2023-04-20, 07:15
Avstängd
Honkenbonkens avatar
“You Can’t Be Proud To Be A Man Anymore!” Piers Morgan On Brand Virtue-Signalling

Piers Morgan Uncensored is joined by YouTuber and author Layah Heilpern and political journalist Ava Santina to debate gender politics and whether companies should refrain from promoting political ideologies in their adverts.

Piers Morgan reacts to the backlash Budweiser received for its Bud Light advert with transgender TikTok influencer and actress Dylan Mulvaney and explains why he thinks it's never a good idea to place political stances in your product advertisement.

Piers then later uses Gilette as an example of a brand's campaign backfiring when trying to make a political statement with their product.

https://youtu.be/uSa3i69dwy0
Citera
2023-04-20, 16:47
Medlem
early.birds avatar
Jag har nu sett den nya reklamfilmen och blir än mer konfunderad. Är det en hon till höger om flaggstången och en han till vänster som håller handen för hjärtat? Eller ... kan det vara så att flaggan är en övermålad rysk flagga? Isåfall är ju kvinnan en kvinna till vänster och mannen en man till höger.

Vad tycker Budweiser man ska tycka? Världen är verkligen upp och ner.
Senast redigerad av early.bird 2023-04-20 kl. 16:50.
Citera
2023-04-21, 17:01
Avstängd
Försäljningen av bud Light är närmast nere på noll i USA nu. Folket revolterar. De är utleda på Woke.
Citera
2023-04-21, 22:07
Medlem
Jag gillar inte WOKE ett dugg.

Det bästa och enda rättvisa sättet är att sluta bruka produkten, tjänsten som är WOKE.

Om man ändå måste hävda sig på Sociala medier så kan man göra video där man säger
Jag tar avstånd ifrån WOKE, då det är politik trams bara , bla bla, därför kommer jag aldrig
mer Dricka Bud mera.
Här gick de för långt anser jag att ta fram ett tungt Automatvapen. Jävlar vilket ös det var.
Inga leksaker det där.
Rena militär grejjerna såg det ut som. Sjukt vad den öste på med ammo.
Ingen leksak det där inte.

Nu är det en kändis även som kanske är förebild för många även.
Då är det extra viktigt att bete sig.

Det KID gjorde är sorgligt.
Såhär blir det när man blandar Alkohol och Benzo, som många kändisar gör av pressen tyvärr.
Vissa kan flippa helt som KID gjorde.

Vet om par andra ireal som flippat när de blandat. De var / är normala om de bara går på ett av dessa. De klarar inte av mixen. Har hört många flippar om man brukar båda. Inte alla men många.

Både BUD och Kid har faktiskt gjort tokerier nu.

Skönt att BUD.s försäljning rasar.
Men även Kid måste få en hel del havssalt på sitt sår så det svider till rejält efter det här
sinnesjuka beteendet.
Få Automatvapnet och alla annan tung ammo beslagtaget och hälsa på Psykdoktorn några vändor
innan det blir tal om att få tillbaka det.
Han ska max ha liten picka hemma bara under 1års tid

LOL, fan så omogen redneck gubbe den där Kid är, men återigen, det här är nog resultat av blandmissbruk
Mycket Alko och Benzo tyvärr

Gillar par låtar med Kid.
Hoppas han kan komma med liten ursäkt åtminstone som att
Jag hade en dålig dag, det jag gjorde var lite grovt och fel.
Borde ha tagit luftgevär eller slangbellan istället, Automaten blev ju så fel.
Detta kommer ej hända igen. Har lite ångest över detta, Sorry

typ så åtminstone.
Eller gärna även att , nu har jag sålt Automatvapnet billigt till vapenhandlaren.
Och skaffat liten picka bara. Då jag känner mig way too omogen nu för tunga vapen.

Jag tror endel transor är på riktigt rädda nu för Kid, det där var ganska hotsamt för dessa
stackare. Tror inte transor är friska om jag ska vara ärlig, men ämnet handlar inte om det nu.
Citera
2023-04-22, 11:51
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Försäljningen av bud Light är närmast nere på noll i USA nu. Folket revolterar. De är utleda på Woke.

Detta stämmer inte.
Citera
2023-04-22, 21:47
Medlem
XEXXE69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Detta stämmer inte.
=
lol.
Bud-light försöker rädda läget men kommer för alltid vara ett fake trans woke brand.

