Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-04-27, 20:16
  #13
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Vad är det för konstig fråga?
Det var ju ett skämt! 😀
Citera
2023-04-27, 21:17
  #14
Avstängd
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det var ju ett skämt! 😀

Ah du är en sån där skämtsam prisse.
Citera
2023-04-28, 02:09
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Ser inte på vanlig tv så jag slipper tack och lov reklamen. Vem vill bli avbruten mitt i ett program eller en film där man under flera minuter uppmanas att köpa en massa skräp?
Det är ju bra med reklam så man kan pissa och hämta mer kaffe. Har ett hel-ete att se på en film men även andra program utan reklam.

Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
I regel all reklam men det finns grader i helvetet. Hatar verkligen yes reklam. "Inte för att vara dryg"
Förstår du inte vad de menar med det, det är dubbelt då alla vet att YES är drygt? Så säger man det även drygt. Fyndigt helt enkelt!

Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Har ni sett den där reklamen där kvinnan står i en busskur i regnet med en främmande man, får vallningar och börjar klä av sig p.g.a klimakteriet? Det är så taffligt och respektlöst gjort, ingen kvinna skulle ha producerat en sån dålig reklamfilm!
Jag tycker det är vackert. De är inte främmande då de varit på dejt. Kvinnor blir så när de är lite äldre men mannen tycker det är okej och vill gärna träffa henne igen. Kärleksfullt då han inte generar henne!
Citera
2023-04-28, 09:03
  #16
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det är ju bra med reklam så man kan pissa och hämta mer kaffe. Har ett hel-ete att se på en film men även andra program utan reklam.

Förstår du inte vad de menar med det, det är dubbelt då alla vet att YES är drygt? Så säger man det även drygt. Fyndigt helt enkelt!

Jag tycker det är vackert. De är inte främmande då de varit på dejt. Kvinnor blir så när de är lite äldre men mannen tycker det är okej och vill gärna träffa henne igen. Kärleksfullt då han inte generar henne!
Naturligtvis har dom överdrivit så att det blir en pinsam historia. Om kvinnor hade producerat dessa relklamifilmer så hade det blivit realistiskt och trovärdigt!
__________________
Senast redigerad av enfindam 2023-04-28 kl. 09:09.
Citera
2023-04-28, 10:52
  #17
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Likt Sjöröv'-Jenny, i Bräckt & Weills Tolvshillingsoperan, svarar vi på crew's fråga om vilka borgare whacka i den av piratskeppet belägrade staden: A L L A !

TV-reklamen, har blivit usel, numer. Därtill vädjande Politiskt Korrekt. Gender bender, et al. Svenne Riking som är Målgupp skall se på och lära sig ännu mer Mångfaldsvälsignelse.

Södermalmsreklamare!

Hehe, de värsta är blandparsreklamer och dom är fan överallt. Alltid svarta män med vita kvinnor.

Alltid.

Och det är överallt, internetreklam, tvreklam osv.

Hade det funnits ett sätt att göra radioreklam på detta sättet så hade det funnits det med. (handhjärta)

Jag undrar asså om alla denna reklam faktiskt biter på folk?

I sånnafall hade vi väl sätt massvis med blandpar där ute? Men det verkar inte finns ens till en liten
del om man räknar i verkliga livet.

Antingen finns det integrerade invandrare som har en svensk tjej oftast. Och det gör ju ingenting alls.

Det tar dock stopp när vänstermänniskor försöker tvinga och köra ner i halsen på andra att det är norm och "att det ska vara det".

Man kan verkligen se mångkultursfostran i dessa reklamer från start till slut. SÅ enformigt och uppenbart!
Citera
2023-04-29, 15:14
  #18
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Hehe, de värsta är blandparsreklamer och dom är fan överallt. Alltid svarta män med vita kvinnor.

Alltid.

Och det är överallt, internetreklam, tvreklam osv.

Hade det funnits ett sätt att göra radioreklam på detta sättet så hade det funnits det med. (handhjärta)

Jag undrar asså om alla denna reklam faktiskt biter på folk?

I sånnafall hade vi väl sätt massvis med blandpar där ute? Men det verkar inte finns ens till en liten
del om man räknar i verkliga livet.

Antingen finns det integrerade invandrare som har en svensk tjej oftast. Och det gör ju ingenting alls.

Det tar dock stopp när vänstermänniskor försöker tvinga och köra ner i halsen på andra att det är norm och "att det ska vara det".

Man kan verkligen se mångkultursfostran i dessa reklamer från start till slut. SÅ enformigt och uppenbart!
Jag håller med dig man blir hjärntvättad av den här reklamen med vita kvinnor och svarta män. Det kanske är det som är meningen...
__________________
Senast redigerad av enfindam 2023-04-29 kl. 15:19.
Citera
2023-06-23, 20:34
  #19
Medlem
Zaedrewss avatar
Känns som reklamen är för att skydda kvinnor. Smarteyes eller någon annan optiker kör just nu en reklam med en kvinna som ligger och läser en bok. Allt är pittoresk tills en fet gubbe uppenbarar sig för att bada.

Tänk bara OM det hade varit tvärtom. En man legat och läst och en fet kvinna kommit in och stört idyllen?

Dagens reklam är enbart till för att inte göra just kvinnor ledsna och förbannade.
Citera
2024-04-15, 22:46
  #20
Medlem
TOMATJI104s avatar
Eller ....i TV reklamen är Svenskar/Västeuropeer i minoritet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback