2023-03-31, 20:48
Medlem
Lantbruks avatar
Jag är ingen betting man överhuvudtaget, men som så många andra har kriget i Ukraina upptagit mycket av mitt intresse det senaste året.

Grejen är att jag har en radikalt annorlunda syn på hur kriget kommer att sluta än vad som är fallet vad gäller i princip alla politiker, experter och vanliga Facebook-svenssons (konsensus är alltså att Ukraina kommer att vinna).

Möjligheten finns naturligtvis att jag lever i en eko-kammare (hämtar min information från obskyra bloggar och alternativmedia, som jag bedömmer som trovärdiga), men jag tror inte det, och den samlade och massiva tron på en ukrainsk seger har fått mig att nästan känna lite stress över möjligheten det innebär att ha oddsen mot sig så stort, men inte spela på det och isåfall bokstavligt tjäna på att en vara "konspirationsteoretiker" när/om Ryssland besegrar Ukraina/väst.

Har någon något förslag på hur man kan gå tillväga?

*är givetvis medveten om det moraliskt tveksamma med en sådan här betting.
Citera
2023-03-31, 20:54
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Jag är ingen betting man överhuvudtaget, men som så många andra har kriget i Ukraina upptagit mycket av mitt intresse det senaste året.

Grejen är att jag har en radikalt annorlunda syn på hur kriget kommer att sluta än vad som är fallet vad gäller i princip alla politiker, experter och vanliga Facebook-svenssons (konsensus är alltså att Ukraina kommer att vinna).

Möjligheten finns naturligtvis att jag lever i en eko-kammare (hämtar min information från obskyra bloggar och alternativmedia, som jag bedömmer som trovärdiga), men jag tror inte det, och den samlade och massiva tron på en ukrainsk seger har fått mig att nästan känna lite stress över möjligheten det innebär att ha oddsen mot sig så stort, men inte spela på det och isåfall bokstavligt tjäna på att en vara "konspirationsteoretiker" när/om Ryssland besegrar Ukraina/väst.

Har någon något förslag på hur man kan gå tillväga?

*är givetvis medveten om det moraliskt tveksamma med en sådan här betting.

Man ska alltid gå emot MSM och majoriteten för då vinner man alltid.
Citera
2023-04-01, 11:33
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Man ska alltid gå emot MSM och majoriteten för då vinner man alltid.

Ja, skulle fan kunna bli miljonär så som oddsen ser ut, men hur, rent praktiskt, gå tillväga? 😅
Citera
2023-04-01, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Ja, skulle fan kunna bli miljonär så som oddsen ser ut, men hur, rent praktiskt, gå tillväga? 😅

Kommer förmodligen bli något mellanting där bägge länder blir lika mycket vinnare/förlorare, jag har svårt att se ett av länderna konkret bara lägger sig ner, krig och framförallt politik är mer komplicerat än så. Det är inte ett datorspel eller vinnare och förlorare som det va under världskrigen.

Det kommer bli någon typ av kompromiss alternativt kärnvapen krig, det är lite det som är läskigt med det hela, lägger sig väst i för mycket så kan det med stor sannolikhet eskalera och gör inte väst någonting alls så kan vi bli överkörda i något typ av chickenrace.

I slutändan finns ingen vinnare i det här, bara förlorare.
Möjligtvis att människor som kan göra pengar på att det är krig men vi vanliga människor kommer bara bli lidande.

Jag har aldrig förstått det där med att gå ut och kämpa någon annans krig, är människor verkligen så blåögda att dom inte förstår att det bara handlar om pengar.
Citera
2023-04-01, 15:12
Medlem
Betta kanske inte går att göra på utgången, men däremot kan du ju köpa ryska aktier och värdepapper om du tror att Rysslands ekonomi kommer gå som tåget när de vunnit kriget om de nu gör det.
Citera
2024-11-19, 00:16
Medlem
Taeronais avatar
Ukrainakriget hade varit en het potatis att betta på, tänker jag. Problemet är att för att en vadslagning ska kunna avgöras behöver man ju ett otvetydigt utfall. Alla krig i världen de senaste 30 åren iaf tycker jag sällan har slutat i ett definitivt avgörande, snarare blir det invecklade följder där det är svårt att säga om det ens finns nån absolut "segrare".
Men om man kunde göra nån sån definition av vad som vore en segrare resp. förlorare i detta krig så hade jag lätt kunnat tänka mig pytsa in en slant.
Senast redigerad av Taeronai 2024-11-19 kl. 00:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in