2023-03-04, 08:57
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Vad kostar det ungefär att fixa ett nytt batteri till den Macbook som kallas bara "Macbook" eller "Macbook 2015"?
Den som är väldigt tunn.
Citera
2023-03-04, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Vad kostar det ungefär att fixa ett nytt batteri till den Macbook som kallas bara "Macbook" eller "Macbook 2015"?
Den som är väldigt tunn.

Som en referens ca 2000kr hos Apple för batteribyte MacBook Air 13” tidig 2015. Då ingår arbete och batteri vilket på dessa modeller antagligen innebär helt nytt ”top case”, alltså överdelen med tangentbord och allt då batteriet antagligen är fastlimmat i detta.
Citera
2023-03-04, 09:13
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Som en referens ca 2000kr hos Apple för batteribyte MacBook Air 13” tidig 2015. Då ingår arbete och batteri vilket på dessa modeller antagligen innebär helt nytt ”top case”, alltså överdelen med tangentbord och allt då batteriet antagligen är fastlimmat i detta.

Tack.
Ok, trist.
Det är mer än jag tycker det är värt med en så gammal laptop. Har en annan nu.
Citera
2023-03-04, 09:20
Medlem
Jag hade nog kunnat tänka mig att göra det för 1100kr, och då kostar ett eftermarknadsbatteri ungefär 650. Jag hade dock gjort det själv i din sits för 650. Vissa lineups av MacBooks har en tendens att hålla länge och stå sig i värde bra, och om du fortfarande har nytta utav den och den inte blivit utdaterad för ditt användingsområde så tycker jag att det är värt att försöka hålla liv i den så länge som möjligt.
Citera
2023-03-04, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Tack.
Ok, trist.
Det är mer än jag tycker det är värt med en så gammal laptop. Har en annan nu.

Är man lite händig så finns möjlighet att komma ner runt 1000-1200kr, om man gör det själv. Det finns kit med nödvändiga pryttlar o delar, samt instruktioner.

https://www.ifixit.com/Search?query=...+2015+battery+
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in