Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2023-05-17, 14:18
  #85
Medlem
VoktorDodkas avatar
Haha! Hon nådde inte ens upp till badrumsspegeln.

Vilken liten flygel, som den målats upp fick jag för mig att det skulle vara en stor maffig flygel.

I ärlighetens namn blev det bättre än vad jag förväntat mig, all färgorgie flyter samman med alla hennes pryttlar. lite som ett modernt Carl Larsson-hem anno 2023.
__________________
Senast redigerad av VoktorDodka 2023-05-17 kl. 14:41.
Citera
2023-05-17, 20:07
  #86
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Pandang säger dum-pernilla, det är motsägelsefullt hon svänger sig med så avancerade ord


Ingen behöver ett sånt där stort kök, tönt
__________________
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-17 kl. 20:38.
Citera
2023-06-15, 19:09
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Varför tror du annars att de lotsar in alla sina ungar i det?! Sen låtsas de att de inte vill att ungarna deras ska in i samma business som dem eftersom det är "så jobbigt". Detta säger de endast för att andra inte ska få för sig att konkurrera. Jag menar, vad har PW gjort i sitt liv för att hon ska få leva och bo så lyxigt?!

Sant, jag är verkligen avundsjuk på det lyxiga livet den lata Bianca lever med överflöd och jättelägenheter i Östermalm.
Citera
2023-11-17, 01:44
  #88
Medlem
Crapmagics avatar
Varför är det lag på att skaffa den där hissen?

(jag trodde det rörde sig om en riktig hiss inomhus)
Citera
2024-04-18, 00:48
  #89
Medlem
Hur går det med tomten ?
Hoppas man får följa det .
Citera
2024-04-27, 21:46
  #90
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Stackars grannar måste man säga. Att bo bredvid detta åbäke till hus. Nej, Pernilla har noll smak.

På en del ställen får man inte måla sin kåk i den kulör man önskar för att det inte ska bryta av mot omgivningen. Men Pernilla Wahlgren bygger ett mastodonthus och får byggnadslov till det

Arkitekten gjorde enligt en tidning vad han blev ombedd och hade tydligen inte byggt ett sådant här hus om han fått bestämma.
Heidi Mikalsen alltså en HON/KVINNA, som var arkitekt! Håll koll på fakta!
Citera
2024-04-27, 22:17
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haniballe
Heidi Mikalsen alltså en HON/KVINNA, som var arkitekt! Håll koll på fakta!


Är det viktigt om arkitekten är en Hon eller Han??

Faktum är att arkitekten gjorde uselt jobb. Hon skulle ha upplyst P att huset behövde hiss.
Hon skulle ha gett rådet att göra en väg upp till huset istället för tusen trappsteg. P blir inte yngre. Hon kommer inte orka dessa trapper om 10,20,30år. Och hennes föräldrar 80+

Arkitekten skulle även ha gett råd att bygga garage. Nu finns inte bygglov till det.

Stackars grannar.
Citera
2024-04-28, 17:50
  #92
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haniballe
Heidi Mikalsen alltså en HON/KVINNA, som var arkitekt! Håll koll på fakta!

Enligt uppgift i tidning heter arkitekten Thomas Sandell. En hon?
Citera
2024-04-28, 21:48
  #93
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Enligt uppgift i tidning heter arkitekten Thomas Sandell. En hon?
Han kom med först på slutet för lite input! Man ska inte tro på allt osom står i tidningar, källkritik!
Citera
2024-04-28, 21:52
  #94
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Är det viktigt om arkitekten är en Hon eller Han??

Faktum är att arkitekten gjorde uselt jobb. Hon skulle ha upplyst P att huset behövde hiss.
Hon skulle ha gett rådet att göra en väg upp till huset istället för tusen trappsteg. P blir inte yngre. Hon kommer inte orka dessa trapper om 10,20,30år. Och hennes föräldrar 80+

Arkitekten skulle även ha gett råd att bygga garage. Nu finns inte bygglov till det.

Stackars grannar.
Tycker nog mer synd om dig som eldar upp dig över ngn annans husbygge! Jösses, tagga ner!
Citera
2024-04-28, 21:55
  #95
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Är det viktigt om arkitekten är en Hon eller Han??

Faktum är att arkitekten gjorde uselt jobb. Hon skulle ha upplyst P att huset behövde hiss.
Hon skulle ha gett rådet att göra en väg upp till huset istället för tusen trappsteg. P blir inte yngre. Hon kommer inte orka dessa trapper om 10,20,30år. Och hennes föräldrar 80+

Arkitekten skulle även ha gett råd att bygga garage. Nu finns inte bygglov till det.

Stackars grannar.
Hon har så mkt pengar så hon kan bygga ett nytt hus, eller hiss. Sen kan ju Pernilla hålla koll på saker själv också. Eget ansvar! Tramserier!
Citera
2024-04-28, 23:49
  #96
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haniballe
Han kom med först på slutet för lite input! Man ska inte tro på allt osom står i tidningar, källkritik!

Kunde inte tro att det behövdes flera arkitekter för att rita en skrytkåk, men ok!
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback