Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-21, 22:18
Medlem
FemKiloGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll2
Bra guide! Men vad tror du händer nu efter nyår när safello och andra som bankerna godkänner att köpa bitcoin till också börjar använda sig av travel rule regeln? Den innebär ju att tex safello endast skickar krypto till godkända kryptoadresser....
Då tar du ut dina bitcoin till en godkänd adress och sedan skickar du dem vidare till säljaren av IPTV.
Citera
2024-12-22, 09:14
Medlem
Musikopps avatar
Testade några olika leverantörer och appar igår. Tyvärr når bildkvaliteten på SVT och TV4 inte ens upp till vad man får via SVT Play- och TV4 Play-apparna på en Apple TV. Ljudet ska vi inte tala om. Går bort för mig.
Citera
2024-12-22, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Testade några olika leverantörer och appar igår. Tyvärr når bildkvaliteten på SVT och TV4 inte ens upp till vad man får via SVT Play- och TV4 Play-apparna på en Apple TV. Ljudet ska vi inte tala om. Går bort för mig.

Så är det. Allt handlar om man kan leva med något sämre bildkvalitet, men å andra sidan spara tio tusen kr per år. Är upp till var och en att väga det.
Citera
2024-12-24, 17:28
Medlem
Har kört IP tv via min appleTV och det har fungerat klockrent . (Appen iPlayTV)
Sen 1 vecka tillbaka funkar det inte ..
När jag skall uppdatera min IP-TV länk kommer följande upp : server is not availble.
Har även provat andra IP-TV appar.
Bredband: Tele2
Funkar på mobilen ,DOCK bara när jag kör utan WIFI (Comviq)

Alltså , kan Tele 2 har spärrat servern ??
Och ,,, hur kommer jag runt det ?

Sjukt dålig på detta så tacksam för hjälp !
Senast redigerad av Licencetokill 2024-12-24 kl. 17:54.
Citera
2024-12-24, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Licencetokill
Har kört IP tv via min appleTV och det har fungerat klockrent . (Appen iPlayTV)
Sen 1 vecka tillbaka funkar det inte ..
När jag skall uppdatera min IP-TV länk kommer följande upp : server is not availble.
Har även provat andra IP-TV appar.
Bredband: Tele2
Funkar på mobilen ,DOCK bara när jag kör utan WIFI (Comviq)

Alltså , kan Tele 2 har spärrat servern ??
Och ,,, hur kommer jag runt det ?

Sjukt dålig på detta så tacksam för hjälp !

Be din säljare om en alternativ server med annan domän. En ny länk alltså.
Citera
Igår, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp

Håller helt med man har ju bra tv:s nuförtiden men kvaliteten på dom olika ip-tjänsterna är inte bra då man börjar syna det riktigt.

Ska montera tillbaka parabolen och gå tillbaka till cardsharing så man får riktigt bra bild på grundutbudet i alla fall, sedan kan man ha kvar iptv för speciellt kanaler och event som är svårt att nå via parabolen.🎅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in