2023-03-07, 20:55
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Hur kan skvaller om någon inte vara skvaller
Det är inte skvaller.
Citera
2023-03-07, 20:57
Medlem
wwrs avatar
Så länge du inte kritiserar Greta på något känsligt område får du skriva vad du vill. Men kritiserar du inom områden som moderatorerna inte gillar, kallas det "inte skvaller".

Flahsback har rättat in sig i ledet.
Senast redigerad av wwr 2023-03-07 kl. 21:00.
Citera
2023-03-07, 21:05
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Så länge du inte kritiserar Greta på något känsligt område får du skriva vad du vill. Men kritiserar du inom områden som moderatorerna inte gillar, kallas det "inte skvaller".

Flahsback har rättat in sig i ledet.
Det handlar, som vanligt, om att du inte förstår Flashbacks enkla regler. Inte att moderatorerna är nån slags enhetlig grupp som har kommit överrens om en agenda.
Citera
2023-03-07, 21:09
Medlem
wwrs avatar
Det har redan varit uppe flera exempel på vad som inte är skvaller, i denna tråd. Wikipediasidan t.ex eller det senaste inlägget i tråden. Det finns tusentals sådana i tråden. Men de får ligga kvar om de inte kritiserar känsliga områden.
Citera
2023-03-07, 21:17
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Det har redan varit uppe flera exempel på vad som inte är skvaller, i denna tråd. Wikipediasidan t.ex eller det senaste inlägget i tråden. Det finns tusentals sådana i tråden. Men de får ligga kvar om de inte kritiserar känsliga områden.
Nej, de får ligga kvar eftersom de inte är robotgenererade.
Citera
2023-03-07, 21:19
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Nej, de får ligga kvar eftersom de inte är robotgenererade.
Du tramsar bara. Varningen handlar om vad som är skvaller.
Det finns heller ingen regel mot att använda den senaste AI som källa.
Citera
2023-03-07, 21:30
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Du tramsar bara. Varningen handlar om vad som är skvaller.
Det finns heller ingen regel mot att använda den senaste AI som källa.
En AI-genererad text om Gretas support för samerna är inte skvaller. Tror du själv att det är skvaller, eller menar du att det ska få vara kvar trots att det inte är skvaller? Det är otydligt i din virriga monolog.

Jo, självklart måste du skriva dina inlägg själv.
Citera
2023-03-07, 21:36
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
En AI-genererad text om Gretas support för samerna är inte skvaller. Tror du själv att det är skvaller, eller menar du att det ska få vara kvar trots att det inte är skvaller? Det är otydligt i din virriga monolog.

Jo, självklart måste du skriva dina inlägg själv.
Du tramsar bara för att försöka få tråden ur spår.

Jag skriver ett inlägg och citerar vad AI säger. Citat är tillåtna.

Och det om skvaller har jag redan kommenterat. Massor av icke skvaller får finnas kvar i tråden.

Postare som okritiskt stöder Flashback försöker tramsa bort de få oberoende postare som finns kvar när Flashback sätter ned stöveln.
Citera
2023-03-07, 21:46
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:

Och det om skvaller har jag redan kommenterat. Massor av icke skvaller får finnas kvar i tråden.

Postare som okritiskt stöder Flashback försöker tramsa bort de få oberoende postare som finns kvar när Flashback sätter ned stöveln.
Håller med dig iaf.
Citera
2023-03-07, 22:09
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:

Varför förstår du inte att en AI-genererad text inte främjar diskussionen? Jag vet att du redan har konstaterat att du inte förstår att ett inlägg måste främja diskussionen, men så är det.

Och sen kommer du med ännu en hjärndöd konspirationsteori. Nej, jag är inte här för att skydda Flashback. Jag är här för att uttrycka min åsikt om ämnet. Du verkar tro att du kan starta en tråd och sen bara hålla en monolog och cirkelrunka med andra som håller med dig. Så funkar det inte, ibland svarar folk som inte håller med dig.
Citera
2023-03-08, 04:26
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Som redan avhandlats så är det aktuella inlägget inte skvaller, jag finner ingen mening med att försöka förklara det vidare.
Vidare är det inte censur så fort något raderas för OT, det finns givetvis andra trådar att avhandla AI i. Självklart ska det inte ske i en skvallertråd om Greta.

Tyvärr är det en liten skara som har tagit över tråden och postar OT i extremt stor utsträckning. Dock är det inte en förmildrande omständighet att andra också skriver OT. Det handlar endast om att de också borde få varningar.
Citera
2023-03-08, 05:30
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Som redan avhandlats så är det aktuella inlägget inte skvaller, jag finner ingen mening med att försöka förklara det vidare.
Vidare är det inte censur så fort något raderas för OT, det finns givetvis andra trådar att avhandla AI i. Självklart ska det inte ske i en skvallertråd om Greta.

Tyvärr är det en liten skara som har tagit över tråden och postar OT i extremt stor utsträckning. Dock är det inte en förmildrande omständighet att andra också skriver OT. Det handlar endast om att de också borde få varningar.
Jo. Det är det som är problemet. Tråden har över 40.000 inlägg. De flesta av inläggen är "helt normala" inlägg som inte kan kallas skvaller utan bara beskriver vad Greta sysslar med och åsikter om detta. Tråden modereras vanligen som en tråd om personen Greta inklusive hennes aktivism (vilken omnämns i trådtiteln och OP).

Men om åsikterna inte passar då åberopar moderatorerna plötsligt att tråden ligger i ett forum som kallas "skvaller" och delar ut varning för inlägg som annars hade passerat i tråden. Ni tillämpar bara "regeln om skvaller" mot skribenter vars åsikter ni inte gillar.

Ni medger ju själva att ni låtit en liten skara ta över tråden och posta "icke skvaller". Och sedan varnar ni de som också postar "icke skvaller"om postaren framför kritik mot Greta inom känsliga områden.

Ni har misslyckats med modereringen. Hade ni kastat ut alla som postar icke skvaller hade en ny "huvudtråd" för Gretas liv och aktivism skapats. Men nu har ni skapat en "huvudtråd" för Greta som ligger i ett forum för skvaller och ni kan tillämpa "regeln om icke skvaller" mot skribenter med åsikter ni inte gillar.

Ni modererar inte efter reglerna, helt enkelt, ni låter folk skriva vad som helst så länge ni gillar deras åsikter:
Citat:
Tyvärr är det en liten skara som har tagit över tråden och postar OT i extremt stor utsträckning.
Moderatorerna låter ett gäng med åsikter som moderatorerna gillar, bryta mot reglerna och sprida sin propaganda oemotsagda.

Eller för att tillämpa "Flashbackspråk":
Om polisen skulle låta alla gå mot röd gubbe utom Sverigedemokrater vore det helt oacceptabel diskriminering.
Senast redigerad av wwr 2023-03-08 kl. 06:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in