Citat:
Ursprungligen postat av
SupraTompan
Beror på hur annonsen ser ut, såklart.
Jag skulle aldrig lägga ut ett fordon med regnummer på annons.
Rätt som det är, står fem hotfulla Bulgarer och glor på bilen en vardagskväll, de försöker sen under hot "köpa" bilen snorbilligt.
Ett ganska vanligt fenomen tyvärr.
Det finns många fler varianter av hot och utpressning som kan ske om man lämnar ut regnr.
Kan det här verkligen stämma? Då skulle det ju gälla samtliga bilar som står på valfri garageuppfart runt om i hela landet med sina regplåtar synliga? Eller menar du att det endast inträffar om någon lagt ut en bild på bilen på blocket? Så det bästa sättet att trakassera sina fiender är i så fall att lägga ut bilder på deras bil med synligt regnummer på blocket så sköter sig trakasserierna av sig själva?
Verkar vara många missuppfattningar och paranoida föreställningar i den här tråden. Jag har sålt fyra bilar på blocket genom åren. Alla med synligt registreringsnummer och jag bor utanför en större stad med egen garageuppfart. Jag har aldrig, alltså verkligen inte ens en gång, drabbats av personer som kommer oanmälda eller söker upp mitt nummer och ringer utifrån regskylten.
Det är ju det första man kollar efter, datan som går att få fram via regnummer. Vad som står i annonsen är sekundärt.