Citat:
Ursprungligen postat av
Funfor2023
Varför bryr du dig ens? Du dricker garanterat inte Bud light så troligtvis är du andrahands krängt vilket bara är så jävla töntigt.
Lite autism eller ideologisk förgiftning att se detta som något enskilt, som endast handlar om en bild på en burk. Det är naturligtvis en reaktion på ett pågående fenomen som många är trötta på att bli skedmatade med. Man kan ju se denna rörelse som uppenbart larvig och overkligt präktig, men jag tror att det är mer av en distraktion medan andra agendor drivs framåt.
Ingen har väl undgått att det är obligatoriskt i all form av media att alltid och tvångsmässigt få med ”minoriteter” av något slag. Sexuellt, etniskt, kroppstypiskt o.sv. Oavsett om det inte tillför något väsentligt för story eller är relevant på något vis. Onaturligt och påklistrat.
Varför bry sig? Tja…varför bry sig om någonting i samhället du lever i? Varför rösta? Varför stå upp när något är fel? Personligen bryr jag mig dels för att jag tror att det är kontraproduktivt, pendeln brukar slå tillbaka och då överdrivet, men främst för att denna ”ideologi” vill påtvinga, begränsa, censurera och är allmänt extrem och tyrannisk.
Just detta med trans-trenden har även otäcka följder med unga människor som könstympas, lider oerhört psykiskt och står högt i självmordsstatistiken. Det är riktigt sjukt när något sådant blir trendigt. Och trendigt är just vad det är. Äkta könsdyfori som inte rättar till sig med ålder är oerhört ovanligt. En unicorn nästan. Att detta skulle ha ökat som det ges sken av är helt orimligt. Vi kommer se massvis med stämningar och tvister angående detta framöver. När vuxna människor inte vågar vara vuxna, vetenskapliga och gränssättande längre p.ga av en tyrannisk ideologi och att barn och unga offras, är det kanske dags att börja bry sig.
Idrotten tlllåts bli förstörd. Någon som gått genom puperteten som man, med mängder av testo får slå sönder en stackars tjej i en MMA-match, för denne är nu en kvinna. Det är illa nog med det sportsliga, medaljer et.c. Men det kommer sluta med liv och död.
Eller så kan man fokusera på att man inte gillar Kid Rock, grabbighet, vapen, jakt eller något annat oväsentligt som triggar.