2023-08-16, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
jaha,och ? Tryck i dej en påse ladd och se själv hur snyggt DU står !
Ja, massa ladd och nervös.
Citera
2023-08-16, 21:48
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siddhardta
Men han sluddrar inte när han sjunger. Koll på text o fraseringar låten igenom. Tyder inte på alkohol.
Aldrig tänkt på det men sluddrar man även om man kör inövat material? Finns ju hur många rockstjärnor som helst som varit kraftigt berusade men även kunnat utföra sin show. Även på diverse karaoke kan man se det fenomenet att en aspackad klarar av en låt.
Citera
2023-08-16, 21:49
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Verkligen inte. Han har varit med i Sällskapsresan och Spinning Jennies. Har man lite koll på annat än mainstream så vet man vem han är. Även om han inte är superkänd. Ska dock erkänna att jag inte kände igen honom på TV igår men det är ju för han gått upp typ 20 kilo på nåt år. Känner ju knappt igen honom, haha

Jamen ja?

Avslut Allsången, farväl Sommar. Nu kommer Hösten..Och den där människan plötsligt!? Varför och hur?

Hur tänkte Produktionen, när han även då behövde vägledning upp till scen?
🙃
Citera
2023-08-16, 21:51
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siddhardta
Men han sluddrar inte när han sjunger. Koll på text o fraseringar låten igenom. Tyder inte på alkohol.
Tänkte på det sen. Se på Uffe när han var på spriten — är du riktigt bra i gasen kan du knappt stå rakt. Svajar och snubblar. Dessutom sluddrigt. Frågan är i så fall vad Ritschard hade stoppat i sig. För mig är det i alla fall tydligt att han inte svimmar eller "kollapsar" på scenen. Han ser inte mjuk ut i kroppen. Han tramsar runt och faller baklänges.
Citera
2023-08-16, 21:58
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Kom igen om fem år. Jag vet att jag får rätt

Cornelis gjorde intryck i många jävla år., sen barndom. Lite som Evert Taube. Så räcker inte med futtiga fem för att övertyga mig.
Men men, återkommer om fem då.
Citera
2023-08-16, 22:04
Medlem
Agitatzes avatar
Haha, ja det är ett jävla gnäll härinne om att han eventuellt skulle vara påverkad av nåt. Hujedamig vart är världen påväg.
Fucking allsång på Skansen. David är en stjärna och det här är inte hans scen. För min del hade han gärna fått kräkts på Pernilla Wahlgren också när han ändå var i farten, kunde inte brytt mig mindre.

Hoppas han är hemma och vilar upp sig med lite gott rödtjut nu!

Citat:
Ursprungligen postat av veteesset
Albin är nykter sen många år. David.. tja, vad säger man...

Personligen tycker jag framträdandet var toppen och botten samtidigt. Han tog sig genom sin egen låt. Sjöng väl sådär jämfört med andra framträdanden. Utan sitt band och på Allsång i direktsänd tv, inte hans scen kan tyckas. Inte heller hans egentliga publik heller kanske, men han öste på hur som med det han nu hade i blodet i alla fall.

Han verkar må bättre idag och han är väl inte lämpad att sjunga med Pernilla kanske hahaha
Han har ju turnerat hela sommaren och kanske drog i sig en för mycket innan allsången.

Jag kommer iaf inte sluta lyssna på hans låtar för den sakens skull. Men vi blev ju såklart oroliga här hemma i tv soffan efter denna karuell.
Citera
2023-08-16, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Den här rätt okända människan, du liknar honom vid Cornelis?
Vilka av hans ”vis-skatter kommer att bli den där människans?

Själv kommer jag nog bara komma ihåg ” människan som gjorde bort sig på Allsång på Skansen”
Om den nu inte har en sjukdom? Som gjorde att människan agerade som den gjorde.
Då borde produktionen inte släppt fram den.
En människa, så ”sjuk” att den måste ledas in på scen.

Jag gillar Cornelis som fan. Hans liv ett dans på rosor. Han hade perioder då han hade nästan alla emot sig och hans kändisskap förminskades till nästan ingenting. Han lämnade väl jorden tämligen obemärkt fattig och försupen och hade gjort många gig och plattor mest för pengarna den senare tiden av sin karriär.

Svårt att veta om David blir lika stor. Svårare att slå idag och bli folkkär. Särskilt om man förstör sina chanser på Skansen. Folk konsumerar dessutom så mycket mer musik. Det är inte Radio Luxemburg som håller i taktpinnen. Allt är fritt. David är bra men ändå.

Oavsett hur det går finns det väl en risk att de går samma vägar. Ett liv i missbruk och för tidig död.
Citera
2023-08-16, 22:10
Medlem
Uruzita1s avatar
Jag såg han igår för första gången på allsång.
Tänkte faktiskt äntligen en snubbe som verkar ha koll på läget.
Sen rasa han ihop i direktsändning
Tycker ändå det var märkligt att allsången bara fortsatte som om ingenting medan han låg där o kipa efter andan typ
Citera
2023-08-16, 22:12
Medlem
vonDys avatar
Oavsett vad, så såg människan extremt osexig ut igår. Svettig, för liten skjorta för en stor mage som pockar på högt blodtryck.
Kanske t.o.m så att Batikhäxor tar kvastar och flyr? Innan han kollapsade mitt i Allsången, och blev bårburen bort.

Vem han nu är…
Citera
2023-08-16, 22:28
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Jamen ja?

Avslut Allsången, farväl Sommar. Nu kommer Hösten..Och den där människan plötsligt!? Varför och hur?

Hur tänkte Produktionen, när han även då behövde vägledning upp till scen?
🙃

Man borde givetvis ha ställt in honom av "hälsoskäl" när man insåg att man fick leda in honom. Han kanske var bra på att övertala crewet? Går ju ganska fort i svängarna sånt här och säg att du ska få en artist till att gå på, ja då finns det kanske inte ens tid att ändra riktning plötsligt och man chansar. Eller liknande. Äh jag vet inte. Konstigt beslut av produktionen får man ju medge
Citera
2023-08-16, 22:31
Medlem
pooway1s avatar
Citat:
Oavsett vad, så såg människan extremt osexig ut igår. Svettig, för liten skjorta för en stor mage som pockar på högt blodtryck.
Kanske t.o.m så att Batikhäxor tar kvastar och flyr? Innan han kollapsade mitt i Allsången, och blev bårburen bort.

Vem han nu är…

Han är bajare. Så det förklarar saken.
Citera
2023-08-16, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Om han osat rejält med sprit hade han nog inte fått vara med, så troligen någon annan drog.

Helt klart sprit (kanske blandat med piller).

Finns få andra droger som påverkar balanssinnet på det sättet alkohol gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in