2023-04-01, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Du är väldigt snabb att dra slutsatser. Detta är en pressrelease. Du får nog vänta ett bra tag innan marknaden har sagt sitt. Men så här fungerar ju elbilskunderna, de hoppar på tåget utan att fundera en enda sekund längre än vad reklammakarna säger. Du visar med all tydlighet hur rubbad denna bransch är.

Nja, min kommentar gällde mest att batteri och lagringsteknik har fortsatt stor potential till utveckling.
Har explosionsmotorn det?
Citera
2023-07-12, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Lite oklart vad som menas men uppenbarligen vill Tyskland och Italien att utfasningen av bensinmotorer, jag misstänker även dieselmotorer, skjuts upp.

"Italien och Tyskland kan bromsa EU:s planer på att stoppa nya bensinbilar, rapporterar TT.

Förbudet var tänkt att klubbas igenom 7 mars och träda i kraft 2035.

Tyskland och Italiens regeringar vill fortsätta tillåta förbränningsmotorer med alternativa bränslen. Båda länderna har tunga bilindustrier."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1066587

Så blev det kanske med den utfasningen. Märk väl att MP sitter i den tyska Regeringen. Nog har jag tidigt misstänkt ett det skulle gå mot det hållet. Det gäller bara att vänta så att folket hinner glömma bort alla Gretor först.

Ja va hände med utfasningen?!
Citera
2023-07-13, 01:26
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Nja, min kommentar gällde mest att batteri och lagringsteknik har fortsatt stor potential till utveckling.
Har explosionsmotorn det?

Liten, men extremt begränsad utvecklingspotential skulle jag säga. ICE har utvecklats i 100+ år, och börjar allt mer nå sina begränsningar i hur effektiva de kan bli mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in