Flashback bygger pepparkakshus!
  • 6
  • 7
2023-05-31, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Det mesta av det han skriver verkar stämma. Det är blandning av olika filosofiska och metafysiska texter som är relativt okända för de flesta som inte har ett intresse av mysticism och ockultism. Bland annat verkar han ha läst och studerat lagen om ett från det utomjordiska själakollektivet RA.

Jag känner till alla idéerna sen innan. Frågan är varför detta är rimligare än andra scenarion och varför han verkar så tvärsäker på att detta är sanningen.
Citera
2023-05-31, 21:12
Medlem
Terry Evans hjälper andar in i ljuset, som fastnat påvägen dit. Endligt han är det ljuset vi ska in. Jag väljer att tänka att han vet om nån klar ingen kan veta men han känns som ett bra medium som kanske har rätt i den frågan.
Citera
2023-05-31, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Jag känner till alla idéerna sen innan. Frågan är varför detta är rimligare än andra scenarion och varför han verkar så tvärsäker på att detta är sanningen.

Det går inte att avgöra rent logiskt. Var och en får själv avgöra vad som resonerar som sanning inom en. Intuitivt vetande.

Det ända jag inte hört innan är hans årcykel. Men det stämmer att vi lever i uppvaknandets tid på jorden.
Citera
2023-05-31, 21:41
Medlem
Citat:
Det går inte att avgöra rent logiskt. Var och en får själv avgöra vad som resonerar som sanning inom en. Intuitivt vetande.

Det ända jag inte hört innan är hans årcykel. Men det stämmer att vi lever i uppvaknandets tid på jorden.

Precis det jag menar. Då är det bara en av alla andra trosuppfattningar.
Citera
2023-05-31, 21:48
Medlem
Citat:
Precis det jag menar. Då är det bara en av alla andra trosuppfattningar.

Ja så klart. Sedan kan man väl tänka i termer av utveckling och förståelsenivå.

En ateist motsvarar ett förskolebarn i metafysiskt kunskap. En kristen eller exempelvis muslimsk fundamentalist är att likställa med ett barn i grundskolan. När man gör sig fri från dogma och läser det som kallas för new age så börjar man närma sig ett högre vetande om universum och dess hemligheter.
Senast redigerad av Vistula 2023-05-31 kl. 21:50.
Citera
2023-05-31, 22:32
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Flashback är väl inte känt för seriös metafysisk diskussion men jag gör ett försökt att upplysa er.

1. Okänt för mig personligen men jag har läst att det är kvantifierabart. Alltså ett begränsat antal själar har skapats från källan.
2. Ja vad jag har läst.
3. Förstår inte frågan.
4. Alla själar återvänder till den astrala världen där de hör hemma. Slutmålet är återförening med källan, allt-som-är, tao, etc. När källan drar tillbaka universum in i sig själv så är det slut på relativiteten.

Astral är 4D. Där dina tankar tar form som sedan manifisterar i 3D. "Satan" jobbar från 4D.4D är det icke-fysiska lagret, tex det folk ser när dom tar DMT etc. Sina egna tankar i form.

Din själ är bara i din kropp vid skapelsen. Den är remote på andra uppdrag med. Din själ kan vara flera människor samtidigt tex i olika tidsåldrar. Fast vi lever just nu i den sista. Alla tidslinjer är konvergerade till en. Den sista i 3D. Tänk alla dina livstider som en bok som är avslutad och examen väntar.

7 years, tribulation. Vi lever mitt i det.
Citera
2023-06-03, 12:38
Medlem
Känner igen det du skriver från egen erfarenhet och kan inte mer än bekräfta din uppmaning att göra en life review där du förlåter dig själv för allt som nånsin hänt/sagts och all övrig rensning av skuld och skam innan kroppen dör. Gör det helst när du lever så kan du med hjälp av "mystisk" och occult kunskap fly fängelset medan du lever, om du önskar.
Citera
2023-06-11, 19:44
Medlem
Citat:
Studerat lagen?
Men till åk mars och studera våran lag de kommer väl aldrig på en
Kanske ni som håller på med magi ska kolla upp eran ledare.
Och då menar jag tom något så larvigt som att kasta salt i hörnet för att kasta bort ondska eller läsa horoskop.
Vad anser de att de har rätt att göra mot er sen?

Enligt mig är svaret Vad jag vill för minuten...
Citera
2023-06-15, 10:11
Medlem
Ursäkta men vad är det för snuskiga energier parasiterna fått sista tiden?
Helt slemmiga tjocka stenhårda.
Försöker tynga ut sig till en kropp som överbelastar aurasystemet till en hård massa.

Det är lika bra tacka nej till de och Jesus yahweh allihopa.
Inte för att någon bryr sig...

Vi kan inte ha de där att uppfostra våra barn till att bli hundar åt andra väsen nu får de ge sig.

Det är synd att en hämdlysten flottig ande var allt vi fick efter allt slit alla åren.
Och lite migrän såklart.
Citera
Idag, 03:39
Medlem
Vi skapar Matrix. Tror det är ett spel. Du spelar med din tvilling.
Senast redigerad av 3575 Idag kl. 03:41.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in