CAUGHT! Bud Light Is DELETING All Dylan Mulvaney Images From Social Media | Boycott Working | SHAME!
https://www.youtube.com/watch?v=vH4X5ei53VQ
Citera
2023-04-23, 02:10
Medlem
Citat:
Detta stämmer inte.
Företaget förlorade 6 miljarder dollar på sex dagar. Deras aktier sjönk ochså kraftigt.
https://www.dailymail.co.uk/news/art...arket-cap.html

Go woke, go broke.
Citera
2023-04-23, 12:38
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Företaget förlorade 6 miljarder dollar på sex dagar. Deras aktier sjönk ochså kraftigt.
https://www.dailymail.co.uk/news/art...arket-cap.html

Go woke, go broke.

Men aktien återhämtar sig ju. Och go woke, go broke gäller väl inte i detta fall? Detta är ju bara en bojkott organiserad av varje konservativ tankeprogrammerare i USA. Go woke, go broke åsyftar väl en mer naturlig "gör du denna Wokesak så kommer gemene man inte handla av dig"? För Nike och Adidas har ju gått riktigt jävla woke, mycket mer än Bud, och inte har de went broke. Antagligen för att det inte funnits en lika stark bojkott?

Sen har jag nu fått två svar som är totalt irrelevanta sett till det jag citerade. Innebär detta att ni de facto vet att

Citat:
Försäljningen av bud Light är närmast nere på noll i USA nu

är en lögn? Eller tror ni på riktigt att försäljningen av Bud Light är nere på nollsiffror i USA?

En annan rolig aspekt av go broke, go woke är ju att försäljningen av Coors Light har ökat som fan men Coors är ju också väldigt, väldigt woke. De var extremt woke redan innan Bud Light och har stöttat HBTQ communityn sedan 70-talet. Det enda som hänt här är ju att konservativa tankeprogrammerare har sagt till basen att "köp inte Bud Light, köp annat som Coors istället" och de programmerade, kollektivistiska minionerna har lytt duktigt.
Citera
2023-04-28, 06:58
Avstängd
Honkenbonkens avatar
Hang On, Bud Light Have Done WHAT Now?!!

As Budweiser releases a patriotic new commercial in response to the Dylan Mulvaney endorsement backlash, do they really care about diversity or was it all a cynical marketing scheme? And does the furore around it serve as an example of why we need to guard against falling into the trap of the culture war?

https://youtu.be/G62yLcILomA

Truth About Dylan Mulvaney's Past, and Bud Light's Plummeting Sales, with Allie Beth Stuckey

https://youtu.be/W8Sx_8fePmk
Senast redigerad av Honkenbonken 2023-04-28 kl. 07:00.
Citera
2023-05-03, 18:30
Medlem
Citat:
är en lögn? Eller tror ni på riktigt att försäljningen av Bud Light är nere på nollsiffror i USA?
21% minskning av försäljningen. Jag använder vänsterpressen som referens: https://edition.cnn.com/2023/05/03/i...iew/index.html. 100% minskning vore en skoj för deras krig mot normalitet men det är helt orealistiskt.

Jag är förvånad över att någon drack det där vattnet redan innan. Man har f_n större chans att hitta en vit man i en IKEA-reklam är att detektera smak i en Bud. Jag tror inte deras försök att etablera sig som HBTMASSABOKSTÄVER-ölen nr 1 kommer att lyckas. Alfabet-folk har konstig smak, typ mello och musikalmusik, och är knappast målgruppen för saker som knappt smakar något.
Citera
2023-05-03, 23:17
Medlem
"i en IKEA-reklam ÄN att detektera smak i en Bud." ska det förstås vara.
Citera
2023-05-07, 12:08
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Redan 1979 spådde Monty Python hur det skulle bli:
https://youtu.be/chnlQQCsTVw

Ha ha! Så sant!

Jag har alltid sett Cleese gäng i den filmen som illustrerande den extrema vänsterns splittring, alltså typ 68-vänstern, = "roligt, men slår upp öppna dörrar". Typ. Men hade glömt Idles woke-tokfeminist - eller vad man ska kalla ho.. HEN för. Briljant, måste fan ses om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in