• 2
  • 3
2023-04-02, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Kp LD30 som rymmer 30 psar s fr du ner kostnaden ytterligare!
Men kp en dosa frst och se vad du tycker.
Jag betalar 32:- per dosa LD30, det blir en portionskostnad p drygt 1 krona per snus.

Snusbolaget dyra ju minprilla billigare dr kostar Smlands ca 20:- per dosa
Citera
2023-04-02, 22:51
Medlem
Hoppilandkalles avatar
Testade LD30, tycker den fungerar ovntat bra! Sen kostar den ju MINDRE n halva priset av General Original s ska kra p en stund med dem och se om det r en bra ersttare.
Citera
2023-04-03, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Kp LD30 som rymmer 30 psar s fr du ner kostnaden ytterligare!
Men kp en dosa frst och se vad du tycker.
Jag betalar 32:- per dosa LD30, det blir en portionskostnad p drygt 1 krona per snus.

Bra tips!

Provade och riktigt nra general och rimligt pris 👍
Citera
2023-04-03, 22:50
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Bra tips!

Provade och riktigt nra general och rimligt pris 👍

Ja, LD r fint som snus! Vlkommen till klubben!
Citera
2023-04-04, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppilandkalle
Hej p er,

Jag har insett att jag behver dra ner p min tobakskostnad. Just nu snusar jag 3-4 stockar General Original i mnaden. Jag tar tv prillor t gngen (fr storleken - inte fr nikotinet).

Det finns ju en hel del dosor som kostar 25-30kr st istllet fr 45-55kr st som General Original kostar. Men vilken r mest lik i smaken? Det behver vara original (dvs inte white) samt s stora psar som mjligt (dvs inte slim eller mini).
Dessutom har jag noterat att vissa billigare snus har mindre antal prillor s det vore ju ocks bra att undvika.

Hoppas ni har lite i input
General r samma sak som icke smaksatt snus dr man tillstter bergamotte.
General blev ljligt dyrt och jag testade att kpa gr det sjlvsatser. Fr mig r det samma sak.
Citera
2023-09-06, 13:06
Medlem
Slave Marks avatar
Det gller att kolla pris per gram snus...
Citera
2024-10-02, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Mrkligt att INGEN nmnt det sjlvklara valet - One svart. Str tom p dosan "inspirerad av general.

Visst snppet dyrare n budget varianterna men jag knner knappt skillnad p One och General...

https://www.snusbolaget.se/one/one-s...portion-1-dosa
Nu r ditt svar ett par r gammalt s du kommer vl inte f mitt svar men Tack du har rddat mitt liv 😅
S jag var rkare och snusare det var givetvis as dyrt lyckades sluta rka och har hllit upp i omgngar nu r det fem r fortsatte givetvis snusa mitt general ls snus men det blev till sist inte ekonomiskt hllbart och g ver till portion var en mardrm inte alls samma sak men trlade p men terigen ndrades ekonomin och fick g ver till budget snus och har haft ett helvete alla man kper och provar r ju vit snus och tappar smaken efter en kvart och r otroligt torra sista tv mnaderna har varit verjvligt dr jag provat hur mnga olika som helst nu var jag inne p Lundgrens Skne stark men samma problem man mste byta efter absolut 30 minuter fr det finns ingen smak kvar eller stillar abstinensen
Igr 2 oktober 2024 brjade jag googla snus som smakar som general och den hr trden dyker upp dr du rekommenderar one svart tog p mig klderna direkt och gick till den lokala snushandlaren en kvarts gng vg men tnkte passa p att handla samtidigt om jag nu nd skulle ut kper en dosa ser att han har stockar ppnar min nyinkpta dosa och ser till min frtjusning att det r svart snus inte haft det p 10 r och jag ser dessutom att det r fuktigt snus stoppar in tv i lppen och det knns direkt jag r hemma r p Ica nr denna magiska stund intrffar nr jag lmnar Ica gr jag frbi snushandlaren och kper tre stockar nu r det dagen efter och jag r i himmelriket snuset smakar timmar efter man lagt in dom det r inte tort man fr svlja lite snus Fy fan va toppen TACK DU VAR EN DOLD NGEL SOM KOM FRAM PRECIS NR JAG VERKLIGEN BEHVDE DIG 🤪
P RIKTIGT ETT STORT TACK 🙏🙏🙏
Citera
2024-10-13, 22:05
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Knepet r att aldrig ngonsin ens smaka p fullprissnus nr man vl lyckats g ver till budget. Har man bara vant sig vid en dassigare smak funkar det s lnge man inte pminner sig sjlv om smaken p finsnus.

Gller inte mig jag har kpt ngon grovdosa ls, tre ankare vit

Tagit emot allt mjligt som inte smakat mint kan sen stoppa in en swedsnus, kronan, kaliber osv

Jag krver inte finsnus utan snusar efter vad som finns och vad jag r sugen p
Citera
2024-12-24, 15:58
Medlem
General one r ju hyffdat nra
Citera
2024-12-24, 16:05
Bannlyst
jag gick frn en dosa General ls mer eller mindre 10 rs tid, samtidigt som jag rkade i perioder bda tv men alltid minst ett av dem, frutom vissa kortare ngestfulla perioder d man "frskte" sluta.

Till kaliber portion original, nrmare tio rs tid, tills idag d det r Kaliber Salmiak, nnu mer light, och p en mnad blir det vl mellan en och en + stock. kper alltid lsa dosor.
Citera
2024-12-24, 16:12
Medlem
AndersABs avatar
LD30 och lgger ver Lundgrens dosa d den har bsta locket. Blir ven Knox ibland
Citera
2025-01-08, 23:08
Medlem
MILFMANs avatar
Vad ni gr s kp inte Granit. Skrp som handelsstoppats d de haft fr hga halter av ☠️.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in