Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-27, 22:42
  #1
Medlem
j8ees avatar
Jag har sökt och sökt, i praktiken av och till i ett par år, efter något tema för Wordpress där man kan ha flera kategorier, helst också underkategorier med produkter och bilder, och där man kan lägga in detaljerade texter som beskrivningar för varje bild.

I praktiken blir det som en webshop, där det finns olika varugrupper med bilder med en beskrivande text för varje bild. Jag behöver dock inga egentliga funktioner för en webshop, utan vill bara visa upp enskilda saker, med detaljbilder som har en förklarande beskrivning för varje bild.

Ett praktiskt exempel är att ha en hemsida om min egen konst och olika saker jag tillverkat. En kategori om skulpturer, en med teckningar, en med möbler, en med skisser, och så vidare. Under varje kategori ska man sen kunna klicka sig fram till enskilda objekt. För varje enskild sak ska man sen vid huvudbilden kunna klicka på många bilder av olika detaljer, och då kunna läsa en ibland ganska lång informativ text om just den saken, en närbild på en enskild detalj till exempel.

Jag trodde först att något sådant här enkelt skulle gå att finna bland alla de "portfolio"-teman som finns, men nej. Men en webshop som sagt, borde ha den funktionaliteten jag behöver. Jag har dock inte lyckats hitta något som har det här.

Nyligen hittade jag åtminstone ett par plugins för bildgallerier där man faktiskt kan ha en text för varje bild. Det kanske är så att man kan göra det med massor av andra gallerier, men då är det inget de skyltar med. Eller så missar jag det.

Jag kanske har missat massor av de här sakerna jag vill ha, som lätt går att ställa in i massor av teman, men ja, isåfall så missar jag det helt enkelt, så peka gärna ut det för mig i så fall... Jag tycker faktiskt det är märkligt att jag inte hittat de här sakerna i ett färdigt tema, att visa upp saker och ha en text för varje bild av flera kan väl inte vara så udda??
__________________
Senast redigerad av j8ee 2023-03-27 kl. 22:44.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback