Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-23, 08:35
Medlem
FedupFlorences avatar
Lyssnat på podden igen, eller lyssnat klart. Har alltid haft svårt för att brottsoffren här var så olika, ett barn är nåt annat men kanske var ett lätt offer för en tillfällighet. Historien har visat att vi behöver såna här granskningar och denna eviga sekretess av nedlagda utredningar behöver ses över. Det här är fortfarande nutid.

Det är intressant att Olhed medverkar så länge, och Althin. Olheds tid med Mork tänker jag talar för att hon velat höra vad han har, att det är nåt som skavt i henne eller behövt spacklas till.

Mork presenterar tidslinjen hyggligt bra och jag ser inte förloppet som omöjligt, men långsökt. Jag har större problem med blodet i UOs stuga än hans hundra spermier, även om det inte fanns så mycket blod i stugan men två vattenläckor senare fanns det ändå blod. Och jag har svårt att tugga i mig 15 års setup med plantering av bevis och brevpostande under många år. Men, hade man gjort det första hade man fortsatt med det andra. Men om UO haft en sån fiende borde han väl själv förstått vem det var (om han haft info om breven).

Och köns- och huvudhåren som sannolikt inte kom från UO... Försökte man få en DNA-profil av håren?

Nej, Bortom rimligt tvivel kräver inte naturvetenskapliga mätvärden eller några 98,3% säkerhet, Mork. Man kan aldrig ge beviskravet en procentsats.
Senast redigerad av FedupFlorence 2024-11-23 kl. 08:46.
Citera
2024-11-23, 08:42
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
... Jag känner nämligen ett par stycken av skötarna samt en SSK som jobbade på rättspsyk i Hässleholm när Uffe satt där.
Uffe pratade villigt om sina dåd till dessa...

Vilka dåd var det då? UO hade väl en blogg där han lade upp sin sista hälsning? Kan nog tro att det för skötarna framgick vilken attityd han hade mot folk men jag tror inte en sekund på att han pratat villigt om sina dåd och inte om Helen eller Jannike. Hade det varit sant hade dina kompisar pratat med pressen.
Citera
2024-11-23, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Har alltid haft svårt för att brottsoffren här var så olika

"UO" var en sadist som var elak mot allt han hade någon form av övertag emot. djur, kvinnor, barn.

sluta se så förbannat mycket 'crime tv' eftersom det uppenbarligen ställer till svårigheter för dig att skilja verklighet från fiktion.
Citera
2024-12-18, 10:54
Medlem
Det är intressant att ta del av alternativa teorier och förklaringar, men i det här fallet tycker jag inte att alternativen är speciellt övertygande. Jag är ganska säker på att domen mot UO ligger så nära sanningen vi kan komma, och att han var ansvarig för Heléns död. Sedan finns det förstås alltid detaljer som går att ifrågasätta.
Citera
2024-12-22, 19:41
Medlem
Ulf Olsson är skyldig som synden till mordet på Helen och Jannike
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här