Citat:
Ursprungligen postat av
Dorinda
Fast givetvis är det väldigt viktigt att fastställa om de tvingar in henne ättikan eller om hon druckit det själv. Det kan ju bli både olika åtalspunkter och olika utfall.
Nu verkar misshandeln av henne vara omfattande och pågått länge, men även där behövs bevis. Just ättikan är det starkast de har.
Jag har också läst och lyssnat på förhören, och jag håller inte med om att det framkommit att hon druckit den själv. Just att frätskador saknas i munnen gör att jag tror de använt något för att hälla ner ättikan i halsen. De kan ju använt tratt, skohorn eller någon slang för att får ner ättikan utan att hon ska spotta ut den.
Lyssna på, ättikafallet hovrätten på youtube. Med nya expertvittnen. Det är bevisat genom vittnesmål hur det gått till. Det är bra att lyssna på expertvittnen även i tingsrätts förhandlingarna. Föräldrarnas story är ju totalt söndersmulad av vetenskapen. Det kan inte ha gått till som i föräldrarnas utsaga.
Hennes skador stämmer inte överens med tiden (ättikan låg i magen minst 14 timmar) mängden ättika, hypotermin mm, mm och allting som föräldrarna ljuger om har motbevisats.
Jag förstår inte riktigt vilket bevis ni efterfrågar? Att någon stått bredvid och filmat intaget av ättika?