Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-18, 18:35
  #1
Medlem
Helg-Segers avatar
Laddade ner alla South Park avsnitt och förde över dessa på en extern hårddisk men när jag la mig i sängen och skulle avnjuta några avsnitt så står det att TV'n inte supportar den typen av fil. Filerna var MKV och jag har massa andra serier på hårddisken som också är MKV och som fungerar finfint.

Jag satt mig då vid datorn igen och convertade alla avsnitt och efter en halvtimme så hade jag convertat en säsong till MP4 i stället men det gick inte heller att spela upp på min tv.

Jag får meddelandet:

Detta filformat stöds inte
Video-codec: None


Någon med erfarenhet?

De är en ganska gammal Samsung smart tv
__________________
Senast redigerad av Helg-Seger 2023-04-18 kl. 18:38.
Citera
2023-04-18, 18:43
  #2
Medlem
Har TVN möjlighet att ansluta till nätverket och streama därifrån ?

Så har jag kört ett tag och tycker det fungerar klockrent.
Installerade VLC på tv'n, delar filmmapparna från datorn som vanligt ( högerklick - delning ).
Fungerar både med SMB? och samba.

Alternativ 2 (som inte hjälper dig just nu) är att köpa en billig kinessticka - Mi tex för ett par 100lappar, sätt i stickjäveln i TVn, anslut till ditt wifi och installera VLC.
Citera
2023-04-18, 18:48
  #3
Moderator
yz44s avatar
De filer du inte kan spela använder troligen en nyare variant av drivrutinen än vad din tv har.
Så du får försöka att hitta ett format att konvertera till som fungerar (avi?).

Eller så gör du som jag och ansluter en gammal dator till tvn så du slipper alla problem.
Citera
2023-04-18, 19:02
  #4
Medlem
.avi funkar
Citera
2023-04-18, 21:26
  #5
Medlem
Kabeltattarens avatar
H265 codec? Lär väl inte stödjas av en gammal tv. Till exempel. I vilket fall som helst är det ju uppenbart att dina avsnitt är i något format som tvn inte stödjer, du får väl kolla specifikationerna för tvn och se vad den klarar och anpassa dig efter det, alternativt skaffa en extern mediaspelare eller koppla datorn till tvn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback