Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-08, 23:54
  #1
Medlem
Jag har dragit på mig någonting jävligt märkligt med helskum symptombild här på Bali och behöver komma till ett ordentligt sjukhus för provtagning med mera. Är ju nu på G Air och hade tänkt besöka Lombok härnäst men vet inte om de har något stort sjukhus där. Behöver jag åka till Ubud istället?
Citera
2023-03-09, 03:18
  #2
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
Har du ingen försäkring du kan ringa? Reseförsäkring är ett måste när man reser till dessa delar av världen.

Att åka till Lombok tar ju lång tid. Bäst är det isåfall att ta flyget över till Jakarta/surabaya/bandung och få det undersökt.

Blir man allvarligt sjuk på Bali har dom inte alltid kapacitet till att behandla en (vad jag läst) så man flygs ut till en storstad, och det är i denna situation reseförsäkringen ska täcka ambulansflyg och alla vårdkostnader.
__________________
Senast redigerad av JagMatarHuslimer 2023-03-09 kl. 03:28.
Citera
2023-03-09, 13:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer
Har du ingen försäkring du kan ringa? Reseförsäkring är ett måste när man reser till dessa delar av världen.

Att åka till Lombok tar ju lång tid. Bäst är det isåfall att ta flyget över till Jakarta/surabaya/bandung och få det undersökt.

Blir man allvarligt sjuk på Bali har dom inte alltid kapacitet till att behandla en (vad jag läst) så man flygs ut till en storstad, och det är i denna situation reseförsäkringen ska täcka ambulansflyg och alla vårdkostnader.
Det är väl typ 1 km mellan G air och Lombok. Tar betydligt längre tid att ta sig till Bali. Både Denpassar (Bali), Mataram (Lomok) är hyfsat stora städer och borde väl ha någorlunda sjukhus. Men som du säger så är det bäst att kolla med försäkringsbolaget först.
Citera
2023-03-09, 15:00
  #4
Medlem
Vad är G air
Garuda airlines eller vad

Lombock tillhör inte de rikaste delarna av Indonesien, så jag är skeptisk till vården där, det är väl Mataram som gäller.

I Denpasar finns mycket turister , där borde de ha bra läkare.

Ett alternativ är ju Australien eller Singapore, men hör med ditt försäkringsbolag som någon skriver, är det bråttom skall du naturligtvis gå till det som ligger närmast.
Varför skall du åka till Lombock om du är på Bali?
Citera
2023-03-09, 15:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batshake
Vad är G air
Garuda airlines eller vad

Lombock tillhör inte de rikaste delarna av Indonesien, så jag är skeptisk till vården där, det är väl Mataram som gäller.

I Denpasar finns mycket turister , där borde de ha bra läkare.

Ett alternativ är ju Australien eller Singapore, men hör med ditt försäkringsbolag som någon skriver, är det bråttom skall du naturligtvis gå till det som ligger närmast.
Varför skall du åka till Lombock om du är på Bali?
Jag antar att TS är på Gili Air eftersom nästa anhalt verkar vara Lombok
Citera
2023-07-18, 12:22
  #6
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Jag har dragit på mig någonting jävligt märkligt med helskum symptombild här på Bali och behöver komma till ett ordentligt sjukhus för provtagning med mera. Är ju nu på G Air och hade tänkt besöka Lombok härnäst men vet inte om de har något stort sjukhus där. Behöver jag åka till Ubud istället?
Kanske det blivit skillnad nu, var några år sedan jag besökte Indonesien sist, men Bali, och speciellt Denpasarregionen, kändes betydligt modernare än Lombok. Alltså i fråga om alla typer av utbud.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3514260

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback