Citat:
Ursprungligen postat av
FemKiloGuld
Det normala när man tror sig ha en infekterad dator är att man presenterar loggfiler från ett antivirus, antimalware eller varför inte denna?
https://www.eset.com/int/home/online-scanner
Det har skrivits tidigare att inga antivirusprogram hittar något, däremot har vissa antirootkits hittat.
För mig spelar det ingen roll att gräva fram malwarebytes rootkit killer för att skapa en logfil som du ändå inte kommer att begripa något av, och då har jag spenderat tid i onödan för att du ska ha nåt annat att avfärda.
Fattar du inte att du är helt meningslös att prata med, det finns liksom ingen som helst mening att medverka med dig.
Folk kommer hit i hopp om att kunna få hjälp eller åtminstone bekräftat att det finns väldigt avancerade sätt att bli angripen på, men istället blir det en shit show med er clowner i tråden som börjar att trakasserar folk, troligvis för att ni inte begriper bättre, eller det är så helt klart.
Som sagt, folk kommer hit i hopp om att det sitter någon duktig nörd som vet vad den pratar om och har lite glöd i ämnet. Nej de får höra att de är psykiskt sjuka (av troligtvis psykiskt sjuka).
Kan inte ni genier och proffs istället förklara på ett pedagogiskt sätt istället.
Typ "Dessa chip kan vara infekterade, på detta sätt kan du se om de är det".
Ni fattar väl att det är inte bara bios och firmware på grafikkort som kan bli utifrån flashade?
Nej fan jag avbryter mitt svar här, jag är inte här för att underhålla dig i din ensamhet, jag kom hit för it-säkerhet.