• 2
  • 3
2023-04-03, 10:05
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walkir
Hur har det gått? Jag har en IBM Floppy-drive med USB-anslutning som nära nog är identisk med den du länkar till (bortsett från IBM-loggan). Fungerar utmärkt till min MacBook Air M1 (2020) i macOS.

Behövs inga extra drivare alls, utan bara funkar direkt som med allt annat i Mac
Tackar som frågar. Det har inte hänt mycket ännu pga livet som tycker jag ska prioritera annat just nu.

Din input ger mig glatt humör och jag kommer troligen att beställa diskettläsaren som länkas i trådstarten. Om så görs så kommer jag att uppdatera tråden med vidare info.

Tack till alla som givit input.
Citera
2024-09-02, 12:52
Medlem
orrecrists avatar
Köpte en diskettenhet i tron om att få upp bilderna från en gamla diskett. Tror ni det gick NEJ. Får upp felmeddelande: Diskmediet är av okänd typ. Det kanske inte är formaterat. Vad i glödheta aset? Är inte att formatera = radera allt innehåll?

Så hur får jag enklast möjliga bilderna upp på datorn?
Citera
2024-09-02, 13:01
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Köpte en diskettenhet i tron om att få upp bilderna från en gamla diskett. Tror ni det gick NEJ. Får upp felmeddelande: Diskmediet är av okänd typ. Det kanske inte är formaterat. Vad i glödheta aset? Är inte att formatera = radera allt innehåll?

Så hur får jag enklast möjliga bilderna upp på datorn?
Med vilket operativsystem (version) är bilderna sparade på disketten?
Citera
2024-09-02, 14:44
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Med vilket operativsystem (version) är bilderna sparade på disketten?

Ingen aning. Kanske står på disketten?
Citera
2024-10-09, 22:07
Medlem
WindowsSetups avatar
Kan hända att macOS inte har stöd för filsystemet, prova i en äldre dator med annat OS.
Citera
2025-04-15, 09:31
Moderator
Mappings avatar
Mac och macOS --> Mac: köpråd
/Moderator
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto