2023-03-05, 18:23
Medlem
texashatts avatar
Man kan ju undra hur kul det egentligen r att vara norsk supporter och heja fram guldmedalj efter guldmedalj i alla msterskap, trippelsegrar r mer regel n undantag och stafetterna behver knappt kras fr det r givet att Norge vinner och i vrldscupen r det Norge hela tiden s fort de riktiga tvlingarna krs.
Utver armadan av norska toppkare finns det ngra svenskar som tror att de r lika bra om de vinner en av de mer slumpartade sprinterna, och s kanske ngon enstaka italienare.
Som att se Real Madrid spela mot Halmstad BK varje vecka och ltsas som att det blir en tuff fajt. Mjligtvis om Real Madrid fr mlvakten utvisad och samtidigt drabbas av kollektiv diarre.
Citera
2023-03-05, 18:34
Medlem
texashatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandw
En god vn kom precis hem frn VM i Planica. Det han berttade var inte roligt att hra. Norska supportrar dominerar i antal och vldigt mnga beter sig som svin. Dom skrek hela tiden glpord efter svenskarna, till och med efter frukosten och direkt vid ankomsten till stadion mttes dom av fulla Norrmn som stod och pissade p vggarna vid entren och nr de fick se svenskarna s brjades det direkt med, vi kan kjpe hele Sverige... Osv. Men vrst tyckte de nd att Norrmnnen gav sig p de svenska karna, nr Calle halvarsson visade sig regnade hatet frn Norrmnnen ver honom, de svenska herrarna verkade dock ta det med ro, vrre var det tydligen med de svenska damerna, Medellders Norrmn gapade om vilken de svenska damkarna de helst ville ha sex med och hur. De hade ven hnat Frida Karlsson fr hennes stafettinsats. r detta verkligen okej? ven beskare frn andra lnder reagerade p Norrmnnens svineri och naturligtvis slovenerna som bor i Kranjska Gora. S inte nog med att Norge r verlgsen i lngdskidspren och rster hjs att det ddar sporten mer och mer, de frsker ocks med full kraft att dda intresset vid sidan av spren.

Dom ddar sporten och s r dom vl inte bttre n sina idoler helt enkelt.
Frn Bjrn Dhlie via Petter Northug till nu s har det alltid handlat om att hna motstndarna, srskilt om det r svenskar. ka i ml baklnges, hnfulla segergester osv..
S kommer vi att minnas den dende lngskidkningen.
Citera
2023-03-12, 17:18
Medlem
swdrdzs avatar
Sg en video p tiktok dr en stor Svensk flagga satt uppsatt i ett trd i holmenkollen. Videon brjar med att en norsk fyllgubbe frsker klttra upp i trdet, men hindras av Svenska supportrar.

Senare i klippet klttrar en norsk jnta upp i trdet och slnger ned den stora Svenska flaggan i marken. Otroligt respektlst gjort.

Som tur r var det flertalet ldre norskar i kommentarsfltet som idiotfrklarade dessa tv individer. Verkar tyvrr finnas ett stort Sverige-hat hos den yngre generationen norskar.

Jag har aldrig sett ngon av vra supportrar gra ngot liknande i t.ex Falun. Dags att vxa upp, norskar.
Citera
2023-03-12, 17:22
Medlem
Ngon fler som nyss kommit hem efter en helg i Holmenkollen? Kommer aldrig att stta min fot dr mer! Fan jag kommer nog aldrig att ka till Norge igen, det finns liksom ingen anledning, vem vill bli konstant attackerad av fulla och rtt s ofta narkotikapverkade Norska mn och kvinnor i alla ldrar, allts inte bara manliga ungdomar. Vilket bemtande vi fick! Fullstndigt nerpissade med hn och glpord, ramsor som sjngs om hur vidriga vi svenskar r och vad norskarna ska gra med vra kvinnor, rent ut sagt vidrigt att vara med om. Tyvrr var det nnu vrre nr kom ner till Oslo efter tvlingarna, vi fick nstan fly till hotellet, det r inte s kul nr hundratals pverkade norrmn skrmmer livet ur barnen som var med. S en trevlig helg i Norge blev en mardrm! Jag har aldrig varit med om ett liknande hat, jag frstr inte varfr vi r s hatade att de till och med mste ge sig p barnen. Drav varfr det hr blev definitivt sista resan till en skidtvling i Norge och troligtvis sista gngen jag besker det dr jvla landet. Var tvungen att redigera lite, kom just p, hur kan arrangrerna och polisen tillta att det rks hasch helt ppet p tvlingarna? Det rimmar s dligt med en skidtvling..
Senast redigerad av Sandw 2023-03-12 kl. 17:31.
Citera
2023-03-12, 18:02
Medlem
Det r verkligen synd att tyskarna var s humana i sin ervringspolitik. De skulle gjort mer som assyrierna, tvngsfrflyttat stora oroshrdar till andra delar av imperiet fr att p sikt utplna den norska kulturen. Det finns ingenting i Norge frutom snv provinsialism.
Citera
2023-03-12, 18:09
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ngon fler som nyss kommit hem efter en helg i Holmenkollen? Kommer aldrig att stta min fot dr mer! Fan jag kommer nog aldrig att ka till Norge igen, det finns liksom ingen anledning, vem vill bli konstant attackerad av fulla och rtt s ofta narkotikapverkade Norska mn och kvinnor i alla ldrar, allts inte bara manliga ungdomar. Vilket bemtande vi fick! Fullstndigt nerpissade med hn och glpord, ramsor som sjngs om hur vidriga vi svenskar r och vad norskarna ska gra med vra kvinnor, rent ut sagt vidrigt att vara med om. Tyvrr var det nnu vrre nr kom ner till Oslo efter tvlingarna, vi fick nstan fly till hotellet, det r inte s kul nr hundratals pverkade norrmn skrmmer livet ur barnen som var med. S en trevlig helg i Norge blev en mardrm! Jag har aldrig varit med om ett liknande hat, jag frstr inte varfr vi r s hatade att de till och med mste ge sig p barnen. Drav varfr det hr blev definitivt sista resan till en skidtvling i Norge och troligtvis sista gngen jag besker det dr jvla landet. Var tvungen att redigera lite, kom just p, hur kan arrangrerna och polisen tillta att det rks hasch helt ppet p tvlingarna? Det rimmar s dligt med en skidtvling..

Ytterligar ett indicium till att det ligger doping bakom de enorma norska sportframgngarna p sistone. Ett s ruttet folk lr inte dra sig fr att fuska och det r ju den enda rimliga frklaringen p de bisarra resultat vi ftt se frn det landet p sistone.
Citera
2023-03-12, 19:38
Medlem
Citat:
En god vn kom precis hem frn VM i Planica. Det han berttade var inte roligt att hra. Norska supportrar dominerar i antal och vldigt mnga beter sig som svin. Dom skrek hela tiden glpord efter svenskarna, till och med efter frukosten och direkt vid ankomsten till stadion mttes dom av fulla Norrmn som stod och pissade p vggarna vid entren och nr de fick se svenskarna s brjades det direkt med, vi kan kjpe hele Sverige... Osv. Men vrst tyckte de nd att Norrmnnen gav sig p de svenska karna, nr Calle halvarsson visade sig regnade hatet frn Norrmnnen ver honom, de svenska herrarna verkade dock ta det med ro, vrre var det tydligen med de svenska damerna, Medellders Norrmn gapade om vilken de svenska damkarna de helst ville ha sex med och hur. De hade ven hnat Frida Karlsson fr hennes stafettinsats. r detta verkligen okej? ven beskare frn andra lnder reagerade p Norrmnnens svineri och naturligtvis slovenerna som bor i Kranjska Gora. S inte nog med att Norge r verlgsen i lngdskidspren och rster hjs att det ddar sporten mer och mer, de frsker ocks med full kraft att dda intresset vid sidan av spren.

Citat:

Lter som en vanlig fotbollsmatch eller hockeymatch i Sverige, den verlgset strsta delen r vettigt folk, men sedan dyker det ocks upp ett antal personer som framstr likt idioter, pissar i arenan, kastar flaskor, skriker grova sexanspelningar, hnar domare och hotar poliser osv..

Dock frstr jag inte varfr just du av alla personer, du som sgat norska supportrar fullstndigt i samband med VM, tar med familj och barn till Holmenkollen veckan efter?

Fr att sedan terupprepa klhalningen av norska supportrar?
Citera
2023-03-12, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Lter som en vanlig fotbollsmatch eller hockeymatch i Sverige, den verlgset strsta delen r vettigt folk, men sedan dyker det ocks upp ett antal personer som framstr likt idioter, pissar i arenan, kastar flaskor, skriker grova sexanspelningar, hnar domare och hotar poliser osv..

Dock frstr jag inte varfr just du av alla personer, du som sgat norska supportrar fullstndigt i samband med VM, tar med familj och barn till Holmenkollen veckan efter?

Fr att sedan terupprepa klhalningen av norska supportrar?
Ja du, jag har varit p en jkla massa hockeymatcher och aldrig ngon gng har jag d sett ngot liknande p en hockeyarena, vet inte vart du brukar g p hockey dock. Inte heller har jag varit med ngot liknande p ngon fotbollsmatch, dock s har jag aldrig varit p ett stockholmsderby s jag kanske har missat de, men inte ens nr Hammarby eller AIK med sina stora supporterskaror kommit p besk har man sett ngot liknande. Resan till Holmenkollen var bokad sedan mycket lnge, och trots att jag mycket vl vet att det r ett hrt festande s trodde jag aldrig att det skulle vara s enormt grisigt, och innan trodde man vl att man skulle kunna hlla oss ifrn det vrsta, men det var fullstndigt omjligt.
Citera
2023-03-12, 20:43
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Dine anekdoter er typisk for tapere som gjr alt for kjenne seg krnkt og hnad. Alle svensker jeg kjenner er tffe, humoristiske og selvironiske, og tror ikke et dugg p ditt forfatterskap. De med frlorar-mentalitet derimot tror sikkert p deg. S dere fr bare fortsette ha trkgt, sutre og synes synd p dere selv, mens svensker og norrmenn av lite tuffare virke lever livet og har kul.
Citera
2023-03-12, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Dine anekdoter er typisk for tapere som gjr alt for kjenne seg krnkt og hnad. Alle svensker jeg kjenner er tffe, humoristiske og selvironiske, og tror ikke et dugg p ditt forfatterskap. De med frlorar-mentalitet derimot tror sikkert p deg. S dere fr bare fortsette ha trkgt, sutre og synes synd p dere selv, mens svensker og norrmenn av lite tuffare virke lever livet og har kul.
okej, eftersom att jag enligt dig r en looser, lttkrnkt, ltthnad, lgnare och en som gillar att tycka synd om mig sjlv, s kanske du kan beskriva hur du tyckte att det var under helgen, srskilt d p lrdagen och tycker du att det r okej med detta beteende bland publiken p en skidtvling?
Citera
2023-03-12, 21:20
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
okej, eftersom att jag enligt dig r en looser, lttkrnkt, ltthnad, lgnare och en som gillar att tycka synd om mig sjlv, s kanske du kan beskriva hur du tyckte att det var under helgen, srskilt d p lrdagen och tycker du att det r okej med detta beteende bland publiken p en skidtvling?
Det du kanskje ikke er klar over, er at detaljer i dine fantasirike skriblerier om lrdagen avslrer at du ikke var i Kollen p lrdagen i det hele tatt. Et lite tips innen du setter det ned med dikterpennen neste gang og hittar p, er sette en grense for deg selv i dine beskrivninger. Du gikk rett og slett for langt, ser du, for at svensker med fornuften i behold, tror p deg. Du m vite at mange svensker var i Kollen selv p lrdag, og veldig mange flere vistes og bor i Oslo, og omges med nordmenn p hyggelig vis daglig. Fornuftige mennesker vil du aldri f med i ditt korstog mot grannlandet, men om du ikke tar like hardt i neste gang, s kanskje du fr med deg flere likesinnede
Citera
2023-03-12, 21:35
Medlem
TS verkar lite fantasifull...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här