2025-01-26, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Har en Formuler z11 pro max, som inte fungerar som den ska. Om man byter te.x till en kanal som inte har någon sändning då fryser boxen och man får trixa en del att byta wifi, starta om boxen eller rent av dranur strömmen. Har Netgear 19 router och har stängt av armour för jag trodde det va det som var felet. Har nån en aning om vad som strular för om man tittar kan den också helt plötsligt hänga sig.
Har du rensat cachen, jag gör det några gånger i veckan speciellt om jag hoppat mellan program.
Brukar även trycka två ggr på hemknappen sdan röd för att stänga alla appar man varit i.
Citera
2025-01-26, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Har du rensat cachen, jag gör det några gånger i veckan speciellt om jag hoppat mellan program.
Brukar även trycka två ggr på hemknappen sdan röd för att stänga alla appar man varit i.
Tack för svar, har rensat cachen, men mina problem kvarstår. Om jag använder någon annan app tex Svt eller TV4 så blir det aldrig att boxen låser sig.
Citera
2025-01-26, 16:20
Medlem
Citat:
Tack för svar, har rensat cachen, men mina problem kvarstår. Om jag använder någon annan app tex Svt eller TV4 så blir det aldrig att boxen låser sig.
Har du kollat i detta forum om problemet tas upp?
https://www.formuler-support.tv/
Citera
2025-01-26, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Har du kollat i detta forum om problemet tas upp?
https://www.formuler-support.tv/
Jodå, men inget som tar upp de problem som jag har.
Citera
2025-01-26, 17:00
Medlem
Verbal.Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jameschriss
Det är den bästa servern just nu, men du behöver veta några saker om den innan du skaffar den.

Server?

Citat:
Ursprungligen postat av Pricehunter
Inte just den, men Xiaomi mi tv stick 4k som är billigare, funkar hur bra som helst och är snabb.

Aha den är billigare alltså? Jag hade för mig den var dyrare än denna, isåfall är det ju en no brainer!
Citera
2025-01-26, 17:10
Medlem
Verbal.Kints avatar
Hur f*n kommer det sig att man får ut runt 20mbps ner/upp med 500/500-lina när man kör wifi 5ghz med en ping på runt 700 både upp och ner på formuler z8? Att jag bara får ut 90mbps trådat har jag kommit fram till att det beror på antalet skarvar fram till boxen men trådlöst??? Kör jag Speedtest på min lur alldeles bredvid så får jag ut en bit över 300mbps iallafall. Katastrof ju.
Citera
2025-01-26, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Hur f*n kommer det sig att man får ut runt 20mbps ner/upp med 500/500-lina när man kör wifi 5ghz med en ping på runt 700 både upp och ner på formuler z8? Att jag bara får ut 90mbps trådat har jag kommit fram till att det beror på antalet skarvar fram till boxen men trådlöst??? Kör jag Speedtest på min lur alldeles bredvid så får jag ut en bit över 300mbps iallafall. Katastrof ju.

Din isp leverantör stryper din lina pga iptv kanske? Peta på en vpn
Citera
2025-01-26, 18:39
Medlem
Citat:
Jodå, men inget som tar upp de problem som jag har.

Fabriksåterställ den bara
Citera
2025-01-27, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrenshand
Fabriksåterställ den bara
Tack, ska testa det, jag lär ju tappa appar som jag installerat efter jag satte igång boxen första gången men om det fungerar så är det ju helt klart värt det.
Citera
2025-01-27, 17:08
Medlem
Citat:
Tack, ska testa det, jag lär ju tappa appar som jag installerat efter jag satte igång boxen första gången men om det fungerar så är det ju helt klart värt det.
Ta backup först, har inte behövt själv men förstått att appar blir kvar dock inte länkarna till IPTV leverantör.
Citera
2025-01-27, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Någon som har N1 o har koll på vilken kanal man kan se skidsprinten på UTAN reklam?
(ska vara någon Viaplay men är fan inte människa till att hitta den)

Viasat Sport 1
Citera
2025-01-27, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrenshand
Din isp leverantör stryper din lina pga iptv kanske? Peta på en vpn

För en helt okunnig...

Hur petar man på en vpn??
Har ingen box, om det behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera