Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-05-23, 18:36
  #49
Avstängd
Jag lade ut 5100 ish kr t/r Stockholm -Tokyo med Finnair 2016.
Citera
2023-05-24, 19:45
  #50
Medlem
Bbobis avatar
Reser man mot strömmen kan man få en Thai Airways biljett för 5,5-8k enkel väg från Kambodja men ingen chans om man åker under och mot högsäsongen.

Har flygit med dom ett par gånger sedan pandemin hem till Sverige när biljetterna varit som billigast och då har dom kostat 5,5 rep 6,8k för enkel väg men då har jag som sagt rest mot strömen då jag har den friheten som digital nomad.
__________________
Senast redigerad av Bbobi 2023-05-24 kl. 19:52.
Citera
2023-06-17, 19:57
  #51
Medlem
Longfingrets avatar
Börjar väl bli rätt ok priser
Svedala Bkk ToR för ca 6500 :-
Citera
2023-06-17, 20:03
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slirsson
Hej!
Finns nog ingen som gått miste om hur dyrt det har blivit att sätta sig på flyget till Bali/Thailand/veitnam/Malaysia. nu för tiden.
Läste att 64 flygbolag har lagt ner eller gått i konkurs sedan 2020.
Hur stor påverkan tror ni det har att russian Aeroflot inte får lov att flyga i övriga världen?
Ska man behöva vänta flera år innan man kan hitta vettiga flygbiljetter för 10 000kr st tur&retur?
Mig och familj kostat nu flygbiljeterna till Manila över 46 000 kronor! Förra året var det 22000!!
Citera
2023-06-22, 21:13
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Longfingret
Börjar väl bli rätt ok priser
Svedala Bkk ToR för ca 6500 :-

Direktflyg från Arlanda?
Citera
2023-07-14, 19:53
  #54
Medlem
Bertings avatar
Kommer ihåg förra året, 12 mars, köpte en biljett med Finnair GOT-MNL retur. Business class på ditresan och economy hem, gav 14900:- med 2 x 32kg incheckat. Jag kom i god tid satt på Vinga Loungen säkert ett par timmar, öl o mat o Jäger innan avresa. Fint nytt plan från HEL-BKK. Bra säte man kunde fälla ner så det blev som en bädd, sov hyfsat faktiskt. Kom till BKK och blev mött med namnskylt när jag klev av, snubben lotsade mej till Mirage Loungen och meddelade att jag missat PAL till MNL men det visste jag ju. Fick på nåt sätt Airport Hotel, fastän det egentligen var stängt, och jag kunde ej komma in i Thailand för övernattning då jag ej föranmält mej.

Men gött å vänta några timmar i loungen, bara hämta Chang Export i kylen och starka olikfärgade drycker i baren, och bra urval på mat. Kom till hotellet och sov gott. Nästa dag gick jag tillbaka till Mirage loungen och gick på Changen direkt. Men jag blev tillrättavisad att jag endast fått en frukostkupong, inget drickbart. Men smög väl i mej 4-5 Chang, frukosten fick de behålla.

Går nu till PAL transferdisk, tog en dryg timme att köa, det var ju pandemi, alla papper ska kollas. De ger mej en economy boardingcard och på planet försöker jag påtala att jag betalt för business men utan framgång. De snålar på öl men lyckas ändå komma fram till MNL. Jag hade varit orolig för mina 2 x 32kg plus kabinväska, hur jag skulle kunna bära dem. Men tur att de ej var med planet, så de skulle skicka dem till min domestik slutdestination, underbart !

In till Pasay och fick ett rekommenderat hotel, skithotel för 2500P, blev alltså blåst. Men låg granne med en Vkebar så några SMB innan läggdags. Hämtade ut bagaget på min destination efter ett par dar så allt ok.

Hemfärd efter 6 månader, rutten omlagd via Singapore pga kriget, reser bland boskap till HEL och svinkallt i planet, påtalar detta men stewarden bara flinar åt mej, typ 18C i 13,5h. Får en dryck vid servering och efter en timme blir jag ölsugen så går galleyen, då ska de ha 6€ styck för ölen. Påtalar att då jag köpte biljetten nämnde ingen att det var betalservering på hemresan, men jag blev avpissad så jag gick och satte mej. Klart att jag inte kände mej bekväm med resan. Givetvis fick jag en veckas förkylning då jag kom hem.

Reklamerade BKK-MNL economy och efter ett år fick jag 1800-1900SEK återbetalt. +50€ som en check. Kunde också fått ersättning för försenat bagage men jag var sen och slö så fick inget.

Men jag fick alltså betala runt 12 500:- för biljetten om jag räknar med checken.
Citera
2023-08-03, 13:53
  #55
Medlem
krachons avatar
Nu börjar det likna något om man kan åka oktober,

6 374 kr tor med Swiss Air via Zurich.

Ett stopp på 2,5 - 3 timmar, total restid 15,5 , timmar.

Helt okej pris för min del.

Har inte åkt med Swiss Air, men de har väl ordning på grejerna.
Citera
2023-08-03, 16:53
  #56
Medlem
kollade på arn-bkk 7 dec -27 dec 9500 kr inkl anslutningsflyg från norrland
Citera
2023-08-03, 22:10
  #57
Medlem
DjStefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krachon
Nu börjar det likna något om man kan åka oktober,

6 374 kr tor med Swiss Air via Zurich.

Ett stopp på 2,5 - 3 timmar, total restid 15,5 , timmar.

Helt okej pris för min del.

Har inte åkt med Swiss Air, men de har väl ordning på grejerna.
Swiss är kanon
Citera
2023-08-04, 17:22
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjStef
Swiss är kanon

Ja de har uppdaterat sina 777 för några år sen som går bl.a till Bangkok
Citera
2023-08-04, 17:30
  #59
Medlem
Nästa pandemi
Citera
  • 4
  • 5
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3515109

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback