Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-19, 23:17
  #157
Medlem
Bra att man får behålla 50% rabatten, men man önskar väl att de skulle gett valmöjlighet att man får välja abonnemang. Hade gärna valt premium men jag är knappast dum och bryter rabatten.

Vi får väl se om de tar förnuftet tillfånga.
Citera
2024-04-20, 07:27
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Egentligen skulle jag vilja att de skrotade 50% rabatten, för det skulle ge mig en ursäkt till att lämna dem, då jag inte tittar mkt på hbo.
Hur ofta tittar du då? Varje månad? Glesare än så över tid så kan man hoppa in/ut och få till lägre årskostnad. Om du exempelvis kollar tre månader och sedan inte alls.
Citera
2024-04-20, 14:21
  #159
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
För de som inte har halva priset livet ut är det följande priser som gäller, enligt pressmeddelandet:

• Bas (med annonser): 89 kronor / månad
• Standard: 129 kr / mån
• Premium: 169 kr / mån
• Sport (tillägg): 260 kr / mån

Sporttillägget är alltså utöver vad man betalar för något av grundabonnemangen.
Värt att tillägga att halva priset livet ut enbart gäller för Bas, Standard eller Premium. Alltså inte på tillägget sport.

Vill du exempelvis ha Premium + sport betalar du alltså 84,50kr för abonnemanget och 260kr för sport för totalt 344,50kr i månaden.

Jag undrar vad som sker om man haft som mig som har Discovery med sportsändningar från TV4 inbakat där? Har alltså fotboll, tennis, hockey osv. på Discovery. Delar detta med en annan. Står om Allsvenskan i fotboll lite här och där men hur påverkar det hockeyn? SHL och hockeyallsvenskan?
Citera
2024-04-20, 14:26
  #160
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Värt att tillägga att halva priset livet ut enbart gäller för Bas, Standard eller Premium. Alltså inte på tillägget sport.

Vill du exempelvis ha Premium + sport betalar du alltså 84,50kr för abonnemanget och 260kr för sport för totalt 344,50kr i månaden.

Jag undrar vad som sker om man haft som mig som har Discovery med sportsändningar från TV4 inbakat där? Har alltså fotboll, tennis, hockey osv. på Discovery. Delar detta med en annan. Står om Allsvenskan i fotboll lite här och där men hur påverkar det hockeyn? SHL och hockeyallsvenskan?
Fel fel fel. Det gäller bara Standard.

Just nu går det flera bud om huruvida man som femtiprocentare får tillgång till 4K och Dolby Atmos eller inte. Vissa som har varit i kontakt med supporten får besked om att man får behålla det i 60 dagar medan någon annan fått besked att det kommer gälla hela tiden. Finns lång tråd på sweclockers.
Citera
2024-04-20, 14:33
  #161
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Fel fel fel. Det gäller bara Standard.

Just nu går det flera bud om huruvida man som femtiprocentare får tillgång till 4K och Dolby Atmos eller inte. Vissa som har varit i kontakt med supporten får besked om att man får behålla det i 60 dagar medan någon annan fått besked att det kommer gälla hela tiden. Finns lång tråd på sweclockers.
Hann läsa till mig det efter. Synd. Jag skulle gärna betala lite extra för 4K men nu blir det ju att man betalar rejält med extra då och att man då ta bort möjligheten för sig själv att få rabatten. Personligen kommer jag behålla standard då.

Men riktigt konstigt att det inte står någonting om hockeyn. Idag betalar jag 499kr på Discovery för Discovery+ Allsvenskan i fotboll och hockey och SHL i hockey.

Edit: enligt Max kundtjänst på telefon kommer hockeyn ingå. Men märkligt att media inte rapporterar om det.
__________________
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-04-20 kl. 14:36.
Citera
2024-04-21, 00:30
  #162
Medlem
Håller de på att konka? Netflix har köpt in en massa tunga HBO-original (True Blood, Sex And The City, etc) som många säkert blev prenumeranter för att titta på. Varför säljer de av sina kassakor?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback