Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
NewDeers avatar

Moderatormeddelande

Postat av NewDeer 2024-03-24, 03:31
Moderator
Denna tråd är alltså inte till för att diskutera själva kriget, det får ni ta i den forumdelen. Här diskuterar vi modereringen av tråden /mod
__________________
Senast redigerad av NewDeer 2024-03-24 kl. 04:06.
2024-03-26, 00:48
  #182
Moderator
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Det är väl ett gäng sammansvurna Ukraina-agenter/aktivister som samarbetar tätt, så när en av dessa provocerat och dragit en användare off-topic så går sedan kompisen snabbt och anmäler användaren efteråt.

Den stora tråden om Ukrainakriget (d.v.s. Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)) är dysfunktionell tycker jag, eftersom yttrandefriheten gäller inte där. Det är lite som Tombstone, laglöst land.
Om man rapporterar inlägg enbart pga åsikt (agendarapportering) så vill jag nog påstå att det oftast får motsatt effekt än den avsedda. Moderatorerna kommer att prioritera ner rapporter från användare som ofta anses göra det helt enkelt. Sen när det gäller denna tråden som det handlar om här så har vi sagt att den ska i huvudsak följa vad som händer i kriget just nu och är inte avsedd för egna åsikter om bakgrund till kriget etc. Åsikter och rykten om vad som händer just nu är tillåtna inom rimliga gränser givetvis. Skulle snarare säga att tråden är motsatsen till "laglöst land". Sen finns det en alternativ tråd också som är avsedd för mer spekulationer, typ laglöst land.
Citera
2024-03-26, 03:28
  #183
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Om man rapporterar inlägg enbart pga åsikt (agendarapportering) så vill jag nog påstå att det oftast får motsatt effekt än den avsedda. Moderatorerna kommer att prioritera ner rapporter från användare som ofta anses göra det helt enkelt. Sen när det gäller denna tråden som det handlar om här så har vi sagt att den ska i huvudsak följa vad som händer i kriget just nu och är inte avsedd för egna åsikter om bakgrund till kriget etc. Åsikter och rykten om vad som händer just nu är tillåtna inom rimliga gränser givetvis. Skulle snarare säga att tråden är motsatsen till "laglöst land". Sen finns det en alternativ tråd också som är avsedd för mer spekulationer, typ laglöst land.

Okej, jag förstår.


Jag har mest rapporterat in inlägg då andra användare är ute efter att provocera, samt att inläggen har haft lågt värde (innehåll), och därmed inte bidragit till tråden. Det är också ganska många one liners bland "stammisarna", påminner om chat, typ.

Men generellt då, jag tycker personligen inte att det är så många kvalitativa inlägg i den stora tråden om Ukrainakriget. Det blir tungt att läsa alla dessa inlägg, ögonen blöder. Än mindre kraft har jag att anmäla de som är värda att anmälas.

Nej, den tråden är inte någon som förmedlar speciellt mycket kunskap, skulle jag säga, men den kunde ha varit en källa för allmänheten att lära sig mera om sanningen runt hela kriget, och där användare också får känna sig respekterad för sina åsikter, oavsett vilka de är (dvs. yttrandefrihet på riktigt), men tyvärr är det ju inte så. Uppenbarligen är jag inte ensam om att tycka som jag gör.

Jag har varit med mycket i Flashback, så jag vet hur en tråd skall se ut när den fungerar, åtminstone när den gör det någotsånär.

Det är samma fenomen vi såg under "plandemin", att en stenhård front bestående av oacceptans för avvikande åsikter sattes upp av ett gäng Flashback-hulliganer. Och jag såg hur någon moderator blev en del förledd av den fanatiska stämning som rådde då, likväl som nu (i och med kriget i Ukraina).

Det krävs nog något extra av en människa för att stå stabilt och vara helt rättvis i tider av extrem polarisering. Alla klarar inte av det.

Jag fattar bara inte hur ni orkar läsa allting (speciellt skräp-inlägg), jag hade blivit galen på riktigt, så på det sättet gör ni det fantastiskt bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback