Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-12, 17:45
Medlem
Taeronais avatar
Är det tillåtet att på flashback ha ett gäng tjocka textmassor som man bara kopierar i varje inlägg?
Man har textstycke A, B, C & D.
Varje inlägg består av en liten bit X (unik nyskriven text) följt av t.ex B & C eller A & C.
Så att kanske 25% av inlägget är nytt, resten är bara kopierade textstycken som man använt i kanske 500 olika inlägg.

Detta är nämligen var Bobbyboi gör i Ukrainatråden. Med följden att alla hans inlägg är stora & massiva, men det mesta av inläggen är helt kopierade.

Detta är tydligen tillåtet?
Tycker annars att 0.04 eller 2.02 säger en annan sak.

Är sugen på att testa att göra samma sak, men med en annan ståndpunkt än ovannämnde användare.
Citera
2024-10-16, 02:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Taeronai
Är det tillåtet att på flashback ha ett gäng tjocka textmassor som man bara kopierar i varje inlägg?
Varje inlägg består av en liten bit X (unik nyskriven text) följt av t.ex B & C eller A & C.
Så att kanske 25% av inlägget är nytt, resten är bara kopierade textstycken som man använt i kanske 500 olika inlägg.

Detta är nämligen var Bobbyboi gör i Ukrainatråden. Med följden att alla hans inlägg är stora & massiva, men det mesta av inläggen är helt kopierade.

Är sugen på att testa att göra samma sak, men med en annan ståndpunkt än ovannämnde användare.

Beror väl på vad du menar. Men jag tror jag vet vem du pratar om och än så länge har den användaren inte fått svar på sina frågor. (Även om många av dom är retoriska så finns det en del riktiga frågor i textväggen som ompostas)
Citera
2024-10-19, 12:05
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:

Ja den relevanta frågan är om mods hade accepterat samma förfarande om budskapet vore det motsatta. Jag tror inte det. Det/han får vara kvar eftersom modsen tycker att han levererar rätt budskap.
Citera
2024-10-19, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Ja den relevanta frågan är om mods hade accepterat samma förfarande om budskapet vore det motsatta. Jag tror inte det. Det/han får vara kvar eftersom modsen tycker att han levererar rätt budskap.

Till skillnad från ”skribenternas” ständiga tramsande, offtopic, rena lögner och inlägg enbart avsedda att förstöra diskussionen så bryter inte dessa inlägg mot någon regel. Hade mod skärpt tillämpningen av reglerna hade samtliga ”skribenter” blivit bannade på livstid.

Man kan absolut diskutera verkshöjd men hade inte samma lögner återkommit igen och igen hade vi också sluppit dessa inlägg som du talar om.

Så håll er i ”alternativa nyheter” så slipper ni med stor sannolikhet även irriterande långrandiga inlägg.
Citera
2024-10-20, 00:12
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Till skillnad från ”skribenternas” ständiga tramsande, offtopic, rena lögner och inlägg enbart avsedda att förstöra diskussionen så bryter inte dessa inlägg mot någon regel. Hade mod skärpt tillämpningen av reglerna hade samtliga ”skribenter” blivit bannade på livstid.

Man kan absolut diskutera verkshöjd men hade inte samma lögner återkommit igen och igen hade vi också sluppit dessa inlägg som du talar om.

Så håll er i ”alternativa nyheter” så slipper ni med stor sannolikhet även irriterande långrandiga inlägg.

0.03. Trams och off-topic
2.02. Kvalitet framför kvantitet (KFK)

Finns regler att välja mellan. Om man har försökt diskutera med honom utifrån hans dravel så inser man snabbt att KFK är klockren.

Du illustrerar samma blindhet maa narrativet som sannolikt drabbat modsen. Han ger uttryck för rätt värderingar och därför får han hållas.
Citera
2024-10-20, 00:32
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99

Jag tror inte du förstår hur dum designen är att om det finns 3-4 politiska grupperingar, så ska en sidas huvudargument eller mest aktiva "skribenter" förpassas till en enskild tråd, "alternativa nyheter". Om deras inlägg är "tramsande" eller verkligen är off-topic så ska inläggen tas bort eller varnas.

KFK-postarens inlägg blev bemötta i starten, nu orkar ingen längre. Han ska dock ha cred för att han ändrade sitt inlägg efter att hans källa, wikipedia, tog bort en av hans argument. Efter att Putin denazifierade Utkin tog han även bort detta,så han är inte helt faktaresistent.
Citera
2024-10-26, 02:24
Medlem
Taeronais avatar
Om det är nåt jag lärt mig det senaste året, så är det att det är meningslöst att ens posta inlägg på flashback. Hur artiga & sakliga de än är så blir de raderade om de förespråkar en felaktig åsikt.
Medan tusentals inlägg som bara består av "hahaha ryssarna knullar varandra i röven och du är en bögfitta" får vara kvar.
Flashback har blivit ett djävla skämt.
Min enda glädje är att den hysteriska Ukrainalobbyn kommer få äta upp sitt hyckleri inom något år.
Senast redigerad av Taeronai 2024-10-26 kl. 02:31.
Citera
2024-10-26, 08:32
Medlem
Citat:
Om det är nåt jag lärt mig det senaste året, så är det att det är meningslöst att ens posta inlägg på flashback. Hur artiga & sakliga de än är så blir de raderade om de förespråkar en felaktig åsikt.
Medan tusentals inlägg som bara består av "hahaha ryssarna knullar varandra i röven och du är en bögfitta" får vara kvar.
Flashback har blivit ett djävla skämt.
Min enda glädje är att den hysteriska Ukrainalobbyn kommer få äta upp sitt hyckleri inom något år.

Kan hålla med om att trams inte stävjas. Men det är knappast så att det är en viss ”åsikt” som ligger till grund för detta. Snarare är det de konton som pushar för Ryssland som hela tiden tramsar och försöker gå off Topic eller ständigt häva ur sig exakt samma lögner som redan debunkats hundra gånger redan. Eller komma med ”nyheter” som vem som helst förstår är rena påhitt och då finns det ju en lämplig tråd för det.

Det är besmutsandet av diskussionen som är problemet. Verkligheten i Rysslands krig mot Ukraina är ämnet, inte bitchutehittepå och flodvågor av lögner.

Hade sådant rensats bort från början och tråden följts upp enligt regelverket hade vi sluppit det mesta av tramset och det hade väl alla tjänat på utom de som tjänar på trafiken på Flashback möjligen. Men kvaliteten blir lidande.
Citera
2024-11-07, 19:15
Medlem
Bevisatsmartasts avatar
Citat:

Precis tack!!
Äntligen en till som har uppmärksammat samma sak och jag är så jäkla trött på denna skribenten, fast jag har skrivit till. Moderatorerna. Att den här personen enbart håller på att förstöra trådarna med cirkla snackande om. Putta in psykopaten med mera.
Hela tiden så är det 90 % inklistrade. I citat från hans förra inlägg.

Det har varit så sedan 2 år tillbaka minst och ingen av moddsen vill eller orkar göra något åt denna person som text spammar.
Det verkar tydligen vara tillåtet enligt Flashback. Kanske det är för han har mods med flera bakom sig.

Ingen av oss andra kan göra det för då blir vi varnade och utkastade.
Kan inte personen Bobbiiii skriva normalt så får han väl skriva För någon annan sida tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in