Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2002-06-08, 14:04
  #1
Medlem
Jag har rökt marijuana några gånger, men vid två tillfällen börjat kräkas.
Efter att pipan vandrat runt några varv, och ett behagligt rus byggts upp,
har spykänslan infinit sig.
Känner ni till problemet, och vet vad det beror på? Ingen av mina kamrat-
er har haft några dylika problem. Är jag bara ovan?
Jag röker tobak till vardags, om det spelar någon roll. Tack på förhand ...
Citera
2002-06-08, 15:05
  #2
Medlem
Överdos.

Du har helt enkelt överdoserat. Ta det lite lugnare nästa gång, ta inte ett bloss varje gång pipan passerar. Dra inte så djupa bloss, håll inte inne så länge. Ta det lungt, helt enkelt. Annars är illamående inte alls ovanligt i början. Kommer du ihåg din första fylla? Du mådde nog inte tip-top då heller.
Citera
2002-06-08, 17:08
  #3
Medlem
Jag har också spytt ett par ggr av cannabis. Det var i början. Det går över ska du se..
Citera
2002-06-09, 02:08
  #4
Medlem
undvik pipe ,bättre med joint. personligen tror jag att det kan ha lite med att man drar i sig något som är varmnt och inte så nyttigt (rök försiktigt i slutet).
hjälper nog om du har mindre tobak i mecken.
rök grönt/gräs med lite tobak eller ingen tobak alls

men det mest troliga är överdos pröva och sakta röka in dig dvs
dra i dig några stadiga bloss och kän hur starkt ruset är och sen ökar du sakta (vid symptom som starkare saliv utsöndring pressa inte mer på en stund).
ja just ja pröva att dricka kallt vatten i mellan passen för mig personligen hjälper vatten mot allt när jag e helt, mår jag dåligt dricker jag,käns det som om jag har tagit sig en för mycket dricker jag, bra vätske balans är a och o . gå aldrig på äventyr utan vatten.

mvh slö

Mer Ganja Till Folket
Citera
2002-06-15, 00:12
  #5
Medlem
[color=blue]Somsagt kan det bero på "överdos". Var mkt försiktig då slutet på pipan närmar sig (smakar surare osv) :!:
Det kan också bero på att du dricker samtidigt. När du har blivit en inbiten rökare så tål du det mesta, men det händer ändå att du får i dig ett för starkt bloss och det är inte alltid roligt.
Sen vill jag påpeka att det behöver inta ha att göra med huruvida du är van eller ej (dock är detta mkt troligt) men kan alltså också bero på ditt umgänge. Man blir känlsligare då man är påtänd och om det är nån som verkligen vill dig illa så mår du sämre ju närmare denna person du befinner dig. Men det behöver inte ha att göra med att nån tycker illa om dig heller utan kan bero på att den personen är "sjuk" och att din kropp inte är mottaglig för dennes sinnesstämmning och alltså blir det en överbelastning som resulterar i illa mående.
[/color]
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback