2023-04-14, 16:43
Medlem
Hej.
Är en vuxen kvinna som har små (obefintliga) bröst som jag skulle kalla mer eller mindre underutvecklade då jag knappt fyller en AA-kupa... Detta har jag mått dåligt av i mååånga år och känner att det är dags att göra något åt det så jag kan må bättre psykiskt.
Till min fråga: Hur gjorde ni för att få bröstförstoring betala av landstinget? HUR gick ni till väga?
Ringde ni VC och bokade tid där ni berättade om erat problem eller hur gör man?
Citera
2023-04-14, 16:45
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banana-spooky-boo
Hej.
Är en vuxen kvinna som har små (obefintliga) bröst som jag skulle kalla mer eller mindre underutvecklade då jag knappt fyller en AA-kupa... Detta har jag mått dåligt av i mååånga år och känner att det är dags att göra något åt det så jag kan må bättre psykiskt.
Till min fråga: Hur gjorde ni för att få bröstförstoring betala av landstinget? HUR gick ni till väga?

Du kan vända dig direkt till en plastikkirurg för konsultation. De har ett program som räknar ut huruvida man kan få det betalt eller ej efter att man gjort vissa mätningar.
Citera
2023-04-14, 16:48
Medlem
Knotknets avatar
Jag vill gärna att mina skattepengar går till stora silikonbröst.
Citera
2023-04-14, 16:52
Medlem
Rastapunxs avatar
Ett ex fick brösten fixade genom landstinget. Har för mig hon hade något avtal för de var tvungna att bytas ut efter några år.
Citera
2023-04-14, 16:55
Medlem
Citat:
Hej.
Varför betalar du inte själv? Så mycket pengar handlar det inte om. Varför har du inte sparat ihop pengarna om du har mått dåligt i så många år? 50-100000kr går ju lätt att spara ihop på under 5 år även om man har låg inkomst.

Varför ska vi andra betala för det?
Citera
2023-04-14, 17:51
Du får en bröstförstoring för 35,000 i Stockholm och fördelen med det är att du kan välja storlek själv. Landstinget kommer aldrig ge dig jätteboobs. De flesta har avbetalningsplaner också.

Men om du pallar vårdköerna för rekonstruktiv plastik så är det dit du remitteras och då kan du räkna med operation om ca 2 år är ungefär det senaste jag hört.

Bättre att skaffa ett jobb och ta det på avbetalning. 35,000 är ett par månader som strippa, det finns guys som gillar tjejer utan pattar i de sammanhangen så det är bara ut och röra på röven.

Nu vet inte jag vad du har mellan benen men du behöver inte sticka till Thailand liksom de är vana numera även privat i Sthlm, däremot kan det vara bra att du pratar med en psykolog innan om du t.ex. har skägg eller något.

Lycka till.
Citera
2023-04-14, 19:07
Medlem
Citat:
Hej.
Varför ska vi andra betala dina bröst?? Skaffa ett jobb och spara ihop pengarna.
Citera
2023-04-14, 19:11
Medlem
Är detta ett medicinskt problem? Brösten växer väl och producerar mjölk vid graviditet även om de är små?
Citera
2023-04-14, 19:14
Medlem
zombie-nations avatar
Klart att det är ett medicinskt problem. Tänk om vi inte skulle bekosta ansiktsoperationer i de fall ansiktet funkar men ser för jävligt ut?

Alla som minskar sina bröst gör det inte för rent medicinskt heller. En del vill bara inte se ut som freaks.
Citera
2023-04-14, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Klart att det är ett medicinskt problem. Tänk om vi inte skulle bekosta ansiktsoperationer i de fall ansiktet funkar men ser för jävligt ut?

Alla som minskar sina bröst gör det inte för rent medicinskt heller. En del vill bara inte se ut som freaks.
Va? Kan man plastikoperera ansiktet gratis om landstinget tycker man är ful?
Citera
2023-04-14, 19:20
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Va? Kan man plastikoperera ansiktet gratis om landstinget tycker man är ful?

Om man har en missbildning eller skada.
Citera
2023-04-16, 02:30
Medlem
Om du överväger att operera dina bröst med implantat rekommenderar jag dig först att läsa på om Breast implant illness. Det är väldigt många kvinnor som får problem av implantat. Tänk noga igenom och läs på först innan du gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in