Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-19, 05:31
  #1
Medlem
Sverige blir bara sämre med den dåliga invandringspolitiken och varje smart person jag känner flyr nu till grannländerna. Jag ville starta ett IT-företag i stort sett men varför starta det i det här landet om det kommer att kollapsa så småningom? Jag vill inte att min verksamhet ska förstöras av plundrare eller att hela mitt livs arbete förstörs för att det är inbördeskrig eller något i Sverige.
Jag tänkte flytta till Ryssland eller Kina och börja där. Kina erbjuder högre lön men jag gillar det Ryska folket mer. Så det är ett beslut mellan lyx eller gemensamhet. Jag tänkte kanske att jag kan starta verksamheten i Kina och få det mesta av arbetet utfört där av Kineser medans jag arbetar på distans via nätet m.m., men jag själv, mina vänner och familj bo i Ryssland och vi besöker Kina regelbundet för affärsbesök och så vidare. Har någon gjort något liknande detta? Några tips?
__________________
Senast redigerad av Reptiliannews 2023-04-19 kl. 05:33.
Citera
2023-04-19, 05:54
  #2
Medlem
Av din grammatik att döma befinner du dig redan i Ryssland, och syftet med ditt inlägg är troligen att plantera ett narrativ om kommande inbördeskrig i Sverige vilket extremhögern fått betalt av Putin för i en herrans massa år nu.... Men men, lycka till med IT-företaget, om du tror du är nästa Bill Gates är det ingen som hindrar dig från att bygga upp din företagsidé. Gnäll dock inte om korruptionen i Ryssland och Kina gör det svårt att bli superrik, västerlänningar avkrävs enorma pengar för skitsaker så du lär nog försörja fler där än här 😁
Citera
2023-04-19, 07:05
  #3
Medlem
SnutteFia03s avatar
Hade valt Kina av de alternativen du har.

Men själv hade jag nog ändå nöjt mig med Norge om jag skulle flytta.
Citera
2023-04-19, 07:25
  #4
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Hade valt Kina av de alternativen du har.

Men själv hade jag nog ändå nöjt mig med Norge om jag skulle flytta.

Jaså, superstrejk där nudå, känns väl bra?
Citera
2023-04-19, 10:03
  #5
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
Jag tänkte flytta till Ryssland eller Kina och börja där.
Det gör du rätt i.

Kirunasvenskarna på sin tid var precis lika indoktrinerade som du är nu.
Citera
2023-04-19, 11:28
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
Sverige blir bara sämre med den dåliga invandringspolitiken och varje smart person jag känner flyr nu till grannländerna. Jag ville starta ett IT-företag i stort sett men varför starta det i det här landet om det kommer att kollapsa så småningom? Jag vill inte att min verksamhet ska förstöras av plundrare eller att hela mitt livs arbete förstörs för att det är inbördeskrig eller något i Sverige.
Jag tänkte flytta till Ryssland eller Kina och börja där. Kina erbjuder högre lön men jag gillar det Ryska folket mer. Så det är ett beslut mellan lyx eller gemensamhet. Jag tänkte kanske att jag kan starta verksamheten i Kina och få det mesta av arbetet utfört där av Kineser medans jag arbetar på distans via nätet m.m., men jag själv, mina vänner och familj bo i Ryssland och vi besöker Kina regelbundet för affärsbesök och så vidare. Har någon gjort något liknande detta? Några tips?

Allt österut är bara att glömma, dem kommer stjäla allt du har. Respekterar inte privat ägande.
Citera
2023-04-19, 11:33
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
Sverige blir bara sämre med den dåliga invandringspolitiken och varje smart person jag känner flyr nu till grannländerna. Jag ville starta ett IT-företag i stort sett men varför starta det i det här landet om det kommer att kollapsa så småningom? Jag vill inte att min verksamhet ska förstöras av plundrare eller att hela mitt livs arbete förstörs för att det är inbördeskrig eller något i Sverige.
Jag tänkte flytta till Ryssland eller Kina och börja där. Kina erbjuder högre lön men jag gillar det Ryska folket mer. Så det är ett beslut mellan lyx eller gemensamhet. Jag tänkte kanske att jag kan starta verksamheten i Kina och få det mesta av arbetet utfört där av Kineser medans jag arbetar på distans via nätet m.m., men jag själv, mina vänner och familj bo i Ryssland och vi besöker Kina regelbundet för affärsbesök och så vidare. Har någon gjort något liknande detta? Några tips?
Det låter som en alldeles utmärkt plan! Återkom om 10år och tala om hur det gick
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback