Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-04-22, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ska bli mycket intressant att se Brogan Walkers UFC debut ocks samt Usmans bror Muhammed Usman som bda medverkade i senaste ssongen av TUF.

Usman brorsan gjorde en riktigt kass ssong och vann trkiga decissions ver nnu smre tungviktare men hade lite flyt och lyckades slcka Zack Pauga (som var ssongens bsta deltagare) med en Hail Mary haymaker i finalen.

Pauga har ven han ftt kontrakt nu och bantat ner sig till sin naturliga viktklass (LHW) och vann sin UFC debut fr ett tag sedan.

Brogan Walker gjorde en riktigt stark insats bland damerna enligt mig men det rckte inte hela vgen till TUF vinst s det skall bli kul att se vad hon kan leverera i UFC.

ven Brady Hiestand knd ifrn TUF kommer att g match p underkortet. I TUF sg han riktigt bra ut men torskade i finalen.

En trevlig och kompetent men vldigt ung och oerfaren kille s vi hoppas p en vinst fr Brady.
Usman bror r helt verskattad enligt mig,har power,men thats it knns de som..
2023-04-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ska bli mycket intressant att se Brogan Walkers UFC debut ocks samt Usmans bror Muhammed Usman som bda medverkade i senaste ssongen av TUF.

Usman brorsan gjorde en riktigt kass ssong och vann trkiga decissions ver nnu smre tungviktare men hade lite flyt och lyckades slcka Zack Pauga (som var ssongens bsta deltagare) med en Hail Mary haymaker i finalen.

Pauga har ven han ftt kontrakt nu och bantat ner sig till sin naturliga viktklass (LHW) och vann sin UFC debut fr ett tag sedan.

Brogan Walker gjorde en riktigt stark insats bland damerna enligt mig men det rckte inte hela vgen till TUF vinst s det skall bli kul att se vad hon kan leverera i UFC.

ven Brady Hiestand knd ifrn TUF kommer att g match p underkortet. I TUF sg han riktigt bra ut men torskade i finalen.

En trevlig och kompetent men vldigt ung och oerfaren kille s vi hoppas p en vinst fr Brady.
Usman bror r helt verskattad enligt mig,har power,men thats it knns de som..men har ver hrt han har utvecklats otroligt sista mnader hur man nu ska tolka det
2023-04-22, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Inatt drabbar #3 Sergei Pavlovich och #4 Curtis Blaydes samman i Apex arena.

Ska den hrtslende ryssen vinna p KO n en gng eller ska Blaydes lyckas neutralisera honom med sin brottning?

Vinnaren fr med strsta sannolikhet mta mstaren Jon Jones.

Vad tror Flashback? Diskutera och analysera utgngen.

Antingen rjuckar blaydes ryssen hela fighten eller ryssen slr snder samman blaydes innan 3rondrr
2023-04-22, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Usman bror r helt verskattad enligt mig,har power,men thats it knns de som..
Ja han var fan inte bra ngonstans under sin medverkan i TUF och vann bara trkiga decissions ver nnu smre tungviktare och visade p 0 KO power.

Att han slckte Pauga i finalen handlade nog mer om flyt n slagstyrka dvs Luckyshot som satt klockrent.

Glad att Pauga nd fick kontrakt d han borde ha varit den rttmtiga vinnaren och helt klart den bttre MMA fightern av de tv.

Om Usman inte hade hetat just Usman i efternamn och haft en vldigt knd bror s tror jag inte ens att de hade haft med honom i TUF ht.
2023-04-22, 21:58
Citat:
Antingen rjuckar blaydes ryssen hela fighten eller ryssen slr snder samman blaydes innan 3rondrr

Ja han mste nstan rjucka hela tiden. Slpper han upp ryssen r varende sekund farlig.
2023-04-22, 22:00
Ska den fruktade ryssen lyckas hlla sig stende?
2023-04-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ja r Blaydes smart s gr han p nedtagning efter nedtagning och frsker hlla det hr p backen alt i clinch emot buren fr blir han stende framfr Pavlovich s slutar det p samma stt som fr Tai Tuivasa dvs p TKO efter typ 54 sekunder 😢

Typisk striker vs grappler match men med den lilla passusen att den hr strikern har sinnesjuk dynamit i hnderna 👊
2023-04-23, 00:16
Medlem
Hiestand gr det och plockar hem en TKO i tredje ronden mot en extremt mycket mer erfaren och ldre fighter.

Lite mer erfarenhet och trning p att g smlst ifrn striking till brottning s kan han bli riktigt jobbig men han r ung fortfarande, endast 23 r gammal.

Francis "Fire" Marschall ( en annan DWCS produkt) r nra p att strypa ut Gomis men torskar p split.

Inget att skmmas fr d Gomis tvlat p hg niv i Sanda innan han vxlade om till MMA vilket r en fin bas.

Gomis r jobbig med sitt fotarbete, lngd, rckviddsvertag och snabbhet och har dessutom besegrat vran svenska MMA fighter Tobias Harilla i Cage Warriors pre UFC.

Mohammed Usman slr Tafa p dessicion och har verkligen utvecklats sedan tiden i TUF ven om han fortfarande str sig sltt emot HW eliten men kul fr honom.
2023-04-23, 00:44
Medlem
Norma Dumont slr Karol Rosa ( som pensionerade vr svenska Lina Lnsberg) p decission och lr nu f (o)turen att mta Amanda Nunes fr FW bltet.

Personligen s tyckte jag att Rosa vann men det tyckte inte domarna.
2023-04-23, 22:35
Medlem
Ok dr satt den Pavlovich gr processen kort med Blaydes.

Stoppar det enda nedtagningsfrsket och slr ut honom stendes med fin teknik och ren rstyrka.

Slr Jones Stipe nu s kommer det bli svettigt om han inte kan plocka ner Pavlovich direkt eller kontrollera honom emot buren.

Nu tror jag att Jones reder ut den matchen om den blir av men det kan bli svettigt om Pavlovich fr trff direkt.

Frmodligen en av de mest hrdslende fighterserna i HW divisionen nu efter att Ngannou lmnade.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in