2023-08-16, 16:27
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Att det är folk som anstränger sig att gilla detta skit för att verka coola. Hipsters som låtsas vara lite bättre på att förstå vad 'bra musik" är.

herr ritschard har garanterat de vitaste fansen i sverige. att det hela är utstuderat retro och vänsterhipster-chic får man ha överseende med när han gör en sån här festlig fyllevurpa med cowboyhatt och allt
Citera
2023-08-16, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Bogsvall
Alf blir svår att få upp på scenen.
Ja det blir knepigt
Citera
2023-08-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbadojor
Tycker att det verkar vara en festlig prick!

Kul att det finns något för alla, och alla gillar olika.
En del lyssnar på Pop, andra på häst-jazz osv
Popsnurror finns det redan massor av, så det är ju kul att det kommer lite ny musik inom andra genrar.

Såg något inslag på tv där han David medverkade, framstod som en skämtsam, jovialisk kille som helt enkelt kör sin grej.
(jag är varken hipster, vänster eller bajare)
Tycker förövrigt att han är sjukt lik Dwight Yoakam.

Håller med, hatten av!
Önskar honom all lycka och framgång framöver.
Dwight Yoakam? Honom har jag varken sett eller hört sen jag hade CMT i kabelnätet runt 1994. Då hade han alltid hatten långt nerdragen, så det var nästan svårt att veta hur han såg ut. Var tvungen att googla. Hittade ett TV-klipp från 1996. Där är han utan hatt, och det är dessutom det första de pratar om. Och han ser inte alls ut som jag hade tänkt mig. Högt, gubbigt hårfäste, precis som David Ritschard! Annars hade jag tänkt skriva att David Ritschard ser ut som Olle Jönsson
Citera
2023-08-16, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Vilken skillnad för 7år sedan mot idag.
Han har ju fantastiskt bra sångröst. Så bra alltså!

https://youtu.be/8e6iMrUzmKM
Överens !
Citera
2023-08-16, 16:37
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Pernilla: David, David, va! Din kung, jag älskar din klädstil! Vet du vad jag brukar säga? Jag brukar säga, en kille i cowboyhatt kan aldrig ha tråkigt!
David: Ehhh jjjaaa har liiite samma byxxor som diin soon
Pernilla: Ja! Du och Benjamin har lite samma stil!
David: Ehhh jjjjjjaaaaa
Pernilla: Ja. Du! Du har skrivit på din Instagram, "Utan Brudar Stannar Sverige". Å jag tycker det är så Klockrent! Va! Eller hur! Nu undrar jag, vad är det som jag och andra brudar gör för Sverige?
David: Allsååååå jaggg äälskar bruuudar.... det är sjääälkarna.... och
Pernilla: Det är stjälkarna? Vad är det? Lökarna? Nej?
David: Ehhhhh.... ddddoooom occkkkså.... Nuuu böööörjar viiii... Nuu böööörjarrr dett ballla ur.
Pernilla: Ja, det gör väl det, ska vi bara ta en allsång direkt kanske?
David: Alllltsssååååå dett häääär ärr puublic seeeviceee

Kontrasten mellan Davids helt stenade pose och sludder, och Pernillas klämkäcka tal är liksom otrolig
Citera
2023-08-16, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vad har vi för konkurrenter på den svenska countryscenen, om man vill ha in country i allsången?

First Aid Kit, Chris Kläfford, Jill Johnson, Mattias Nordkvist, Hasse Andersson, Alf Robertsson, Cookies'n Beans, Towa Carson, Martin Nilsson, Traste Linden, inte så busfärskt?
Det finns ett knippe unga nya svenska countryartister, t.ex Emma Svensson, Tennessee Tears, Robin Winther, Ludwig Hart, Erika Jonsson mfl. Den sistnämnda är min favorit. Hela gardet av dessa mer samtida svenska countryartister lär dyka upp på Hard Rock Café den 24e aug.
Citera
2023-08-16, 16:40
Medlem
Är detta hans quinnas konto tro? Länk till Instagram
Citera
2023-08-16, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är väl i så fall konstigare att SVT låtit Torsten Flink och Kenta vara med i Melodifestivalen? De är/var ju renodlade narkomaner som delvis bott på gatan.

David är en seriös musiker även om han kan framstå som lite flummig.

Förövrigt gillar jag att SVT släpper fram hela bredden av artister. Public service ska avspegla samhället inte särbehandla en liten grupp ”finartister”.

Fast jag kan inte minnas att SVT släppt upp Torsten två ggr på scen, dyngrak/stenad så han faller ihop under båda sändningarna. Under livesändning.

In poäng handlar så klart inte om huruvida han är en missbrukare eller inte, snarare på att SVT släpper upp, en uppenbar, påverkad person på scen. Eller sönder en tv-sändning som Jills veranda.

Ansvarslöst och väldigt vårdslöst mot artisten ifråga.
Citera
2023-08-16, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Pernilla: David, David, va! Din kung, jag älskar din klädstil! Vet du vad jag brukar säga? Jag brukar säga, en kille i cowboyhatt kan aldrig ha tråkigt!
David: Ehhh jjjaaa har liiite samma byxxor som diin soon
Pernilla: Ja! Du och Benjamin har lite samma stil!
David: Ehhh jjjjjjaaaaa
Pernilla: Ja. Du! Du har skrivit på din Instagram, "Utan Brudar Stannar Sverige". Å jag tycker det är så Klockrent! Va! Eller hur! Nu undrar jag, vad är det som jag och andra brudar gör för Sverige?
David: Allsååååå jaggg äälskar bruuudar.... det är sjääälkarna.... och
Pernilla: Det är stjälkarna? Vad är det? Lökarna? Nej?
David: Ehhhhh.... ddddoooom occkkkså.... Nuuu böööörjar viiii... Nuu böööörjarrr dett ballla ur.
Pernilla: Ja, det gör väl det, ska vi bara ta en allsång direkt kanske?
David: Alllltsssååååå dett häääär ärr puublic seeeviceee

Kontrasten mellan Davids helt stenade pose och sludder, och Pernillas klämkäcka tal är liksom otrolig
Det var så plågsamt att se. Han höll ju redan där på att vingla omkull! Han kommer nog inte bli så gammal den pöjken! Fy fasiken vilka äckliga tänder han hade förresten, var ju alldeles brun i munnen!
Citera
2023-08-16, 16:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Är inte Pernilla programledare? Då är väl hon personligen ansvarig?

Men hon är inte programansvarig.
Citera
2023-08-16, 16:46
Medlem
Ghandis avatar
Kan någon göra en kopia av svtplay videon där han leds in på sven vinglandes av personalen? Svt kommer ta bort det snart när dom inser det finns film på det....

Adderar sen det och den redan postade youtube videon där det är sammanklippt hur han skakar när han sjunger och lutar bakåt under intervjuvn och ögonen inte hänger med. Posta det sen på en säker sida så dom inte kan få det raderat. Och skicka sen till svt, expressen, aftonbladet mm. Svt bör hamna i ett mediadrev för dom ledde upp han på sen i det tillstånd han var i.

Tillkallades polis? Ingen kan väl undgått misstänka han var full eller dorgpåverkad? Båda strider mot svts policy och dom måste kallat på polis för att klara en granskning.
Jag vill han ska testas för droger/alkohol och resultat presenteras offentligt.

Skakade som ett asplöv under låten han försökte framföra. vinglade och snubblade sig fram. Ännu mer under intervjuvn och till sist kom den nu klassiska piruetten och fallet till marken. Mycket underhållande och skrattframkallande.

Skulle kanske kunna vara en hjärnblödning. Dom kommer mörka sanningen.
Citera
2023-08-16, 16:47
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Jasså är programledare personligt ansvarig? När fråntogs producenten och i slutändan SVT det ansvaret?
Förstår om det är svårt att hitta rätt datum, så jag nöjer mig med årtalet 🙂

Pernilla må vara programledaren och ansiktet utåt, men hon är inte ansvarig för att artister står ”sjuka” eller påverkade på scen!
Det är produktionens och producentens ansvar. Jag vet, för jobbat i produktioner likt dessa.
Hon lät dessutom rätt skärrad, när människan segnade ned i början av allsången de skulle sjunga. Ingen som instruerar hur hon ska förhålla sig, orkestern fortsätter spela, en bakgrundssångare tar vid och stämmer upp i sången..

Oavsett den märkliga stämningen, tycker jag ändå att Pernilla skötte det som det proffs hon är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in