Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-03-16, 08:49
  #25
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Skyller du fortfarande på sossarna och miljöpartister fast det är moderater och Sverigedemokrater som styr Sverige?

Självklart!!!!

Eller menar du att 6 månaders styre har enorm betydelse men 8år har inte gjort ett avtryck?

Men håller med om att klockan tickar för de konservativa… de fick förtroendet men har ibte producerat något. Gissar att det är en hel del käbbel
2023-03-16, 08:50
  #26
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Folk begriper inte (och media förtiger det), att de skenande matpriserna till stor del beror på sanktionerna mot Ryssland. Hyckleri som vanligt alltså...
Beror delvis på det ja, men det beror på att många baslivsmedel som olja och säd som produceras i Ukraina inte exporteras i samma omfattning längre, båda är del i djurfoder osv.. Beror även på tidigare svenska regeringars värdelösa energibeslut bla. kärnkraften. Även reduceringsplikten är en anledning att vi har den dyraste dieseln i hela Europa (Bror duktig regering) Vi skall vara bäst och ha dyrast av alla...
2023-03-16, 08:57
  #27
Medlem
Jahapp, har nu det svenskaste av det svenska blivit ondske-förklarat också, ICA? och ska bekämpas, så som 'patrioten' Breivik gjorde och tänkte?

Att folk inte tröttnar på att förstöra sin egna tillvaro ännu mer. Vad är tänket? Att slå på ICA-personalen tills dom sänker priset`, eller?

Puckon Priser går upp och ner hela tiden.
__________________
Senast redigerad av Robbinist 2023-03-16 kl. 09:02.
2023-03-16, 08:59
  #28
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Beror delvis på det ja, men det beror på att många baslivsmedel som olja och säd som produceras i Ukraina inte exporteras i samma omfattning längre, båda är del i djurfoder osv.. Beror även på tidigare svenska regeringars värdelösa energibeslut bla. kärnkraften. Även reduceringsplikten är en anledning att vi har den dyraste dieseln i hela Europa (Bror duktig regering) Vi skall vara bäst och ha dyrast av alla...
Jag skulle säga att det just nu till största delen beror på sanktionerna: höjda energipriser, bränsle, lägre utbud på gödsel (råvaror från Ryssland), lägre utbud på spannmål på världsmarknaden.

Vi får heller inte glömma skräpvalutan som kallas SEK, som givetvis är en stor orsak. Och det beror i stor utsträckning på vår egen politik, inklusive det förfall vi ser allmänt i landet, med skenande våldskriminalitet, skjutningar, spränningar, våldsklaner. Det gör generellt Sverige mindre attraktivt. Allt hänger ihop när man styr ett land.
2023-03-16, 09:05
  #29
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag skulle säga att det just nu till största delen beror på sanktionerna: höjda energipriser, bränsle, lägre utbud på gödsel (råvaror från Ryssland), lägre utbud på spannmål på världsmarknaden.

Vi får heller inte glömma skräpvalutan som kallas SEK, som givetvis är en stor orsak. Och det beror i stor utsträckning på vår egen politik, inklusive det förfall vi ser allmänt i landet, med skenande våldskriminalitet, skjutningar, spränningar, våldsklaner. Det gör generellt Sverige mindre attraktivt. Allt hänger ihop när man styr ett land.
Nåja, för min del känns allt det värt att hålla ryssen borta.
De är fula undermänniskor som hotar hela demokratin. men det är en helt annan historia.

Undrar varför folk hotar Icahandlare när det egentligen är producenterna och staten som plockar sina delar först? Antagligen för det sticker i ögonen att Icahandlare är rika.. är väl upp till var och en vad de vill bli, jag skulle inte bli Icahandlare om jag fick leva om mitt liv.
Carlboms avatar

Moderatormeddelande

Postat av Carlbom 2023-03-16, 09:07
Moderator
Då detta delforum endast avhandlar att Flashback figurerat i media så hänvisar vi till fortsatt diskussion gällande ICA-hoten och matpriserna till:

(FB) Ica varnar för hot mot handlare efter skenande matpriser 2023-03-15

Denna tråd låses.

/Moderator
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback