Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-31, 10:55
  #1
Medlem
Får inte TV 4 Play att fungera på min Samsung TV QE65Q7FAM. Den är ett par år gammal. Det går att logga in på Play och ibland spelar den upp en stund och blir sedan svart. Ibland blir den svart direkt när man trycker på play. Har nollställt hubben och installerat om men blev ingen ändring. Några tips ?
Citera
2023-03-31, 10:58
  #2
Medlem
TheJackets avatar
Har du kollat support? Kan ju vara så att stödet för din tv + OS version tagits bort
Citera
2023-03-31, 11:05
  #3
Medlem
Ringt Samsung som sade att jag skulle nollställa TV:n. Gjorde det men det hjälpte inte. Samsungs support hade ingen annan lösning!
Citera
2023-03-31, 11:17
  #4
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tormalm
Ringt Samsung som sade att jag skulle nollställa TV:n. Gjorde det men det hjälpte inte. Samsungs support hade ingen annan lösning!

Okej. Jag menade dock TV4 Plays support/information. Det kanske står något där om att din tv eller version på OS inte stöds längre.

Eventuellt så kan det vara en uppdatering som gjort att det inte fungerar längre, men att ännu en uppdatering kan fixa det.

Hade ett liknande problem med Cmore på min LG WebOS tv förra året. Då var det en uppdatering i appen som hade pajat allt. Fixades dagen därpå med en ny uppdatering av appen
Citera
2023-03-31, 11:27
  #5
Medlem
Har skrivit till TV 4 Play många gånger - får aldrig något svar! Uppdaterar appen regelbundet - ingen bättring.
Citera
2023-03-31, 16:53
  #6
Moderator
yz44s avatar
Du kanske kan komma runt problemet genom att köra tv4play på telefonen och sedan casta den till tvn.
Citera
2023-03-31, 17:42
  #7
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tormalm
Har skrivit till TV 4 Play många gånger - får aldrig något svar! Uppdaterar appen regelbundet - ingen bättring.
Jag hade också en Samsung TV och jag skaffade en TV Box liknande denna: https://www.aliexpress.com/item/1005...d=xcW74jBznUNV så kunde jag installera alla appar från Google Play m.m. Och körde Retrospect i Kodi där TV4 Play funkar utmärkt med borttagen reklam dessutom.
Citera
2023-03-31, 19:45
  #8
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tormalm
Får inte TV 4 Play att fungera på min Samsung TV QE65Q7FAM. Den är ett par år gammal. Det går att logga in på Play och ibland spelar den upp en stund och blir sedan svart. Ibland blir den svart direkt när man trycker på play. Har nollställt hubben och installerat om men blev ingen ändring. Några tips ?

Samma för mig på min Samsung the frame 2022
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback