Citat:
Ursprungligen postat av
Somalimonkey
Har du själv någon erfarenhet utav 500e?
Jag har en Fiat 500 från 2015 som jag hittils har varit mycket nöjd med, men har sneglat lite på en 500e då eldriften är mycket lockande.
Med Passion-paketet får man rätt mycket elbil för pengarna.
Inte mer än provkörning. När vi var ute efter en enkel liten tredjedel till familjen/dottern, så kikade jag på just en Fiat 500e, Mini Cooper SE och Honda E.
Nu föll valet på Mini:n av två saker, dels att dottern tyckte den var snyggast (mest "credd"/posh), och dels för att jag tyckte det var den roligaste och mest körglada/sportiga bilen av de tre. Men hade varit övertygad om att jag varit väldigt nöjd med både 500 och E om inte Minin fanns.
Men det sagt så tycker jag att 500:an är riktigt prisvärd och mycket italienskt charmig (som du känner till som har den föregående generationen, och denna nya generation tycker jag är ännu snyggare och charmigare). Så provkör alla tre om du har möjlighet är mitt tips, men en 500e skulle nog kunna passa dig fint och vara väl värd att utvärdera för dig.
Men detta gäller enbart om du kan ladda hemma enkelt över natten. Annars så skulle jag passa och välja en ICE-bil istället.