Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-06-27, 06:46
  #37
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Tas det där med uthuset och bajset upp i dokumentären?

Intervjuas Agneta kring det?

För det var det jag fastnade för..

Men lägger inte 59 SEK och 43 minuter dokumentär för att inte få reda på det.
Det har jag inget minne av.
Citera
2023-06-27, 09:54
  #38
Avstängd
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Kollar den nu, det är uppenbart att han är ett psykfall och att det aldrig fanns något förhållande. Det får mig att tänka på facebookmemet att stalking är som vilket förhållande som helst, fast där bara den ena vet om förhållandet.

Jag kommer inte se den. Tycker att det är sorgligt att journalister vid varje tillfälle något ska skrivas om ABBA eller Agnetha drar upp det här. Det är oerhört elakt mot Agnetha och det är snarare DET man borde reagera på. En stark, kompetent, självständig kvinna försöker feministerna och PK i MSM dra i smutsen varje tillfälle de får.


Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Ja, enligt VoktorDodka inlägg #9 på sidan 1 i tråden.

Så skall Gert ha sparat på hennes avföring.

"
Han bodde i ett skjul utan vatten så hon fick använda en hink att uträtta sina behov i, han sparade hennes bajs. Vet inte om det var en skröna eller sant.
"

VoktorDodka nämner dock också att det kan vara en skröna - Vilket det troligen är.

Men man blir ju ändå lite nyfiken, men inte så pass nyfiken att man betalar för det.

Hon bor alltså själv någon/några km därifrån och ändå har folk intalat sig själv att en person som Agnetha skulle sätta sig och bajsa i en hink i någon koja?




Citat:
Ursprungligen postat av NothingToSay
Många skulle nog bli nyfikna om de blir intensivt uppvaktade av en granne. Att vilja lära känna någon kan knappast likställas med en kärleksrelation.

+1.

Hon var världens mest attraktiva kvinna under ett par decennier. Hon har minglat med alla möjliga kändisar och digniteter och alla ville ha en bit av Agnetha. Ständigt uppvaktad kunde hon välja och vraka om hon ville. Jag tror aldrig hon var intresserad av det livet, bortsett från kanske de första åren innan barnen kom. Har snarare uppfattat det som att hon kände att dessa mingeluppdrag var besvärande och ett påtvingat nödvändigt ont. Hon var en vanlig tjej som ville ha en normal relation med en vanlig man, det är så jag uppfattat det. Oavsett om de hade en relation som sträckte sig mer än vänskap eller ej så tror jag att det sättet att träffa en "partner" på tilltalar en kändis efter ett tag, Lex Notting Hill.



Citat:
Ursprungligen postat av NothingToSay
Såvitt jag förstår bygger uppgifterna om att Agnetha och stalkern Gert skulle haft en kärleksaffär uteslutande på intervjuer som Gert givit. Att Agnetha tillsammans med en väninna besökt honom i huset kan ha berott på att hon ville visa medmänsklighet då att han varit inblandad i en bilolycka* i samband med en resa till Ekerö.

Jag tror att den påstådda kärleksrelationen liksom semesterresor* (någonstans läste jag att det också skulle förekommit restaurangbesök i Stockholm) enbart är en produkt av Gert´s fantasi. Jag läste inte skvallerpress på den tiden och undrar om det finns fotografier eller annat som kan styrka förhållandet och att de båda var tillsammans? Om det förekommit så har jag svårt att tänka mig att det skulle gått skvallerpressen förbi.

Mitt intryck är att om det är någon som förälskat sig i Gert så är det skvallerpressen (återigen enligt vad jag förstått enbart bygger sina skriverier på Gert´s påståenden) som vägrat ge upp sina skriverier om en kärleksaffär, vilket jag misstänker upprör Agnetha lika mycket som stalkern Gert då det hela utvecklats till ett veritabelt karaktärsmord på Agnetha. Att skvallerpressen ideligen upprepar denna story har säkerligen också påverkat Gert till att inte ge upp sina vanföreställningar.

Bilolyckan och semesterresor nämns i ett avsnitt i Nöjeslivet:
Agnetha Fältskogs romans förvandlades till en mardröm – så blev hon ihop med sin stalker:
https://nojeslivet.newsner.com/nojes...d-sin-stalker/

Hon har ju reagerat på lögnerna som tidningarna skrivit om henne sedan 70-talet. "Hon är tillsammans med den och den". "Hon är gravid". "Hon har fått missfall". Fy fan för att läsa massa lögner och påhitt om sig själv på löpsedlarna dagarna i ända. Det värsta är dock det diaboliska att blanda sanningar med lögner. Vissa saker kan folk få bekräftat medan andra saker då också automatiskt blir "sanningar". Hur skyddar man sig mot sådant. Vad man än säger så snärjs man in i asens vidriga nät. Alltså talar hon inte med MSM i något avseende. Klokt gjort men sorgligt för oss andra. De intervjuer som finns med henne så framstår hon som en fantastiskt underbar kvinna.

Jag har en idé om varför MSM väljer att skriva så här.



Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Fast i brevet som AF skickade till Gert, finns tydliga undertoner av att de känt varandra på ett nära/intimt vis. Annars skulle man aldrig skriva så till en "vanlig stalker" eller ens skicka ett längre handskrivet brev.

AF skäms säkert i efterhand och vill distansera sig från det.

Gert är ju lite lustig på det sättet, att han verkligen företog sig AF och lärde sig svenska, körde långa bilresor till Sverige, köpte en stuga här. Allt medan han faktiskt jobbade och skötte det klanderfritt. Och han var inte galen direkt med droger eller alkohol, eller att han planerade att typ mörda henne så fort han fick se henne eller komma nära. Det känns snarare som en djup dedikation än stalkern man föreställer sig är efter en berömd person.

Nog den mildaste stalkern en kändis kan råka ut för. Ändå. Även om jag kan förstå att det i perioder varit väldigt jobbigt för henne, då det trots allt handlar om en i grunden besatthet.

Agnetha hade nyligen förlorat båda sina föräldrar när det här påstås ha inträffat. Oavsett vad, var hon garanterat skör. En helt ny person som dyker upp i vardagen kan bryta ett mönster man har och plötsligt händer det något. Ingen glidare med backslick eller någon halvkändis som är ute efter att använda henne som språngbräda vidare utan en helt vanlig man som kanske var vänlig och lite tafatt. Ett icke-hot så att säga.


Citat:
Ursprungligen postat av NothingToSay
Efter lite googlande hittade jag ett handskrivet brev som tydligen fanns med i domstolsförhandlingen:

"Gert, Ekerö 18/1 -00
Anledningen till att jag skriver är att jag vill bli lämnad ifred.
Jag står fast vid mitt beslut, det finns inget hopp för oss tillsammans.
Jag ber dig att respektera detta, och det gäller på alla plan.
Jag vill inte ha några fler brev, och ingenting annat heller.
Agnetha"

Detta alltså skrivet efter vad det nu var hundratals brev från Gert, jag kan inte se annat än ett vänligt men bestämt avvisande.

Lika gärna som att de kan ha haft en relation så kan det lika gärna vara så att de inte haft det - att detta är sättet som en psykiatriker rått henne skriva till en sjuk man för att inte trigga honom och advokat rått henne skriva för att längre fram kunna ansöka om besöksförbud.
Citera
2024-01-08, 21:24
  #39
Avstängd
andersjimmys avatar
Var det inte Solna Tingsrätt han blev dömd?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback