute på våra gator. Jag vet om massor om människor som borde vara inlåsta på institutioner, problem är att det inte finns några kvar...jag tror att detta är grundproblemet, inte vilken härkomst gm har. Mördaren i Högsbo var en liknade tickande bomb som samhället borde haft i förvar redan. Tragiskt för hela samhället.

Håller med helt. Detta är varken första eller sista gången något liknande inträffar. För bara några veckor sedan var det ju någon annan dåre som gick runt och attackera random människor bland annat en joggare
Citera
2023-03-05, 17:25
Medlem
Citat:

För denne och sådana som Högsboslöddret Engberg kunde överbeläggning på Rågården, om de ö.h.t sitta på sluten psykiatrisk vård, enkelt botas i.v
Citera
2023-03-05, 17:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
Berodde det på flickans utseende?

Citat:

Tack för den uppgiften.

Tror inte heller att han valde ut sitt offer på måfå. Kan mycket väl ha berott på flickans utseende. Det låter fullt möjligt att hennes mor är svenska och flyttat till Holland och har nu en familj där.
Citera
2023-03-05, 19:03
Medlem
Sickmyducks avatar
Citat:

Jag har skrivit om detta tidigare. Utgår också från Göteborg och du har helt rätt. Finns massor av psykiskt sjuka missbrukare som går runt på gatorna i aktiva psykoser här som tickande bomber.

Han från Australien som besökte Göteborg och blev oprovocerat knivmördad på Odinsgatan är ett annat exempel
Citera
2023-03-05, 19:12
Medlem
Telegeraf grup Live Leak har video med personen, och situation...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in