Tjena! Är inne på att skaffa min första bil och har väldigt många i tanken. Drömmen har länge varit en Volvo s60/v60 polestar T6 2012-2016 men har på senaste varit inne o snokat lite på en BMW 328i 2013-2015.
Har hört väldigt mycket om BMW och att de kostar en förmögenhet att underhålla osv. Vad säger ni? Är det värt att lägga ca 300 000kr på en Polestar med ca 350hk eller ska man skaffa en BMW (ca 250hk) för halva priset?
Har egentligen inte jätte stora krav mer än att den ska vara rolig att köra och får gärna vara vara lite elegant. Endast bensinare! Behöver inte vara särskilt stor och bagageutrymme är inte heller något jag bryr mig om.
OBS! vill inte behöva serva den stup i kvarten och byta saker som felar... (förutom normalt slitage såklart)
Har kört en nyare BMW 520 vilket jag tycket var väldigt bekvämt, dock aldrig kört en Volvo före 2017.
Tar tacksamt emot alla tankar och åsikter!
Senast redigerad av vaktmastar-N 2023-04-30 kl. 16:14.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!