Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-08, 19:41
Medlem
Visa lite respekt för mannen och de anhöriga. Såna detaljer borde inte spridas.

Mannen har gått igenom tillräckligt både vid händelsen då han helt sönderskuren av fruns attack ändå lyckats både hålla henne vid liv (hon avled på sjukhuset) samt lyckats hålla barnet borta så att denne inte skulle se sin mamma i de hemska skick hon var i.

Mannen har sedan blivit brutalt gripen av polis, vägrats bli ihopsydd fören mot kvällen (han var ju en hemsk kvinnomördare) och sedan blivit otroligt dåligt behandlad av kriminalvården den tiden han var frihetsberövad och hans kraftiga ärr över hela kroppen syns tydligt än. Ja jag har sett dem, stora skärsår/hugg syns över hela överkroppen. Han har även tatueringar, både barnets födelsedatum och fruns namn med mera.
Mycket av orsaken att de fula ärren är så synliga (ser ju över häcken när han tex klipper gräsmatta/häck som han är pedantisk med och allt är alltid millimeter ordnat, i bar överkropp ibland) att dom slog upp hans stygn i häktet. Allt detta för att han var så ”farlig” och hemsk kvinnomördare.
Sedan när han släpptes dröjde det många veckor innan han fick tillbaka sin son och alla misstankar släpptes, något som media såklart inte skriver om då de inte är lika intressant som när han var en kvinnomördare. Dom går ofta till graven far och son vet jag med. Detta är inget soc-fall eller någon kriminell man som ”kom undan”. Man ser tydligt att mannen både tjänar bra (är någon chef inom säpo/försvarsmakten ä/tullen eller sånt) och tar hand om sig själv, huset och sonen. Allt är ordning & reda och han är karismatisk och öppen mot oss alla om de som hänt samtidigt som han aldrig pratar ner sin fru trots att vi alla vet att hon inte behandlade honom bra! Inte ett ont ord.

Hur vet jag detta? Jag är granne med mannen och både sett honom och pratat med honom ganska mycket samt vi andra i området har pratat efter att han berättat vissa saker om denna tid. De helvete han gått igenom men ändå so hjälpsam trevlig och positiv inställning till allt och verkar göra allt för sin son.
Detta är ett lugnt fint område där alla känner alla och även om mannen inte umgås med så många här är han alltid trevlig och social och hans son är väldigt artig glad och väluppfostrad!

Följt tråden sen dag 1 och velat skriva men ville inte spä på det då mannen sagt att han inte vill att någon sprider vidare det han berättar. Men nu kan jag inte hålla mig då folk börjar bumpa tråden igen. Låt mannen och hans anhöriga vara!
Han har skött detta på bästa möjliga sätt och jag ser honom och hans son nästan varje dag då de är ute och leker, åker mc/cykel och det är tydligt att denna pappa gör allt för sin son och håller huvudet högt trots uppenbart trauma!

Jag vet att kvinnans familj fortfarande kommer ibland och träffar dom och de verkar ändå ha det bra. Tanken med inlägget ovan är säkert väl men det blir bara nytändning i tråden.
Och nej- kommer inte besvara frågor och det är väl flera som kommer skriva massa dumheter nu men detta är mitt enda inlägg i tråden. Jag bor inom 100 m från mannen så tro mig att de jag skriver stämmer, till skillnad mot alla nättroll och internetkrigare där ute.
Hejsvejs
Citera
2024-08-14, 21:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsved18
https://www.krimfup.se/articles/kvinna-dod-i-hisingen

En man har gripits misstänkt för att ha mördat en kvinna på Hisingen i Göteborg.

Polisen larmades till en bostad tidigt under morgonen. När polisen kom fram anträffades kvinnan skadad i lägenheten. Hon dog senare på sjukhus.

I samma bostad fanns också kvinnans man. Han greps på plats misstänkt för mord.

Även mannen uppges ha skador.

Mycket intressant allt detta men samtidigt mycket sorgligt för mannen och sonen.

(FB) Misstänkt mord på kvinna i bostad, Hildedal på Hisingen, Göteborg 2023-04-03

Fallet visar att man ska aldrig ha förutfattade meningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in