Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2023-03-12, 20:02
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Ska man prata Lindängen generellt är det väl Nikola G, Grodan, Hich*m Ali, Krokodilerna, Drivhall-bröderna osv. Även Sch*di M*hmoud men han har väl dragit sig tillbaka vad jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av Bmwc63
Och många många fler

Ja, det finns (fanns?) ett antal grupper på Lindängen men de höll väl i stort fred med varandra. De som hängde på gatorna tillsammans har ju blivit äldre nu, gjort tid och fått nya bekanta, så kartan tycks ju ritas om med lojaliteter härs och tvärs över staden. Malmö ser ut att ha kommit in i en ny fas.
Citera
2023-03-12, 20:29
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Kanske lite offtopic för denna tråd, men skulle du säga att Mio var aktiv inom narkotika även vid tidpunkten när han blev kidnappad? Jag har alltid uppfattat det som att kidnappningen endast var till för att få Juden att betala lösensumman, och att Mio själv bara var en bricka i det spelet. Men skulle du säga att han själv så att säga gjort något dumt (typ blåst någon) vilket ledde till kidnappningen?
Jag skulle inte påstå att han var aktiv i någon narkotikaförsäljning vid tidpunkten han vart kidnappad ,han användes säkert
Som en bricka för att juden skulle betala en lösensumma men jag tror inte att det var det som initialt satte igång kidnappningen utan han har mer vanan att använda Judens namn och säga fel saker till fel människor vid fel tillfällen så fortsätter det även idag.
Citera
2023-03-12, 20:58
  #63
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, det finns (fanns?) ett antal grupper på Lindängen men de höll väl i stort fred med varandra. De som hängde på gatorna tillsammans har ju blivit äldre nu, gjort tid och fått nya bekanta, så kartan tycks ju ritas om med lojaliteter härs och tvärs över staden. Malmö ser ut att ha kommit in i en ny fas.

Jo, så är det säkert. Jag tänkte mest på att just Hassan Mourad verkar ha varit lierad med Drivhallarna och de andra om man kollar t.ex. domar.

EDIT: men, det kan vara annorlunda nu, just den domen jag hittade på måfå var från 2018.
__________________
Senast redigerad av Mapping 2023-03-12 kl. 21:03.
Citera
2023-03-13, 15:51
  #64
Medlem
Vem är den skottskadade 21åringen som skjutit sig sjölv 😅
Citera
2023-03-13, 20:33
  #65
Medlem
Ser ut som att MKB försöker få bort de gängkriminellas föräldrar på nytt.

https://sverigesradio.se/artikel/bos...llas-foraldrar
Citera
2023-03-14, 01:03
  #66
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmookille
Ser ut som att MKB försöker få bort de gängkriminellas föräldrar på nytt.

https://sverigesradio.se/artikel/bos...llas-foraldrar

”Bostadsbolag gör nytt försök att säga upp gängkriminellas föräldrar”

MKB:s kommunikationschef är så försiktig i sitt uttalande om ett nytt försök att säga upp föräldrarna. Nu ska MKB försöka med hänvisningen ”att en hyresgäst inte får inrymma utomstående personer om det kan innebära men för hyresvärden”

MKB:s kommunikationschef om det nya försöket: "Vi varken dementerar eller bekräftar det du säger".

https://sverigesradio.se/artikel/bos...llas-foraldrar
__________________
Senast redigerad av Zicksack 2023-03-14 kl. 01:06.
Citera
2023-03-14, 11:17
  #67
Medlem
Citat:
https://www.dn.se/sverige/skottlossn...-vraka-boende/

Ganska illa att det varit *4* skjutningar och bombförsök mot lägenheten, där det är helt otrolig tur att ingen utomstående dött än, och de kan inte bli av med lägenhetsinnehavarna. Däremot går det fint att vräka folk indirekt via höjda hyror osv. men detta nä det ska vara HELT omöjligt..

Citat:
Adressen är inte okänd för polisen. Detta är fjärde dådet mot samma lägenhet på kort tid i det nybyggda bostadsområdet.

I lägenheten bor en familj med två vuxna söner som enligt polisen är knutna till grov organiserad brottslighet.

I början av 2022 upptäcktes en sprängladdning i en kaffetermos utanför familjens lägenhet. Boende i kvarteret evakuerades och en mamma med barn hann passera bomben. Den detonerade dock aldrig.

Vid ett annat tillfälle dök en man med skjutvapen upp i flerfamiljshuset och försökte tvinga med sig en av bröderna. Vid ytterligare ett tillfälle sköt någon mot huset. Då gick kulan in i en grannlägenhet där en kvinna låg och sov.

Det är ju tunga kriminella också som "bor" där, som nog skulle bott på Kumla istället men rättsväsendet lyckades inte.

Citat:
Den ena brodern har bland annat suttit häktad misstänkt för medhjälp till mordet på en gängledare på shoppingcentret Emporia i somras. Den andre brodern satt förra våren inlåst, dömd till tolv års fängelse för ett mordförsök. Han friades senare av hovrätten.

Citat:
Bostadsbolaget överklagade beslutet till Svea hovrätt – men nyligen kom domen som går på hyresnämndens linje.

Nu anser MKB att man kommit till vägs ände.

– Varken hyresnämnden eller Svea hovrätt ifrågasätter hur detta påverkar området och inte heller kopplingen till kriminella nätverk – men man har ändå bedömt att det inte går att säga upp kunden. Rättsligt kan vi därför inte göra mer från vårt håll, säger Margaretha Söderström, kommunikationschef på MKB.

Men saft och bulle till de boende fixar situationen såklart.

Citat:
Under helgen fanns personal från MKB på plats i Limhamns sjöstad för att lugna invånarna.
Citera
2023-03-14, 12:37
  #68
Medlem
Känns som att det är en ny stor konflikt som börjar ta fart i Malmö igen. Så skönt när det är lugnt
Citera
2023-03-14, 12:44
  #69
Medlem
De har alltså hävt häktningen för AQ. Han sitter väl för annat? Hur är det med broder SQ, är han lös?
Citera
2023-03-23, 07:30
  #70
Medlem
Mukkyhalsarmukawis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pedro13
Inte för att hennes sexliv hör hit, men ja. Hela Malmö vet att hon är en laddtorsk som gillar att sära på benen. Jag har också hört att hon legat med Zolle och även N*rmin som blev skjuten för några år sedan. Det sjuka är att P*lle måste ju veta om detta men är ändå med henne, så skämmigt.


Hon älskar k*k mer än ladd tro mig
Citera
2023-04-08, 13:02
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Ska man prata Lindängen generellt är det väl Nikola G, Grodan, Hich*m Ali, Krokodilerna, Drivhall-bröderna osv. Även Sch*di M*hmoud men han har väl dragit sig tillbaka vad jag vet.


Nikol@ G är väll frihetsberövad för mord i HGB?

Drivh@ll släkten/bröderna har ingen status mer dem är mer eller mindre spring pojkar.
Citera
2023-04-08, 13:52
  #72
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jo, så är det säkert. Jag tänkte mest på att just Hassan Mourad verkar ha varit lierad med Drivhallarna och de andra om man kollar t.ex. domar.

EDIT: men, det kan vara annorlunda nu, just den domen jag hittade på måfå var från 2018.

dum fråga kanske, men varför maskar du inte namnet?
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback