2024-11-15, 15:06
Medlem
Och SÅ förvånade vi blir...
eller kanske inte, det var väntat.
Citera
2024-11-15, 23:50
Medlem
blompissares avatar
Finns det någon affär eller liknande som tar emot dom där bankid leggen? Systembolaget var väl i princip det enda större som det fungerade på. Vilken flopp!
Citera
2024-11-16, 15:53
Medlem
Great success !! för att citera filmkaraktärer Borat.

Butiken i centrum av min stad där de billösa lär handla främst ? hade tydlig skylt vid ingången med denna nyhet.
BankID inte så säkra som de försöker ge sken av.
Citera
2024-11-17, 05:56
Medlem
Tänker inte börja bära med mig plånboken igen, ingen idé i det här kontantfria skitlandet.
Citera
2024-11-17, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensven
Tänker inte börja bära med mig plånboken igen, ingen idé i det här kontantfria skitlandet.
Hur gör du om du inte har batteri, mottagning eller mobilen paj? Står du på bolaget får du inte handla, om du vill handla på kredit eller möta en myndighet eller ingå avtal blir det inget och om du blir stoppad av polis blir det böter för att du inte kan påvisa vem du är.
Citera
2024-11-17, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hur gör du om du inte har batteri, mottagning eller mobilen paj? Står du på bolaget får du inte handla, om du vill handla på kredit eller möta en myndighet eller ingå avtal blir det inget och om du blir stoppad av polis blir det böter för att du inte kan påvisa vem du är.

Jag går hem och laddar den.
Citera
2024-11-17, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensven
Jag går hem och laddar den.
Fö så är de inte längre godkända som id. Jag däremot behöver inte visa id.

(FB) Digitala id-kort för att legitimera sig på Systembolaget på gång
Citera
2024-11-17, 06:13
Medlem
Jo, såg det.
Citera
2024-12-31, 20:16
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue

Böter? Var finns lagkravet att du måste ha ID-kort på dig? Om man vill så kan man klara sig genom hela livet utan ID-kort även om det givetvis krävs i vissa situationer.
Citera
2024-12-31, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Böter? Var finns lagkravet att du måste ha ID-kort på dig? Om man vill så kan man klara sig genom hela livet utan ID-kort även om det givetvis krävs i vissa situationer.
Ja, om du kör fordon. Är du utomlands så måste du visa vem du är, vilket medborgarskap du har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in