2024-05-25, 21:12
Avstängd
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Om du läser mina tidigare 2-3 inlägg här kommer du se att det handlar om mer än bara vad som sker på Tiktok. Tiktok är ju en del av verkligheten. Och den visar hur världen ser ut. Jag skrev ju om kontrasten mellan äldre kvinnor och yngre kvinnor där Tiktok tydligt illustrerar detta.

Det är just efter att man tittat på Tiktok tjejer senaste 2 åren som man blivit kraftigt påmind om verkligheten och om hur stor skillnad det är mellan kvinnor som är yngre och äldre. I Tiktok ser man attraktiva tjejer överallt då dem är i prima ålder (16-24 år). Även i verkligheten när man går på gatan ser man dessa unga tjejer och kvinnor. Men i verkligheten ser man också äldre kvinnor med ruttnande kroppar och groteskt ansikte och hud. Tiktok filtrerar ju bort detta då dessa personer inte existerar där.

Titta till exempel på mitt förra inlägg och videorna från ett av konton på Tiktok.

https://www.tiktok.com/@kamila1639/v...42351342832928

https://www.tiktok.com/@kamila1639/v...47927305571616

https://www.tiktok.com/@kamila1639/v...34341626481953

Titta på hennes kropp. Hennes mage, hennes hud, hennes ansikte, hennes bröst.

Och sen jämför med hur hon kommer se ut om 20-30 år när man börjar bli en kärring.

Detta är sjukt deprimerande.

Enligt mig är hon äcklig, klarar inte av att se henne
Citera
2024-05-25, 21:40
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Enligt mig är hon äcklig, klarar inte av att se henne

Se, det där är min poäng.

Hon gör sig mindre attraktiv genom sina läppstift, samt smink. Det är inte något jag heller gillar. Men trots detta så är det så att om du tittar på henne och hennes kropp ser du hur "fräsch" hon är. Det ser man om man tittar på hennes mage, bröst, hud, även ansikte (försök ignorera läppstift och sminket).

Men tänk dig henne om 20-30 år när hennes kropp börjar ruttna och hon börjar bli en kärring. Detta livet är sjukt deprimerande.
Citera
2024-05-25, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Jag har börjat kolla lite på Tiktok senaste månaderna (visste inte ens att Tiktok fanns förrän sommaren förra året) och vad som verkligen är konstigt för mig är hur extremt det är när det handlar om halvnakenhet hos kvinnor och tjejer.

I princip samtliga konton och videor är tjejer som dansar halvnakna, i bikini eller djupa magtröjor, trosor, horaktiga klänningar och så vidare.

Det är väldigt extremt, till och med när tjejer har tröjor som täcker kroppen på sig så väljer dem att dra upp tröjan så att man är halvnaken.

Jag bara förstår inte detta. Kan någon som är aktiv på Tiktok eller som förstår detta förklara varför? Är de verkligen så att dessa personer inte hade haft några följare om dem varit påklädda?

I många konton så är nästan samtliga videor halvnakna, så det är helt uppenbart ett medvetet val.

Kan någon förklara detta? Varför är allt i detta samhället så sjukt.
Det är din algoritm, jag får upp geografi-klipp, komiker och best of-listor. Du har letat flickor med lite kläder så då är det vad du får skickat din väg.
Citera
2024-05-26, 11:32
Medlem
godboys avatar
Jag har inte/använder inte Tic Toc men hela beteendet går ju ut på att kvinnorna vill få någon form av kändiskarriär och de tror att vägen dit är nakenhet.
Citera
2024-05-27, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag har inte/använder inte Tic Toc men hela beteendet går ju ut på att kvinnorna vill få någon form av kändiskarriär och de tror att vägen dit är nakenhet.

Dom vill förmodligen attrahera hanar med stor snase.
Citera
Igår, 11:52
Medlem
Finns de någon tiktoktråd med snygga tjejer?

Förut fanns ju biddagboken med tjejer, men finns de nån tiktoktråd med snygga tjejer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in