Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-30, 15:42
  #1
Medlem
Litauens avatar
Min hemsida ser ut som ett tidigt 90-tals hemmabygge i typ en sekund innan den hoppar över och laddar till hur jag har designat den idag till mitt 2020-tals hemmabygge.
Det är klassiska blåa länkar (menyn) vänsterställt och min logga som syns innan den kickar in och laddar upp till hur den ska se ut.
Kör wordpress. Har försökt speeda upp sidan lite med hjälp av LiteSpeed Catch - viken jag har återställt de inställningar jag TROR kan ha orsakat det.

Någon här som har en tanke på vad det kan vara?
Citera
2023-03-30, 15:49
  #2
Medlem
fimbuls avatar
Laddar du CSS från någon annan server?

Låter som om det är fördröjning på CSS-laddningen.
Citera
2023-03-30, 17:20
  #3
Medlem
Litauens avatar
Låter rimligt.
Nä inget från någon annan server (vad jag vet - är en glad amatör).
Citera
2023-03-30, 18:00
  #4
Avstängd
Fullstacks avatar
Använder du nå teman eller pluginer som kan påverka detta?
Kontrollera WP-versionen så den är uppdaterad, uppdatera teman och pluginer.
Annars kan det ju också bro på ditt webbhotell, kanske behöver uppdatera din plan?

Går ju också att överväga cachingtjänster som typ Cloudflare eller Varnish.

Annars behöver man nästa mer att gå på, exempelvis länk för troubleshooting eller veta mer om vilka teman/pluginer du kör samt vilken WP version + webbhotell du kör.
Citera
2023-03-30, 18:56
  #5
Medlem
Litauens avatar
Webbhotell: One.com
Kör: divi tema, eller byggt med divi helt enkelt.
Senaste version av WP.

Kanske ska testa att avinstallera Litespeed Catch - känns som att det blev såhär efter att jag kört det pluginet.
Citera
2023-03-30, 18:59
  #6
Medlem
Litauens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullstack
Använder du nå teman eller pluginer som kan påverka detta?
Kontrollera WP-versionen så den är uppdaterad, uppdatera teman och pluginer.
Annars kan det ju också bro på ditt webbhotell, kanske behöver uppdatera din plan?

Går ju också att överväga cachingtjänster som typ Cloudflare eller Varnish.

Annars behöver man nästa mer att gå på, exempelvis länk för troubleshooting eller veta mer om vilka teman/pluginer du kör samt vilken WP version + webbhotell du kör.

Tack för ett utförligt och konstruktivt svar!
Citera
2023-03-30, 19:21
  #7
Avstängd
Fullstacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litauen
Tack för ett utförligt och konstruktivt svar!

Glad jag kan hjälpa

Men bra kan vara att testa utan Litespeed Catch också som första steg, kanske är den i boven i dramat.

Du kan använda en webbläsarens utvecklarverktyg (F12) för att söka efter fel i kodningen och för att se om det finns några problem med CSS-inladdningen.

En möjlig orsak till problemet som du beskriver kan också vara att temat Divi inte är korrekt konfigurerat eller att det används med andra plugins som inte är kompatibla med temat. Detta kan leda till problem med CSS-inladdningen.
Man kan ju prova också att temporärt bara smälla på ett annat tema för att se om det också gör skillnad.

Bara lite lösa teorier men hoppas det löser sig men hojta till om du inte kommer vidare så kanske jag kan luska ut lite andra idéer eller tips som kan testas. Jobbat en del med wordpress tidigare men lagt den karriären bakom mig.
__________________
Senast redigerad av Fullstack 2023-03-30 kl. 19:25.
Citera
2023-04-03, 08:42
  #8
Medlem
Litauens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullstack
Glad jag kan hjälpa

Men bra kan vara att testa utan Litespeed Catch också som första steg, kanske är den i boven i dramat.

Du kan använda en webbläsarens utvecklarverktyg (F12) för att söka efter fel i kodningen och för att se om det finns några problem med CSS-inladdningen.

En möjlig orsak till problemet som du beskriver kan också vara att temat Divi inte är korrekt konfigurerat eller att det används med andra plugins som inte är kompatibla med temat. Detta kan leda till problem med CSS-inladdningen.
Man kan ju prova också att temporärt bara smälla på ett annat tema för att se om det också gör skillnad.

Bara lite lösa teorier men hoppas det löser sig men hojta till om du inte kommer vidare så kanske jag kan luska ut lite andra idéer eller tips som kan testas. Jobbat en del med wordpress tidigare men lagt den karriären bakom mig.

Tog bort alla CSS 'hjälpmedel' på Litespeed, och nu verkar det fungera. Dock laddar den inte lika snabbt. Kör man PageSpeed Insights så blir det inte grönt, men inte heller helt kattpiss.
Får väl testa att köra en och en av inställningarna på Litespeed och utesluta vilken som förstör för mig.
Citera
2023-04-04, 19:40
  #9
Avstängd
Fullstacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litauen
Tog bort alla CSS 'hjälpmedel' på Litespeed, och nu verkar det fungera. Dock laddar den inte lika snabbt. Kör man PageSpeed Insights så blir det inte grönt, men inte heller helt kattpiss.
Får väl testa att köra en och en av inställningarna på Litespeed och utesluta vilken som förstör för mig.

Härligt att du lokaliserat felet
Kan dessvärre inte hjälpa dig något med Litespeed då jag inte använt det själv men lycka till!
Du kan ju alltid prova med andra liknande caching pluginer, testa dig på Cloudflare eller dylikt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback