Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2006-07-29, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knakelibang
Självklart struntar du då i att svara på frågan, säljer alla hiphopare droger? skjuter folk? Nej och alla hårdrockare dyrkar inte satan. Varför disskriminera en hel musikstil och alla deras lyssnare för att han tror att folk kommer förknippa hans champagne med just gangster delen av hiphop som inte har någonting med just hiphop som så kallad livstil att göra?

Nej alla hiphopare säljer inte droger och mördar folk, men det är dock något som är starkt, väldigt starkt förknippat med hiphopen som livsstil och det är ett faktum.
Fortfarande så är det så att det inte handlar om ras(vilket ju var anledningen till att du och jag började debattera det här överhuvudtaget) utan om att hiphopen har en stämpel på sig som hans företag inte vill förknippas med, och att döma utav dina senaste 2 inlägg nu så har du ju faktiskt förstått det då du övergår till att prata om att diskriminera en hel musikstil och bla bla. Och det är en helt annan diskussion som inte har med detta att göra överhuvudtaget!

Citat:
Och att han är blatte kanske?
Detta uttalande är mycket lättare att tolka på det sättet som han gör det och du hatar han bara för att han är just han och denna disskusionen är härmed avslutad. Folk får helt enkelt tolka det som dom vill och ha egna åsikter om det. Jag skiter faktiskt i detta nu

Jag skiter fullständigt i huruvida han är neger eller vit då han är så inihelvete trångsynt, och det är det jag har problem med.
Så fort något går emot en färgad person så skall dom alltid skrika på rasism och det är så fel!
Citera
2006-07-29, 17:19
Medlem
knakelibangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Nej alla hiphopare säljer inte droger och mördar folk, men det är dock något som är starkt, väldigt starkt förknippat med hiphopen som livsstil och det är ett faktum.
Fortfarande så är det så att det inte handlar om ras(vilket ju var anledningen till att du och jag började debattera det här överhuvudtaget) utan om att hiphopen har en stämpel på sig som hans företag inte vill förknippas med, och att döma utav dina senaste 2 inlägg nu så har du ju faktiskt förstått det då du övergår till att prata om att diskriminera en hel musikstil och bla bla. Och det är en helt annan diskussion som inte har med detta att göra överhuvudtaget!

Du vann slaget och jag orkar inte tänka på hur jag kom in på det och kommer inte ens ihåg vad varken jay eller cristal snubben skrev och orkar inte läsa om det heller. Vi tycker olika och ja, han har rätten att inte vilja förknippas med kriminalitet men han gör det på fel sätt enligt mig. Inte enligt dig.

Citat:
Jag skiter fullständigt i huruvida han är neger eller vit då han är så inihelvete trångsynt, och det är det jag har problem med.
Så fort något går emot en färgad person så skall dom alltid skrika på rasism och det är så fel!

I sverige är det rätt vanligt att skylla på liknande, ja. Men sverige är ett värdelöst land när det gäller att våga ha åsikter vilket jag inte vill påstå att USA alls verkar ha samma klimat men du får ju tro att Jay är en liten crybaby. Jag tror mer på att han tog det som ett "personligt" angrepp vilket jag förstår och jag orkar inte bry mig om vad han gör med sina miljoner längre.

Jag är bakis och ska dricka öl snart. Ha en trevlig kväll
Citera
2006-07-29, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knakelibang
Du vann slaget och jag orkar inte tänka på hur jag kom in på det och kommer inte ens ihåg vad varken jay eller cristal snubben skrev och orkar inte läsa om det heller. Vi tycker olika och ja, han har rätten att inte vilja förknippas med kriminalitet men han gör det på fel sätt enligt mig. Inte enligt dig.

I sverige är det rätt vanligt att skylla på liknande, ja. Men sverige är ett värdelöst land när det gäller att våga ha åsikter vilket jag inte vill påstå att USA alls verkar ha samma klimat men du får ju tro att Jay är en liten crybaby. Jag tror mer på att han tog det som ett "personligt" angrepp vilket jag förstår och jag orkar inte bry mig om vad han gör med sina miljoner längre.

Jag är bakis och ska dricka öl snart. Ha en trevlig kväll

Det finns fortfarande gott om underlag för fortsatt diskussion i ditt sista inlägg men då du anser dig slagen så skall jag inte ta upp mer utav din dyrbara tid.

På återseende.
Citera
2006-07-29, 17:31
Medlem
knakelibangs avatar
Citat:
Det finns fortfarande gott om underlag för fortsatt diskussion i ditt sista inlägg men då du anser dig slagen så skall jag inte ta upp mer utav din dyrbara tid.

På återseende.

Det känns som vi upprepar oss mest och det verkar som att intresset för disskusionen är rätt svalt då det bara är vi som skriver men ja, Trevligt att disskutera och ha en trevlig kväll! Men händer det något oväntat så kanske det fortsätter nångång när man är piggare
Citera
2006-07-31, 03:05
Medlem
En fruktpizzas avatar
Platser i Göteborg där kriminella är överrepresenterade:

Café Teatergatan...
Biljardpalatset...
Diamond and Dogs...
Kole´s gatukök...
Café Tintin...
Albanska föreningen på Deltavägen...
Kvibergs marknad...
Hammarkulletorget...
Kortedala Torg...
Universitetsbiblioteket vid Näckrosdammen... Näää...Skojar bara!
Mariaplan...
Röda rummet...
McDonalds Nordstan...
Psykakuten SS...
Utanför olika kvinnojourer... (Lovar, ska inte slå däjj mer!!!)...

OCH...I häktena...

Företeelser som kriminella utmärker sig med:

Sänkta och motorstarka; BMW, Mercedes, Audi, Volvo med flera... (Dock sällan Saab!?)
Adidaskläder...
Outlet-köpta kostymer från förra året...
Dreglande tuffinghundar - Pit, Rot, Staff o.s.v...
Överspacklade parfymstinkandes bimbos med svullna läppar och fixade tuttar...
Lååånga Thailandssemestrar... Detta sägs även när de sitter tid... Smugglar ofta stereoider och annan skit därifrån...
Stulna och trimmade värstingmotorcyklar...
Guldkedjor gödda på Cesium...
Springandes på kosttillskottsbutiker/gymbutiker...
Citera
2006-07-31, 10:09
Medlem
Löwenhertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
...
Överspacklade parfymstinkandes bimbos med svullna läppar och fixade tuttar...

Mycket bra observationer, Café Tintin osv, klockrent!

Apropå brudarna så är de ju mycket riktigt viktiga attribut. Ofta ser de jävligt elaka ut själva. De brudarna förtjänar nästan en egen tråd. Kanske folk här har träffat på dem, har varit ihop med sådana brudar och fått problem osv. Svanktatueringar och begränsade framtidsplaner brukar de i allafall ha (i likhet med MÅNGA andra unga kvinnor i Sverige idag).
Citera
2006-07-31, 15:25
Medlem
En fruktpizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Löwenhertz
Mycket bra observationer, Café Tintin osv, klockrent!

Apropå brudarna så är de ju mycket riktigt viktiga attribut. Ofta ser de jävligt elaka ut själva. De brudarna förtjänar nästan en egen tråd. Kanske folk här har träffat på dem, har varit ihop med sådana brudar och fått problem osv. Svanktatueringar och begränsade framtidsplaner brukar de i allafall ha (i likhet med MÅNGA andra unga kvinnor i Sverige idag).

Hihihi... Jag glömde svanktatueringarna och även de överdimensionerade märkesglasögonen... Bitchiga figurer som lever för dagen, och de är så less på hela världen att de inte orkar förändra sina liv, utan lever tillsammans med dessa kriminella "kärnfysiker" bara för att få lite action i sina annars så händelselösa existenser.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in